20 Mayıs 2010 Perşembe

Truff, Derya Ablamın Tarifi ile..

Günaydınlar mutlu günler canlarımm.. umarım keyifler iyidir zira ben bomba gibiyimm:)) Hafta sonu gelsin diye sabırsızlanıyorum.. :)
Bugünkü tarifim sevgili Derya Ablamdan... Ben onun bıcırık prensesiyim.. :)) Ban böyle demesi çok çok hoşuma gidiyor.. :) Sevgili ablacığımın bu tarifini yılbaşından beri yapıyorum çok da güzel oluyor.. Bu kez biraz değiştirip dışını hindistan cevizi ile kapladım ve o hali ile yayınlamak istedim..:)))
Tarifin Derya Ablamın elinden olanını yani orjinalini görmek isteyenler için Tarif Burada..
Ablacım tekrar teşekkür ederim sana bu nefis tarif için..
Kocaman kocaman da öperim o tatlı yanaklarındann:))
Mutlu günler herkese..:)

Malzemeler:
5 dilim kakaolu kek
100 gr.bitter çikolata
200 ml.krema
1 tatlı kaşığı tereyağ
Üzerine: Hindistan Cevizi

Yapılışı:
Kekeler robottan geçirilip derince bir kaba alınır, Krema küçük bir tavada kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtılıp içine kırılmış bitter çikolatalar atılır, tereyağı eklenip eriyene kadar karıştırılır..
Çikolatalı karışım kekle buluşturulup altı hindistan cevizi döşeli bir tepsiye alınır. Üzerine de hindistan cevizi serpilir. Dolaba kaldırılıp biraz bekletilir. Dolaptan çıkarınca dondurma kaşığı ile top top yapılıp heryeri hindistan cevizi kaplanıp servis edilir..

Not: Köşeleri kurumuş gibi olmuştu benim truffların hindistan cevizi kaplayabilmek için çok az nemlendirdim meyve suyu ile.. Aklınızda bulunsun..

24 yorum:

Yeşim dedi ki...

günaydın canım
neşen daim olsun inşallah :)
trufların süper gözüküyor ellerine sağlık evde kekim var ama ıslak kek olurmu ?

ZUHAL dedi ki...

Ellerine sağlık kuzum.Bende deniycem mutlaka..Seni alan yaşadı denizim.Ne beceriklisin maşaallah....

yeşim dedi ki...

deryacığımın ve senin ellerine sağlık canım.sabah sabah harika bir görüntü...sizlere afiyetler olsun.güzel bir gün diliyorum.sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

ALDIM BİRTANE . ELİNE SAĞLIK ABLACIM:)

TATESAL dedi ki...

Denizcim trufflar süper görünüyor,artık bayram ikramımın adresi sende....teşekkürler....

Unutmadan 2. kere şekerpareyi yine annemin misfirlerine yaptım,enfesssss.....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Bıcırığım günaydın.Ellerine sağlık
ve beğenmene çok sevindim afiyet bal olsun.İnşallah bir gün ellerin
den yemek kısmet olur.Kocaman koca
man öpüyorum...

Banu dedi ki...

Denizcim günaydın:)) canım bunlar ne harika toplar böyle ellerine sağlık... Ben bu tür ikramları evin süsü olarak görüyorum... çeşitli şekerliklerin içinen böyle çikolatalı toplar lokumlar çıkınca kendimi Alise harikalar dünyasında gibi hissediyorum:))) sevgilerimle:))

Şehnaz dedi ki...

denizcim nasılda güzel olmuş .....görüntü süper....ellerine sağlık tatlım...

aleyna dedi ki...

denizim ellerine sağlık.nefis bir ikramlık omuş.yanındada köpüklü bir kahve varsa.yaparsın artık ablana.öpüldin bitanem

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kalan pandispanyalar,artan kekler için harika bir tarif. Bayılıyorum çikotop yapmaya:)

Ellerine sağlık çilek kız:)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ohhh minik minik ne de hoş duruyorlar..
Ellerıne sağlık..

Sevgiler....

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

bitanem çok guzel görunuyor ellerıne sağlık.hindistan cevizliside guzel olacagı göruntuden bellı:)sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim güzel görünüyor .

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ayşe Yaman'ın sponsorluğunda yaman etkinlikler çerçevisinde KREM ŞANTİLİ TATLILAR aktivasyonunu bu ay ben üstlendim. Krem şantili tüm tatlıları sayfamda paylaşabilirsiniz. Katılım tarihi 15 Mayıs-15 Haziran arası olacaktır. Sizi de etkinliğime davet ediyorum. Ayrıntılar için http://mutfaktayimm.blogspot.com adresim'den bana ulaşabilirsiniz. Nefis tarif ve fotoğrafınızı bekliyorum.
Sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

süpeerrrr... başka söze ne hacet :)

humeyra dedi ki...

Ellerine sağlık, çok da güzel görünüyor :)

humeyra dedi ki...

Sayfamda sana bir ödülüm var, kabul edersen tabi :)

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık denizcim trufa bayılırım.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

lüp lüp yemelik olmuş şekerim,
elelrine kollarına sağlık canım benimmm:)))
ödülü kaptın gene:))))kocamannnn öptümmmmm birde makas aldım:))))

pelince dedi ki...

Keyfin bol olsun Denizcim... bu minicik trufflar pek güzel olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

yemeye kiyamam bu minik turfflari,sunumda harika olmus eline saglik Denizcim

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Denizciğim kusura bakma yeni yorum yazabiliyorum.Bugün yorgunluktan bloglara bakamadım. Bizim Giritli Recep ne kadar şanslı olduğunu biliyordur umarım.Bu marifet kırkbir kere maşallah ellerine sağlık.Çok öpüyorum.Sevgiler....

HİLAL YÜKSEL dedi ki...

merhabalar, çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık canım,yapılışıda kolaymış, en kısa zamanda deneyeceğim,bitter çik. ve hin.cevizine bayılırım zaten...