7 Kasım 2010 Pazar

Ispanaklı Kek / Pasta


Merhabalar sevgili dostlar :))
Çooookkk güzel bir haftasonu geçirdi yine bu kardeşiniz ve o enerjiyle geçti bloğunun başına:)) Hergün biraz daha ilerletmeye çalışmaktayım bloğumu var olanlar yetmiyor bana.. Çok aç gözlü değilim ama istiyorum ki güzel yerlere gelsin..
Yaklaşık 1,5 yıldır içinde bulunduğum blog hayatı hem çok güzel dostluklar, hem yeni tecrübeler hem de hayatımın bugünü ve yarınına dair birçok kulak küperi kazandım..Seçtiğim dostlarımın her yazısını "sadece yorum yazmak" için değil kendime de birşeyler katmak için okudum.. Gerek hayat kültürümü, gerek se mutfak kültürümü geliştirdim, geliştirmeye de devam ediyorum..
Bunları niye söylüyorum?
Cevabı sadece içimden gelmiş olması, bu çabamı, içimde sakladığım duygularımı her daim olduğu gibi yine bloğumu satırlarına dökmek istedim.. Eminim ki biryerlere ulaşacak kalbimi anlayacak gönül dostları ile buluşacak..
Bu haftaya hem tatlı başlıyorum hem de tatlı devam ettireceğim.. Sebebi ise bayram haftası oluşu.. Haftaya pazartesi Arefe biliyorsunuz , ben de istedim ki bu haftann açılışı da kapanışı da tatlı olsun:))
Geçen cumartesi hazırladığım soframın baştacı ve  benim için en yeni mutfak deneyimlerinden olan Ispanaklı Kekimi paylaşıyorum sizlerle...Ispanakları bizim bahçeden bakın :))

Tarifi kekevi bloğundan adapte ettim..

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
250 gr ıspanak
3/4 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı elenmiş un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Üzeri İçin:
2 paket krem şanti+ 1 su bardağı süt
Çekilmiş antep fıstığı

Yapılışı:
Ispanaklar yıkanıp çok az yağ ile hafif kavrulup ocaktan alınır.Mikserden geçirilip, 3/4 su bardağı sıvıyağ da eklenerek bir iki tur daha mikserden geçirilip bir kenara alınır.
Yumurtalar ve şeker mikserin yüksek seviyesinde yaklaşık 3-5 dk. çırpılır ve ıspanaklı karışıma eklenir.
Sırası ile un, kabartma tozu ve vanilin de eklenip harmanlanır ve elde edilen kek karışımı yağlanıp unlanmış büyük boy borcam kalıba dökülür..
Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişirilir..
Pişip soğuyan kek üzeri çırpılmış şanti ile kaplanıp çekilmiş fıstık ile süslenir ve dilimlenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun:))




28 yorum:

yemekaski.com seçil dedi ki...

şu keki bi yapamadım senin tarifinle mutlaka yapacağım.. ama aklımda çok değişik bi krema tarifi var bakalım olur inş güzel :)) ellerine sağlık çilek denizim benim öperim seni kocamann..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Nefis görünüyor. İlk yaptığımda kızlarım anne ne çok şanfıstığı koymuşsun içine dediler. Ispanak olduğunu söylemedim, daha sonra yaptığımda kızkardeşim söyleyince şok oldular.Bence çok lezzetli bir pasta.
Tatlım,seni samimi olduğun için çok sviyoruz zaten, duygularını yazmandan güzel ne olabilir.
Sevgiyle kal.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu dediklerini yapan o kadar az insan var ki şu blog hayatında. Çoğu ya sahte, ya da sadece banada yorum yapsınlar diye öylesine orum yapıyor.. Neyse..

Hep böyle kal kuzum benim. Seviyorum seni:)

Bak yine o çıtırık ıspanakların fotosunu koymuş, hain seni:))

Ellerine sağlık tatlım..

José Manuel dedi ki...

Me encanta lo esponjoso y esa crema por encima.

Estupenda receta.

Baharcicegi dedi ki...

Canim senin blogun zaten gönlümüzün en güzel yerinde,bende yaklasik 4.5 senedir cok sey ögrendim diger blogcu arkadaslardan ama eskisi gibi haftada 3 tarif yayinlayamiyorum eklenecek tarifler cok ama biraz tembellik var galiba bende
Ispnagin rengi keke dogal bir renk aroma katmis eline saglik tatli seker kizimiz

Nehir Butik Pasta dedi ki...

denemek isteyip cesaret edemediğim bir lezzet
ellerine sağlık Deniz

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

nasıl severim ıspanaklı kek, bu sene henüz yapmadım! bilmeyenler şam fıstığını bol bulduk sanır:) afiyet şeker olsun!!!

Mutfakpenceresicom. dedi ki...

Merhaba sayfama uğrayıp bıraktığın güzel yorum için teşekkür ederim.Ispanaklı kek değişik bir lezzet bende merak edip,damadımın ısrarı üzerine pişirmiştim çok beğendim,sizin kekinizde harika görünüyor ellerine sağlık.Sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel görünüyor
büyükte olunca fotoğraf iştah açıcı poz veriyorlar:)
ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

bir dilim aldım ve gidiyorum :)

Unknown dedi ki...

Cok güzel bir renk vermis ispanak kekine... Ellerine saglik bitanem... Ben simdiye kadar hic denemedim ispanakli kek ama hep aklimda.... Tadini da hep merak eder dururum... Insallah birgün deneyecegim... Sizlere afiyetler olsun.... Sevgilerimle,

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Denizciğim hamarat kızım benim bende bloglardan senin gibi harika can dostları tanıdım iyiki hepiniz varsınız. Bloğumun ilk zamanlarında bende böyle ıspanaklı yemyeşil bir kek yapmıştım ellerine sağlık resimleri yine bayıldım çok öpüyoruz Müge ile seni iyi haftalar olsun herkese sevgiler bizden...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Deniz'cim. Yedim ama yapmadım ıspanaklı kek. Ama güzel oluyor. Keke verdiği renge bayılıyorum. Ispanakların bahçenizden olması pastanın daha lezzetli olmasını sağlamıştır eminim...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Afiyet olsun. Sevgiler, çok öptüm.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Benim ve ailemin çok sevdiği bir pasta.Görünüşü ve tadıyla muhteşem bir lezzet.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harika oluyor denizciğim, enfesde görünüyor, ben yağı daha az kullanıyorum sorun olmadı hiç.

güzel bir hafta seninle olsun canım sevgiler.

lezzet sarayı dedi ki...

mmm denizcim nefis olmuş.ne zamandır yapmak istiyordum ama nasip olmadı.artık senin tarifini denerim canım.ellerine sağlık.
mutlu haftalar...

Şehnaz dedi ki...

süper görünüyor denizcim..ellerine sağlık..

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Deniz' ciğim kekin harika görünüyor ama ben en çok ıspanaklara bittim nasıl da tazeler.Ellerine sağlık canım...

Sevil Şahin dedi ki...

ablasının gül yüzlüsüğ..
canım beni
m ıspanaklar nede güzeller öyle o kadar çok özeniyorum ki şöyle kendi bahçem olsada eksem diyorum
gerçekten şahane bu ıspanaklar
canım benim ellerine sağlık pastanda nefis olmuş görüntüden belli
canım benim afiyet bal olsun
gül yüzlüm iyileştinmi sesin nasıl oldu
kocaman ve sıcacık öperim seni..

nurseninhobileri dedi ki...

Ellerine saglik, sanki icinde fistik var gibi gorunuyor. Tadida cok guzeldir eminim.

Tümay Öztürk dedi ki...

Annem o kadar güzel yapar ki seninki de onunkisi gibi duruyor. puf puf. Ayyy canım istedi walla:)Çok da hafifi oluyor ıspanaklı pasta. Ellerine sağlık...

tub@ dedi ki...

kapım çaldı karşı komşum getirdi az önce ıspanaklı kekimi :) hehe tevafuk işte senin sayfayı açtım ekrandaki kek elimdeee :)

ellerine sağlık canikom Allah'a emanet :)

Cafe Pepela dedi ki...

Yürekten yazıyorsun,yürekten paylaşıyorsun her lahza,en güzeli bu değil mi?
Rabbim c.c gönlündekileri hakkında hayırlı eylesin inşallah,güzel kardeşim.Hep böyle duru,içten,'gardaş' kal olur mu..
Dilediklerin,amacım husundan inşallah mufavvak olacağına inanıyorum. (ha keza öylesin de)
Bismillah ile hayrı ve muhabbeti dileyerek yola çıktık,Allah utandırmasın'larla süsledik her kelamı.Sen ve senin gibi arkadaşlarımı tanımak,en tatlı,en kıymetli armağan.Güzel anılarla,leziz habihaller eşliğinde yoğuralım bugünlerimizi inşallah..
Yüreğimden eksik olma inşallah.

Ispanaklı pastaya gelince! :)
Anneciğim ilk yaptığında,yani takriben 5-6 sene önce,herkes gibi fıstıklı niyetine yemiştik biz de,hem de bayıla bayıla.Müthiş bir şey Ya Hu:) Ben de çok yaparım,ellerine,gönlüne sağlık gülüm.Nefis görünüyor..
Kalbi selamlarımı gönderiyorum sana

umutluhayat dedi ki...

denizim geliştirmek ne demek senin blogun şu anda en güzel bloglar kategorisinde bence.harika olmuş kek,ayyy o dilimi bana versen ne iyi olur.sevgiyle kal sevgili kardeşim.

Adsız dedi ki...

Canım çekti! Epeydir de yapıp yemedim ıspanaklı pasta falan.
Ama yağda ıspanakları kavurupda blendırdan geçirildiğini tekrar yağ ile de blendırdan geçirildiğini ilk duydum. Genelde hep haşlıyorlar falan.
Ama ben hiçbirini yapmıyorum :) Direk atıyorum rondoya. Bazen bir miktar su bazen bir miktar süt ile çekiyorum. Kokusu da olmuyor.

Afiyet bal şeker olsun sizlere :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Denizcim anladım ama o kadar yoğun çalışıyoruzki inan sadece tariflere bakıp çıkıyoruz çoğu zaman ve geldim burdayım demek için dostlara birkaç kelime bırakabiliyoruz:)


asıl meselemize gelince ıspanaklı pastayı çok severim bende ve benimde arşivimde yayınlanmayı bekliyor ancak biraz farklı .bu şekildede denicem canım ellerine sağlık

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bir zamanlar cok yaptigim bir kekti
cok zamandirda yapmiyorum
sende gorunce aklima geldi
ellerine saglik canim