24 Mayıs 2011 Salı

Mantar Pane

Merhabalar sevgili dostlar?
Gününüz aydın olsun , mutlu ve sevgi dolu geçsin...
Havalar kasvetli yine buralarda, benim de içim kasvetli biraz..
Size bir soru sorayım..
Bir dostunuza, samimiyetinize güvenerek yaptığınız bir şaka ciddi algılanıp sizden el etek çekilirse ne yaparsınız?
Bu durumla karşı karşıyayım, özür de diledim ne yapacağımı bilemiyorum..Kırmak gibi bir niyetim asla ve asla yoktu tabiiki de ama böyle algılanmış olmasına son derece üzgünüm.. Sizler benden çok daha büyük hayat tecrübelerine sahipsiniz bir danışmak istedim doğrusu.. Söyleyin ben ne yapayım ?
Neyse efendim..
Sizlerle nefis tarif paylaşmak istiyorum bugünde, lezzet dergisinde gördüğüm bu mantar paneler tavuk yemeklerinin yanına çok yakışıyor.. Fırın poşetinde tavuğun yanına hazırladığım mantar paneler ev ahlisi tarafından çok beğenildi.. Kalan harç ile de Pazar Kahvaltısına Yoğurtlu Kabak Pane Hazırladım :) İlerleyen günlerde paylaşacağım inşallah:)
Malzemeler:
1 Paket mantar (350 gr)
Yarım şişe soda
Yarım su bardağı un
1 yumurta
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
Yarım çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı sarmısak tozu (KOTANYI)
Kızartmak İçin: Sıvıyağ

Yapılışı:
Öncelikle mantarları temizlenip büyüklüklerine göre ikiye ya da üçe bölünür, limonlu suda bekletilir..
Pane Harcı için; geniş bir kapta yumurta sarısı, un, soda, tuz, karabiber,kırmızı toz biber, kimyon ve sarmısak tozu çırpılıp hazır edilir..
Mantarların suyu süzdürülüp, tavaya sıvıyağ alınır ısıtılır.
Mantarlar harca bulanıp tel süzgeç ile fazla sosu süzdürüldükten sonra tavaya alınıp arkalı önlü kızartılır..
Sıcak servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..

27 yorum:

Gülcan dedi ki...

canım benim üzülme belki karşındaki kişinin canı sıkkındı sana patladı.barışırsınız.ellerine sağlık harka görünüyor çok öptüm.

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım mantar aşığı ben için muhteşem bir lezzet ellerine sağlık kocaman öptüm.Bir yorum daha
geliyor özel:))))

Tümay dedi ki...

Waaaww nefis. Ellerine sağlık canım benim...

Aycan dedi ki...

Şakanın içeriğide önemli aslında.
Bence canını sıkma,çünkü adı üstünde dostunsa seni tanıyıp biliyorsa şakayıda kaldırması gerekiyor.
Özrünüde kabul etmiyorsa, yapacak birşey yok gibi.
Ama inş. senlik bir durum olmadan canı sıkkındır ve bu nedenle elini eteğini çekmiştir.Umarım herşey düzelir tatlım.


bu arada mantar nefis, bende yapcam :)

mimosacafe dedi ki...

eline sağlık kalp kurabiye. pek çıtır ve lezzetli görünüyor mantarların. tavukla etle nefis gider gerçekten. sevgiler.

Unknown dedi ki...

Deniz'im çok üzüldüm yaa ama eminim senin niyetinin onu kırmak olmadığını anlayacaktır.
Biraz zaman ver arkadaşına sonunda sen kendini affettirirsin eminim.

Mantarlar çok güzel görünüyorlar canım..
Eşim çok sever bu halini arada bende yaparım.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ben böyle zamanlarda bu kişilere dostum demem.eger dostum olsaydı ben şaka bile yapsaydım ne demek istedigimi anlardı diye düşünüyorum.çok mu keskin konuştum bilemiyorum ama üzülme umarım herşey yoluna girer.ellerine saglık.

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerinesağlık Denizcim mantarlar nefis olmuş.arkadaşına gelince sen şaka olduğunu söyleyip özrünü dile getirmişsin.sana gerçekten de değer verseydi ve tanısaydı bunun öyle birşey olacağını bilmesi lazımdı...
takma kafana hatasını anlayacaktır (umarım)...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

canım mantar pane güzel bir alternatif olur..not aldım..içindeki duruma gelince...bazen bu durumlarla karşılaşırız hepimiz..eminim karşındaki insanın zor bir dönemine denk gelmiştir..iyi niyet kendini eninde sonunda belli eder..yani işin özü gerçekten samimiyetse aranızdaki bağ problem çözülecektir..zamana bırak derim..öptüm seni çok..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefissss, bayılıyorum şu mantara. Ellerine sağlık tatlım. Şifa olsun. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

denizim paneler nefis ellerine sağlık tatlım.
Bu arada zaman o kadar değişik bir zaman ki insanlar havadan nem kapar oldular o yüzden kimseye fazla ilgi göstermeyeceksin.Herkes değeri kadar canım.
sevgiler

Nilgün dedi ki...

Mantarın her çeşidine bayılırım. Bu da güzel bir tarif olmuş. Ellerine sağlık..

aleyna dedi ki...

denizcim ellerine sağlık.pane nefis.inş.denenecekler listesine aldım.diğer konuya gelince bence samimi bir arkadaş olsayfdı senin özrünü kabul ederdi.senin ne kadar üzüldğünü anlar seni üzmeye kıyamaz affederdi.çok üstüne gitme.herkese hakettği kadar değer vermeli.sen özür dileyerek üzerine düşeni yapmışsın.canını sıkma.sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Aynı kalamar gibi olmuş bunlar. Çok beğendim, ellerine sağlık.

muhabbetsofrasi dedi ki...

dost dediğin alınmaz darılmaz zaten

anlar şaka olduğunu
zaten özürde dilemişsin
gerisi ona kalmış

şu lafı bugünlerde çok kullanırım

belkide artık insanlarla uğraşmaktan yorulduğumdandır

'' Beni kaybetmeyi seçeni ben kazanmak için uğraşmam''

mantar çok leziz gözüküyor eline sağlık olsun

Bulbulunyeri dedi ki...

Çilek kızım ,
yine döktürmüşsün. HArika görünüyor.
Tatlım, sanırım arkadaşının fazla hassas olduğu bir anına rastladı. Eminim kısa zamanda düşünür ve yeniden eskisi gibi olursunuz.
Aksi takdirde gerçek arkadaş değilmişsiniz demektir. Dostlar iyi günde, kötü günde, yanlışta, doğruda hep yan yana olmalılar. Bunun dışındakiler arkadaşlıktan öteye geçmemiş demektir. İnanıyorum ki arkadaşın senin üzüntünü görünce yeniden kaldığınız yerden devam edecektir.
Sevgiyle kal.

saniyesultan dedi ki...

mantarı çok fazla tüketmesemde güzel gözüküyor..

Narince dedi ki...

Geçer geçer, üzme tatlı canını. Yemek pişirmeye devam et sen.

Adsız dedi ki...

Mantar paneyi daha önceden ben de yapmıştım ama bu aralar kızartma yapmamaya çalışıyorum. Ama tadı nefisti. Ben üstüne yoğurtlu sarmısaklı sos yapmıştım. Tavsiye ederim. Ellerine sağlık canım.

Zehra Gürgen dedi ki...

Deniz şöyle bir kahvaltı sofrasınada göz attım, acıktım valla..keşke sabah kalktığımda böyle bir sofra hazır olsaydı :))

Adsız dedi ki...

ilginc blog icin tesekkur

Unknown dedi ki...

Cok degisik... Hic denemedim bu tarz mantar... Ellerine saglik canim benim...

sibelyalcincom dedi ki...

Bayılırım mantara:)))
ellerine sağlık canım

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Denizim,önce lezzetin süper ellerine saglık.Seni üzen konuya gelince,ayni durum benim başıma geldi.Yaptıgım şaka ya arkadaşım öyle tepki verdi ki? nasıl üzüldümü anlatamam.Özür dilesemde kabul etmeyince tatlı yaparak evine gidip özrümü tekrarladım aglayarak sıkıntısını anlattı.Meger ben şakayı moralinin kötü oldugu bir zamanda yapmısım.Karsılıklı özür dileyip sıkıntısına ortak olmaya çalıştım.halen birbirini çok iyi anlayan 2 dostuz.
Şakanın içerigini bilmiyorum ama Senın durumunda da bence ayni durumdan dolayı arkadaşının hassas anına denk gelmiştir.istersen sende tatlı yiyerek tatlı konuşalım diyerek yanına bir kez daha git özrünü tekrarla bu davranışından sonra hala küskünlügünü sürdürürse de zamana bırak.
Sevgilerimle...

ebru dedi ki...

Denizim görüntü harika. Ellerine sağlık canım.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Tatlı Deniz'im,
İnşaallah arkadaşınla bir an önce eski günlerinize dönersiniz.
Bu arada;
Mantarlar nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Son dönemde pek çok sebzeden pane yaptım, mantarda aklımda bir önce yapayım, pek leziz görünüyor.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bu tarifi lezzet dergisinde ben yapmıştım:))
Beğenmene çok sevindim sevgili Deniz. Afiyet bal olsun

sevgiler