6 Ekim 2011 Perşembe

Böğürtlenli Kakaolu Kremalı Kek

Günaydıınnnn:))
boşuna ne börekmiş ama dememişim değil mi? ne çok beğenildi çok sevindimm:)
pırıll pırıl bir sabaha uyanıp da güzel yorumları okumak gibisi yok:)
Eşimi işe yolladım kahvaltı sofrasını topladım, dün temizlik de yapmıştım her yer pırıl pırıl ohh benden iyisi yok:) Bir de börek olsaydı yanında çayımın hiç fena olmazdı :) Ama bugün farklı planlarım var..Elbetteki bloğuma da yansıyacak bu planlar:) Bazen sadece pişirmekten başka birşey düşünmediğimi düşünüyorum ama mutfakta kendimi kaybetmekten hoşnut oluyorum ziyadesiyle:) Bakalım bugün neler çıkacak ben bile tam olarak bilemiyorum henüz:)
Taaaaa doğum günü soframdan bir tarifim var bugün.. Aslında böyle "taaaaaaaa" diye uzatmamam lazım çünkü çookk daha evvelden de tariflerim var bekleyen:) Neyse fazla dağılmayalım doğum günümde kendim için yaptığım böğürtlenli kekimi paylaşmak istiyorum bugün.. Eşimin teyzesinin köyünde topladığımız mis kokulu o böğürtlenler dondurucudan da çıksa tadından hiçbişey kaybetmemişti.. Taptazecikti:))

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı fındıkyağı
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilin
3 çorba kaşığı kakao
3 çorba kaşığı damla çikolata
1 su bardağı böğürtlen
3 la 3,5 su bardağı un
Üzeri için:
1 pk. sade kremşanti+3/4 su bardağı süt
Çilekli damla çikolata
Böğürtlen

Yapılışı:
Kek için:
Yumurtalar,şeker ve yoğurt iyice çırpılıp üzerine sırası ile sıvıyağ, kabartma tozu, vanilin, kakao, un, damla çikolata ve böğürtlen eklenerek akışkan kek kıvamı elde edilir..
Kek karışımı uygun kalıba (ben kalp kalıp kullandım) dökülerek önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir..
Fırından çıkıp soğuduktan sonra kalıptan alınan kekin üzeri sıyrılarak düzgün ve daha ince bir forma sokulur..
Böğürtlenli meyve suyu yada herhangibir meyve suyu ile ıslatılan kekin üzerine krem şanti sürülüp böğürtlen ve çikolatalar ile süslenen kek buzdolabında 2 saat kadar dinlendirildikten sonra dilimlenerek servis edilir..
Brownie tadında yumuşacık bir kek deneyin derim:))

Afiyet bal şeker olsun :)

29 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun :)

ben daha gözümü açamadım sen kahvaltı bile yapmışsın :)

olsada yesek suzan dedi ki...

bak şimdi sabah babah karşıma çıkna ilk tarife nefis görünüyor canım böğürtlene de bayılırım zaten ellerine sağlık ...

mutfagabuyrun dedi ki...

şimdi dişim iyi olsada bir dilim yesem canım.pasta harika görünüyor.sizede afiyet şeker olsun.ellerine sağlık.öpüyorum.

Tarif diyarı dedi ki...

Böğürtleni çok severim tabiyki pastasınıda:)) sabah sabah iştahımı kabarttın canım ya:)ellerine sağlık denizciğim.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Kalpkurabiye Deniz'den kalp kek tarifi:) Denizcim bir döndün bloğa pir döndün. MaşAllah tarifler birbiri ardına sıralanıyor. Allah daim etsin. Çok nefis görünüyor kekin. Ellerine sağlık.

vintageduygular dedi ki...

Cok nefis görünüyor canim,ellerine saglik ;)

muko dedi ki...

kalp kurabiye deniz kalp kurabiye pasta:)
blogunun ismiyle uyumlu ne güzel bir pasta böyle

eline sağlık canım
sevgilerimle

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
uzun bir aradan sonra yeniden Merhaba.Yeni yaşamında mutluluklar dilerim. Senin gibi tatlı, neşeli birinin çok sevgi dolu bir evlilik yaşamı olacağından eminim. Günü ve hayatı güzelleştirmek için neler yapavileceğini görüyorum. Çok mutlu olmanı dilerim.
Pastan muhteşem görünüyor. Yeni yaşınında pastan kadar tatlı geçmesini dilerim.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Bıcırığım masada görünce aklım kal
mıştı zaten:)))Ellerine sağlık enfes olmuş öpüyorum.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.
Sevgiler.

SeneminYemekleri dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.Böğürtlende ne güzel meyvadır.

sarımutfak-hande dedi ki...

tazecik meyvelerle ne kadar leziz olmuştur
ellerine sağlık canım

Rozerin'in Annesi dedi ki...

canim pasta harika gorunuyor...ellerine saglik..afiyet olsun..sevgiler..

Erguvan Vakti dedi ki...

Görüntüsü iştah uyandırıyor,tadı da nefistir,eminim,sevgilerimle:)

memolininannesi dedi ki...

harıka
kalp kalp adına da yakısmıs

Elifin Terazisi dedi ki...

En zor kısmı dinlenmesini beklemek, ellerine sağlık:)

Eya dedi ki...

Denizcigim ellerine saglik canim benim...süper bir görüntü...sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

Canımcım ah kekşke benimde çayımın yanında bir dilimcik börek yada bu nefis kekinden olsa..
Ama yok yok olmasın olursa dayanamayıp hepsini bitiriyorum..:))
Ellerine sağlık canım
Çok güzel görünüyor.

lezzet sefasi dedi ki...

Ben bogurtleni cok seviyorum.Bende taaaaaaa cocuklgumda yol kenarlarinda elelrim cizik icinde kalsada bogurtlen toplayim yemegi cok severdim.
Pasta nefis Deniz cim :)

NİRVANA dedi ki...

Cok şeker olmus canım...Ellerine sağlık gec olsada nice yıllara sana...

~Hülya~ dedi ki...

Ellerine sağlık. Pastan resmen ye beni diyor :)

Hayatın Tatları dedi ki...

ben bu pastayı daha önce gördüğüm de de çok beğenmiştim zaten. harika görünüyor ellerine sağlık :)

Elif'in defterinden dedi ki...

Bu enerjiyi nerden bulursun anlamam ki:) Ellerine sağlık canım.

ebru dedi ki...

Denizim sen yaparsın da lezzetli olmaz mı hiç? Pasta nefis görünüyor. Ellerine sağlık bir tanem.

made in funda dedi ki...

süper birşey olmuş bu canım.ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

canım patlıcanlı börek ne güzel oldu di mi :) afiyet şeker olsun.. ellerine sağlık.. kalp kekinede bayıldım senin gibi çok güzel bi kek olmuş :) öpüorumseni kocaman

hdidem95 dedi ki...

ay denizcim ne güzel görünüyor ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler

Lezzet Karnavalı dedi ki...

çok güzel görünüyor,eline sağlık! eminim lezzeti de süperdir:)
çok hamaratsın maşallah:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Uzunn zamandır pasta yapmadım ama bu akşam yapacağım yarın annem ile babamın vlilik yıldönümü.Böyle buzlu böğürtlenleri görünce aklıma hep eşimin aaaa buzlu koymuşsun bunları millet gülecek sana demesi geliyor hey allahım ya:)Ellerine sağlık