1 Ağustos 2013 Perşembe

Kuru Fasülye Piyazı

Merhaba...
Bir lezzet klasiği ile sizlerleyim bugün..
Köfte deyince aklımıza ilk patates kızartması geliyorsa, ikinci piyaz geliyor kesin değil mi ?
O halde arşivimde bulunmayan piyazı bugün ekliyor, isterseniz haşlanmış yumurta ile de sunabilirsiniz diyorum.
Belki bilmeyenler varsa bir yol göstereyim nacizane .. Bilenlere de bir fikir olsun belki süsler sofraları köfte ve patatesler ile..
En son Mor iftar sofrasında yapmıştım ve ikrâm etmiştim..
Aşağıda ise başka bir iftar sofram var yine klasik köfte patates ve piyaz menüsü..

Malzemeler:
3 adet domates
2 adet salatalık
1 adet iri kuru soğan
Yarım demet maydonoz
2 adet sivri biber
1 su bardağı haşlanmış kuru fasülye
Tuz
Sumak
Kekik
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
1 limonun suyu
3 çorba kaşığı zeytinyağ

Yapılışı:
Domatesler yıkanıp küp küp doğranarak bir kaba alınır, üzerine küp küp doğranmış salatalıklar, minik doğranmış sivri biberler, kıyılmış maydonozlar, ay ay doğranmış soğanlar ve kuru fasülyeler eklenir.
Ayrı bir kapta, limon suyu, zeytinyağ, tuz, kekik ve sumak karıştırılır, sebzelerin üzerine verilip harmanlanır.
Piyaz, servis tabağına alınarak servis edilir.

Afiyet olsun..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Piyaz köftenin yanında nefis oluyor da ben de bloğumda tarifini paylaşmadım daha. Piyaz da sofranda çok güzel görünüyor canım. Emeklerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

epeydir yapmamaıştım.nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Asyadan Esintiler dedi ki...

mm çok severim piyazı Denizcim.ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben de bugün fotoğraflarımın arasında bi piyaz gördüm ama beğenmedim:) zaten ben fasulye piyazını da beğenmim niyeyse.ben nohutçuyum kardeş,bana nohuttan yap:)

eline emeğine sağlıkk sevgili köftepiyazcım:))