20 Ocak 2010 Çarşamba

Babacığıma Diyet Galeta



Merhabalar.. Babacığımda böbrek taşı ameliyatı sonrasında ki fındık gibi bir taş aldılar böbreğinden 5 ay içerisinde yeniden taş oluştu ameliyatlık değil ama kırılarak alınıyor.. Kırılma esnasında maruz kaldığı radyasyon ise dengelerini bozdu.. Şekeri yükseldi doktor kolestrolde birşey çıkmasa da kontrolde tutmak için diyet yazdı canımın içi kıyamam ona canı çubuk kraker istedi bende ne yapayım dedim hazır ürün yedirmem kesinlikle diyet ürün bile olsa o yüzden girdim mutfağa...Bakalım neler yapmışımm..

Malzemeler:
75 gr. tuzsuz tereyağ
Yarım çay bardağı zeytinyağı (FOÇA SPESİAL AŞKIM SAĞOLSUN)
1 tatlı kaşığı sirke
1 çimdik tuz
1 çimdik şeker
Yaım tatlı kaşığı mahlep
Yarım paket mahlep-susam aromalı kabartma tozu
1 yumurta
Aldığınca un

Yapılışı:
Hamur için tüm malzemeler karıştırılıp azar azar un ilavesi ile kulak memsi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur. Elde dilen hamur 15 dk. dinlendirilip iki ayrı bezeye ayrılır her beze merdane ile kurşun kalem kalınlığında açılıp şerit şerit kesilir. Parlak olması için üzerine parmağınız yardımı ile su sürülüp 175 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir..

Afiyet bal şeker olsunn..

Marketten yulaf ezmesi, kepekli un, keten tohumu gibi ürünler alıp onlarla da babacığıma çubuk krakerler yapacağımmm..

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım eminim babacığın bayılmıştır
bu harika galetelere:))Ellerine sağ
lık kocaman öptüm...

TATESAL dedi ki...

Ne güzel bir evlatsın sen Denizim,ellerine sağlık...

Senin evlatlarında sana yapsın canım benim...

Babacığına acil şifalar diliyorum rabbimden...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tatlım babana acil şifalar dilerim sevgiyle kal

GÜLSÜM dedi ki...

NİŞANLIN FOÇALIMI BENİM EŞİMDE ASKERLİĞİ ORADA YAPTI BİLİRİM.... GÜZEL OLUR ZEYTİNYAĞLARI... ELİNE SAĞLIK

kalpkurabiye dedi ki...

derya ablacım sadece babm değil herkes bayıldı vallahi..

tülin ablacımm canımsın sağol aminn inşallah o günleri de görürüm..

teşekkürler susuamçörekotumm.

gülsümcüm evet nişanlım foçalı canımm.. gerçekten çok güzel yağları..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Babanıza acil şifalar. Hayırlı bir evlat yetiştirmiş, ne mutlu. Kızı onun için süper şeyler hazırlamış, ellerine sağlık. Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkür ederim birsel hanımm :)) sevgilerimle..

paşakızı mutfakta dedi ki...

Şeker babana üzüldüm..Allah şifasını versin..Çok güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık canımcım.Sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

saol şekercimm aminn cümlesine acil şifalar.. öptüm kokulu kokuluu:)

Adsız dedi ki...

Denizcim benim de erkek kardeşimde çıktı böbrek taşı daha 2 gün oldu öğreneli:(çok ağrısı oluyomuş.küçük bi de kıyamıyorum canıma..Allah tüm hastalara şifalar versin.taşı düşürecek bitkisel tedaviler araştırmam lazım şimdi.öpüyorum..yasemin..

KEYFESEYRAN dedi ki...

Denizim ellerine sağlık bende bir bildirimin var öpüyorum tatlım

Unknown dedi ki...

Babana çok geçmiş olsun. Galetalar nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
Sana bir mimim var.

Asuman la dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun allah acil şifalar versin
tarifleriniz blogunuzdaki kenar süsüleri yüzünden net okunmuyo tam gramları göremiyorum bilginize sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

yasemincim çok geçmiş olsun canım bende böbrek taşı döküyorum mevsim dönümlerinde bilirim nasıl acılı olduğunu.

asuman hanım dikkat edeceğim.. teşekkürler uyarı için..

sevgili keyfeseyran ve periciğim geliyorummmm

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok geçmiş olsun,benim babamda şeker ve kalp hastası.Geçen yıl müslili birşeyler yapmıştım ona atıştırması için.Ama krakerler daha iyi olurmuş.Denenmiş ve onaylanmış kraker tarifleri çok önemli.Tarifini babam gelince deneyeceğim.
ellerine sağlık

Çalışkan Arı dedi ki...

Eline ve kendine sağlık, babana sağlık....
Allah razi olsun birde.Ne mutlu olmuştur şimdi :))))

Pembe Tatlar dedi ki...

Bitanem ellerine sağlık babacığın inşlh eski sağlığına kavuşur bitanem ya...

kalpkurabiye dedi ki...

zehra hanımm, çalışkan arı, aslıcımm bitanemm teşekkür ederim canımın içinn amiinnn..