24 Nisan 2014 Perşembe

Kuru Köfte


Küçükken hep babam mesaiye kalsa diye gözetlerdim safça..
Annem o zaman en bi sevdiğimiz şeyleri yapardı çünkü :) Emrinize amadeyim der gibi, sanki başka zaman başkasına yemek yapıyordu :)
Hatta ilk okula giderken sabahçı olduğumda kardeşimi kıskanırdım oh ne güzel evde annemle kahvaltı yapıyorlar kendi kendilerine derdim, sanki kahvaltı etmeden evden çıkabilme lüksü varmış gibi :) bazen okulda toplantı vesaire olur bizi erkenden yollarlardı annem de madem geldin hadi bakalım kahvaltı yapalım mı derdi :) Nasıl sevinirdim, çıtır çıtır yana  sobanın üstünde kızaran o ekmek, alüminyum tavadaki o yumurta ve annemin biz seviyoruz diye kurduğu yer sofrası hala aklımda, tadı damağımda..
İşte o günlerden, babamın akşam yemeğine gelemediği zamanlarda annemin yaptığı en bi sevdiklerimizin başında köfte patates gelirdi, bazen tabakta az bişey pilavla verirdi bazende ekmeğin için doldururdu, "anne içini alma ekmeğin" derdim hep çünkü içini çıkarıp -daha fazla köfte ye- diye doldururdu gitsin :)
Bugün aynı tadı bulamıyor olmam hala o günleri özlüyor olmamdan mıdır bilmiyorum..

Malzemeler:
250 gr. kıyma
1 ad. orta boy soğan rendesi
1 tutam maydonoz
1 yumurta
1 dilim ekmek içi
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber, kekik, sumak

Garnitür olarak;
Patates kızartması, turşu, domates, maydonoz ve yoğurt

Yapılışı:
Köfte için verilen malzemelerin tümü karıştırılıp yoğrulur, yassı köfte şekli verilip buzdolabında 20 dakika dinlendirilir.
20 dakika sonra çok az yağlı teflon tavada arkalı önlü kızartılır.
Diğer yanda patatesler kızartılır, domates ve biberler sotelenir.
Kızaran köfteler servis tabağına alınır , patates kızartması, domates, turşu, maydonoz ve yoğurt eşliğinde servis edilir.

Afiyet olsun..

16 yorum:

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

Güzel anılar. Çocuklu yılları hiç unutulmaz değilmi canım :)) Ellerine sağlık.. Yarasın..

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ofofof elleırne saglık tatlım


bana da beklerım sevgıler

Unknown dedi ki...

Okurken gizlerimden yaslar suzuldu.yaslaniyormuyuz ne.eline saglik.yemek tarifinde aglayan ilk insan olarak tarihe gecicem:((

tatlı sefam dedi ki...

eskı anılar soba uzerınde kzaran ekmeklerın tadı hala damağımda koftede enfes ellerıne sağlık

Hayat Cafe dedi ki...

Ben şimdi çıkarıyorum o ekmeklerin için,daha fazla köfte yesinler diye:)
Kesinlike haklısın,eskisi gibi tadı yok bazı şeylerin.O yumurta bile ayrı güzel kokardı.
Canım nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.

vişnap dedi ki...

Ben de çok severim köfteyi nedense eski köftelerin tadını bulamıyorum etlerin de lezzetleri yok oldu belki de annelerimizin lezzetlerini arıyoruz hep hiç bir an bile unutmadan.Canım eline sağlık afiyetler olsun.

mutfagabuyrun dedi ki...

köfteye asla hayır diyemem canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Asyadan Esintiler dedi ki...

Yine enfes bir tabak.ellerine sağlık Denizim :)

birincisin dedi ki...

Deniz'cim bende bazı şeylerde çocukluğumda ki tadı bulamam :( Ellerine sağlık,afiyet olsun nefis ,şık bir tabak hazırlamışsın.Selam ve sevgiler:)

LEZZETİKRAM dedi ki...

Denizcim kuru kofte patates ve sehriyeli pilav da kucukken benim vazgecilmezimdi ;)ellerine sağlık ;)

ebru dedi ki...

Denizim artık hiç bir şeyin eski tadı yok. Benim çocukları aynı yemeği ben yapsam da ananemin ki gibi olmamış derler. Onların ellerinin lezzeti başka. Köfteye hiç hayır diyemem. Ellerine sağlık bir tanem.

Özlem dedi ki...

ne güzel anılar... köfte de nefis olmuş, ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Çocukluğumuzu özlediğimizden ah ah ama ne güzel anımsıyorsun bak
Tabak ye beni diyor ellerine sağlık :)

Narince dedi ki...

Bu tabağı ben istiyorum Deniz :)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

aslında etlerin eski tadı kalmadı ama çocukluk anıları hep çok lezzetlidir :) eline sağlık

çeşnici Handan dedi ki...

Çocuklukta annelerin yaptığı herşeyin tadı hakikaten birbaşka oluyor. Köftelerin nefis olmuş sunumunda çok güzel Denizcim. Ellerine sağlık canım.