22 Nisan 2014 Salı

Lokum Kek


Günaydın..
Pırıl pırıl bir sabaha uyandığıma şükrederek güne epey enerjik başladım bugün :)
Bugün paylaşacağım tarif hemen hemen tüm yemek blogların arşivinde bulunan sadrazam lokumu, paşa lokumu gibi isimlerle anılan lokum kek..
Ben bu ismi yakıştırdım açıkçası zira olur olmadık herşeye  hava katmak için böyle isimler takmayı uygun bulmuyorum.
Çok severek yapıyorum ve tüketiyorum, mevlid gününde de erkenden kalkınca yapsam ya şu keklerden dedim ve hemen mutfağa koştum :)

Malzemeler:
2 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı fındık yağı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1+1/4 su bardağı un
Çikolata sos için:
1,5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı kakao
2 çorba kaşığı  tozşeker
Mantolamak için:
Hindistan cevizi

Yapılışı:
Öncelikle kek için, yumurta ve şekerler mikserle çırpılıp üzerine sırası ile süt, fındık yağı, kabartma tozu, vanilya ve un eklenerek çırpılır ve sade kek karışımı elde edilir.
Küçük boy fırın tepsisi yağlı kağıt ile kaplanıp kek karışımı üzerine dökülür ve önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirilir.
Sos için; bir kap içerisinde süt, şeker ve kakao karıştırılır. Bir tabaga da hindistan cevizi alınıp hazırda bekletilir.
Fırından çıkan kek yağlı kağıttan ayrılıp küp küp kesilir ve önce çikolata sosuna batırılıp sonra hindistan cevizi ile mantolanarak servis tabağına sıralanır. 1 yada 2 saat dinlendirilip servis edilir.

Afiyet olsun..


7 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende çok severim bunu Denizcim, ellerine sağlık..
Sade isimler her zaman daha güzel bencede :)
Sevgiler.

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ellerınıze sağlık


bloğumda cekılsım var beklerım

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık benim de en sevdiğim keklerden biri bu çok lezzetli ve şık oluyor sevgiler...

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

paşa lokumu nedir yaa? bu kek ingilizlerin lamington keki.bizim de lokum kek dediğimiz yumuş kek işte.

ben yıllar önce yapıp da fotoğraflamamışım niyeyse.o gün bugündür hala tekrar yapacağım :)))

ellerine emeklerine sağlık lokumum kekim.

mutfakpenceresi.com dedi ki...

Ellerinize sağlık ,lokum kekiniz ,lokum gibi yumuşacık, afiyet bal şeker olsun yiyenlere.

ihlamurcum dedi ki...

Amanın adı ne güzel,Deniz'cim.Bu aralar çok görüyorum,yakında ben de yapayım bari.Çok öpüyorum.