6 Ağustos 2014 Çarşamba

Patlıcanlı Saray Köftesi


Merhaba..
Bugün sizlerle Ramazan Ayında iftar soframızı şenlendirecek pratik olduğu kadar da lezzetli nefis bir yemek paylamak istiyorum..
Patlıcanın en güzel zamanlarında bol bol yapın tüketin efendim :)
Tarifim Papatya Prenses' imden..

Malzemeler:
3 adet patlıcan
Kızartmak için: sıvıyağ
Köftesi için:
500 gr. kıyma
1 soğan
Yarım su bardağı galeta unu
1 çay kaşığı tuz
Karabiber
Domates sos için:
1,5 su bardağı domates rendesi
1 su bardağı su
1 çorba kaşığı tereyağ
Tuz
1 diş sarımsak

Yapılışı:
Patlıcanlar alacalı soyulup bıçak sırtı kalınlığında dilimlenir. Tuzlu suda bekletilir.
Köftesi için; kıyma yoğurma kabına alınıp içine soğan rendelenir, galeta unu, tuz ve karabiberi eklenip iyice yoğrulur. Parmak köfte şekli verilir. Buzdolabına kaldırılır.
Tuzlu suda bekleyen patlıcanlar tekrar yıkanıp kağıt havlu ile kurulanır ve sıvıyağda arkalı önlü kızartılır. Havlu peçete serili tepsiye alınıp fazla yağı süzdürülür.
Her bir patlıcan dilimine bir köfte yerleştirilip, rulo yapılır ve fırın tepsisine sıralanır.
 Domates sos için; tereyağ eritilip üzerine domates rendesi, sarımsak rendesi ile tuz eklenerek sotelenir. Kaynayan domatesin içine bir su bardağı su eklenip, kıvam alana kadar pişirilir.
Tepsiye sıralanmış patlıcanların üzerine domates sos gezdirilip,önceden ısıtılmış 200 derecelik fırnda 20 dk. pişirilir.

Afiyet olsun..

2 yorum:

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok sevdiğim bir tariftir..Ben bir tık değişik yapıyorum:))Afiyet şifa olsun canım..Kesinlikle patlıcan zamanıyken bol bol yemek lazım:))Sevgiler..

ebru dedi ki...

canım ellerine sağlık palıcanın her halini seven ben bu enfes görüntüye de bayıldım..