9 Aralık 2014 Salı

Dereotlu Zeytinli Poğaça


Dün mis kokulu keklerden bahsederken, poğaçaların hakkını yedim bence diye düşündüm ve bugünde benim için "çocukluk abidesi" olan poğaçalarımı anlatmaya karar verdim :)
Annemin hazırladığı herşey çok güzeldi elbet ama patatesli poğaçası bambaşka idi. Sonra Pakmaya' nın eski küçük bir dergisi vardı, gazeteden aldığı annemin. Oradan bakıp yaptığı zeytinli poğaçalar küçük midemi nasıl da sevindirmişti.. Ne zaman yapsam o günleri hatırlar dururum ..
Çocukluk hatıralarım gibi log hatıralarımda da bulunsun istedim..

Malzemeler:
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 küp yaşmaya
2 adet yumurtanın akı
6-7 su bardağı un
Yarım demet dereotu
1 tatlı kaşığı mahlep
Arası için:
Çekirdekleri çıkarılmış, minik doğranmış zeytin
Üzeri için:
2 adet yumurta sarısı
Çörekotu

Yapılışı:
Derin bir kap içine su, sıvıyağ, tuz, şeker ve yaş maya alınıp maya el yordamı ile eritilir.
Yumurta akları, mahlep ve ince kıyılmış dereotu da ilave edilip karıştırılır.
Un bardak bardak eklenerek hamura yedirilir ve ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene dek gerekirse un veya su ilavesi ile yoğrulur.
Üzerine nemli bir bez örtülüp sıcak bir yerde -tercihen kalorifer peteği üzerinde- birkaç saat mayalandırılır.
Mayalanan hamur unlanmış eller ile bir kaç dakika yoğrulup yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılır. Arasına zeytin konulup yuvarlanır.
Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanan poğaçalar üzerine yumurta sarısı sürülüp çörek otu serpildikten sonra önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir. ,
Afiyet olsun..

9 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Zeytin ve dereotu çok yakışıyor poğaçaya. Şirineni öpüyorum.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

şimdi poğaçam fırından çıktı.mis gibi mahlep kokusu yumuşacık.dayanamayıp bir tane yedim hemen.tarif süper.elinize yüreğinize sağlık.tarif için teşekkürler.sevgiler Ayten

kalpkurabiye dedi ki...

Ayten Hanım ellerinize sağlık, afiyet olsun, begenmenize sevindim..

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine emeğine sağlık canım. Çok lezzetli görünüyor…Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Adsız dedi ki...

birara patatesli poğaçanın tarifinide verirseniz sevinirim.sevgiler Ayten

Unknown dedi ki...

En sevdiğimmmm ellerine sağlık olsa yeseydim keşke :)

kalpkurabiye dedi ki...

Ayten Hanım, poğaçalar kategorisine bakarsanız patatesli poğaça vardır :)

kalpkurabiye.blogspot.com/2013/09/patatesli-rulo-pogaca.html

kalpkurabiye.blogspot.com/2011/03/patatesli-aycoregi.html

http://kalpkurabiye.blogspot.com/2011/02/patatesli-corekler.html

http://kalpkurabiye.blogspot.com/2010/09/patatesli-kymal-pogaca-ve-blog.html

gibi :)

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim deniz hanım.hepside harika gözüküyor ellerinize sağlık.Ayten

OnYüzMilyonOje dedi ki...

Ellerinize saglik. Ne kadar leziz seyler yapmissiniz oyle. İzlemedeyim. İlgilenirseniz ben de bloguma beklerim. Sevgiler. :)