8 Aralık 2014 Pazartesi

Mandalinalı Çikolatalı Topkek


Merhaba..
Hepimiz biliyoruz ki hava soğuyup iyice eve kapanınca -ki ben sıcakta da evdeyim- sürekli bir arayış içinde oluyoruz, çayım, kahvem, meyve suyum yalnız kalmasın aman :) Bahanemizi yüklenerek geçiyoruz mutfağa ve az bir zaman sonra bütün evi mis gibi kek kokusu sarıyor.
Evi saran kokuları her zaman sevmişimdir çünkü evde hayat olduğunu gösterir :)
Giriş katında oturuyorum burada, mutfağımda hazırladığım herşey apartmana girerken karşılıyor insanları sebebinin ben olduğumu bilen yakın komşularım muhakkak uğruyorlar, geçtiklerini farkedersem ben davet ediyorum böyle sürüp gidiyor günlerimiz..
Neyse! Efendim bu güzel kekleri annemler İstanbul' dan dönerken bana uğrayacakları sabahın gecesinde yaptım. Kardeşim pek bir sever bu top kekleri. Bu kez mevsime uygun olsun dedim ve içine bol bol mandalina suyu, kabuğunun rendesini ve üzerine bizzat kendisini ekledim; bol bol çikolata da ikramiyesi oldu.
Siz de mutfağınız mis gibi mandalina-çikolata koksun isterseniz vakit kaybetmeyin okul dönüşü sevindirin çocuklarınızı..

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 büyük çay bardağı toz şeker
1 büyük çay bardağı süt
1 büyük çay bardağı fındık yağı
1 pk. vanilin
1 pk. kabartma tozu
3 tepeleme çorba kaşığı kakao
1 su bardağı damla çikolata
1 su bardağı mandalina suyu
3 adet mandalina kabuğunun rendesi
3,5-4 su bardağı un
Üzeri için: Dilimlenmiş mandalina

Yapılışı:
Yumurtalar ve toz şeker mi,kserle 5 dk. kadar çırpılarak krema kıvamına getirilir. Üzerine süt eklenip el yordamı ile çırpmaya devam edilir.
Sırası ile fındık yağı, vanilin, kabartma tozu, kakao eklenerek çırpmaya devam edilir.
Mandalina suyu ile kabuklarının rendesi de eklendikten sonra azar azar akışkan kek harcı elde edene kadar un eklenir. Kek harcı hazır olduğunda çikolatası da verilerek tahta kaşıkla karışıma yedirilir ve topkek kağıtlarına pay edilir.
Her topkekin üzerine dilimlenmiş mandalina konulup önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişirilir.

Afiyet olsun..

10 yorum:

Deniz dedi ki...

Çok severim mandalina kokusunu. Kışı mutlaka kabukları rendeler buzluğa atarım, keklere kattığı koku çok güzel gerçekten. Çikolata ile birlikte şahane olmuş bunlar da. Ellerinize sağlık.

vişnap dedi ki...

Taze sıcak topkeklerin kokusunu aldım geldim canım nefis görünüyorlar ellerine sağlık afiyetler olsun.

Duygu dedi ki...

Denizcim harika gorunuyor. Cikolata ile de cok guzel gitmistir eminim. Ellerine saglik...

Nilgün Komar dedi ki...

hmmmmmm

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mandalina şapkalı kekler çok sevimli görünüyor emenim lezzeti de yerindedir. Ellerine emeklerine fikrine sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

GÖRÜR GÖRMEZ KIZLAR ANNECİM BİZEDE BUNDAN YAPAR MISIN DEDİLER...EN KISA ZAMANDA DENEMEK ŞART OLDU...ELLERİNE SAĞLIK DENİZİM

tatlı sefam dedi ki...

görüntüsü bıle yetıyor super olmus ellerınıze sağlık

Leziz Kurabiye Tarifleri dedi ki...

muhteşem görünüyor . en kısa zamanda deneyeceğim inşallah

TATESAL dedi ki...

Denizcim harika görünüyor,deneyeceğim en kısa zamanda,ellerine sağlık...

TATESAL dedi ki...

Denizzz bende yaptım senin topkekden küçük kızım gelmişti onunla gönderdim,yutta kızlarla yesinler diye...gel bak nasıl olmuş?sevgiler