14 Ekim 2015 Çarşamba

Pembe Rulo Tatlı


Merhaba..
Serin ve yağmurlu bir sabaha uyandık bugün, mevsimin değişimi ile hastalandım yine. Zaten hasta olmasam darılırdı bana nezle :)
Yepyeni bir hicri yılı karşıladık bugün, ilk gününü yaşıyoruz. İstedim ki yeni yılımızın ilk günü ağzımız tatlansın ki bir yıl ve her yıl bozulmasın tadımız tuzumuz. Pembe Rulo Tatlı' mda çilekli süt kullandım ki aroması çok güzel oldu. Oldukça pratik fakat dinlenme süresi uzun olduğundan bir gece evvel yapılması gereken bir tatlı. Lezzeti garantilidir.
Rabbimiz evlerimize huzur, bereket ve ağız tadı ihsan etsin inşallah..
Hayırlı mutlu günler dilerim..

Malzemeler:
600 ml. çilekli süt
400 ml. süt
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 damla pembe gıda boyası
1 pk. vanilin
1 çorba kaşığı tereyağ
************************
Hindistan cevizi
1 pk. krem şanti+1 su bardağı süt

Yapılışı:
Bir tencereye çilekli süt, süt, toz şeker, un, gıda boyası ve vanilin alınıp iyice çırpılır, pürüzsüz hale getirilir.
Büyük boy fırın tepsisine bolca hindistan cevizi dökülüp eşit şekilde yayılır.
Ocağın altı yakılıp muhallebi orta ateşte sürekli karıştırarak pişirilir. Göz göz olup kaynamaya başlayan muhallebiye vanilin ve tereyağı eklenip birkaç dakika daha pişirildikten sonra ocaktan alınır.
Tepside hazır bulunan hindistan cevizinin üzerine dikkatlice yayılarak soğuması beklenir.
Krem şanti ve süt çırpılıp soğumuş olan muhallebinin üzerine yayılır. En az 5 saat, tercihen bir gece buzdolabında dinlendirilip enine kesilir, rulo yapılır. Çatlaklar oluşabiliyor; olabildiğince hızlı olunup oluşan çatlaklar hindistan cevizi ile kapatılır.
Bir saat kadar dinlendirilip servis edilir.

Afiyet olsun..

6 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

rengide kendide harika canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Çilekli her lezzeti çok severim ellerine sağlık :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hasta olmasan ben bile darılırdım :P Geçmiş olsun.

Pembe gönlüm sen de :) Çok cici görünüyor, ellerine emeklerine sağlık.

Musmutlu huzurlu güzel yıllarımız olsun inşallah.

burcu dedi ki...

Enfes görünüyor çatalla dalınası.

ebru dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık

TATESAL dedi ki...

Bu pembişede bayıldım ellerine sağlık...bu arada geçmiş olsun bizde evcek hepinmiz hastayız ilk önce tuğçe ile başladık sıradan gidiyoruz aman dikkat et kendine...az önce mantıya yorum yazarken unuttum düğününüz hayırlı olsun tebrik ederim çok mutlu olsunlar inşallah,facede gördüm sende çok şıktın canım,bebiş seni güzelleştirmiş iyice maşallah...