15 Ocak 2015 Perşembe

Kuru Biber Dolması


Merhaba..
Bu yaz kendimi aştım ve birçok kış hazırlığı yaptım sizlerle de paylaşmıştım zaten. İçlerinde en çok merak ettiğim kurutulmuş dolma biberlerin nasıl olacağı idi. Arkadaşım Nilay "Deniz kurutmalısın nefis oluyor, kışın çayla çerez gibi gidiyor." diyince bende iki kilo biber alıp kurutmuştum.
Yılbaşı sırasında Yıldız ablam ve eşi misafirimiz olunca onlar için hazırlayayım dedim. Meğer Yıdız ablamda çok seviyormuş. Afiyet bal olsun..
Hakikaten çok lezzetli ve pratik oldular.
Dolma Biber Kurutmak adlı yazım burada..

Malzemeler:
20-25 adet kurutulmuş minik biber
1 su bardağı pirinç
1 çay bardağı domates sos
1 tutam maydanoz
1 adet iri kuru soğan
Tuz, karabiber
Kurutulmuş reyhan
Sıvıyağ
Sıcak su

Yapılışı:
Biberler yıkanıp bir tencerede fazla yumuşamayacak şekilde haşlanır, suyu süzülür.
İç Malzemesi için; soğanlar yemeklik doğranıp sıvıyağda pembeleştirilir. Üzerine domates sos alınıp kavurmaya devam edilir. Sırasıyla yıkanmış pirinçler, kıyılmış maydanozlar ve baharatlar ilave edilip yarım çay bardağı kadar su ilave edilerek suyu çekene kadar kısık ateşte pişirilir.
Harç hazırlandıktan sonra haşlanmış biberlere doldurulur, biberler tencereye dizilip üzerini geçmeyecek şekilde sıcak su ilave edilir ve pişmeye bırakılır.

Afiyet olsun..

6 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

kurusu ayrı bir lezzetli olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kırmızı kırmızı da pek çekici görünüyorlar :) Ellerine emeklerine sağlık.

ergenussssssssssssssssss :P

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık kuru biber dolması pek de lezzetli olur canım segiler

Unknown dedi ki...

Canım enfes görünüyorlar. Kısa zaman sonra bende yapmayı düşünüyorum. Elazığ da yazın tüm balkonlar bu biberlerle doluyor. Kofik biberleri ;)

vintageduygular dedi ki...

Cok severim. Eminim cok lezzetli olmustur. Ellerine saglik Denizcim <3