10 Eylül 2014 Çarşamba

Dolma Biber Kurutmak


Merhaba..
Bugün ilk kez yaptığım dolma biber kuruları buluşacak sizlerle.. Giriş katta oturuyor olmama, balkonumun olmayışı biber kurutmama engel olamadı cam demirlerine bağladım yine kuruttum biberlerimi :)

Sevgili Nilay' cığımın çok güzel oluyor yapmalısın demesi ile pazarda köylülerden minik minik dolma biberlerini aldım iplere dizdim, camlara bağladım :) Kıpkırmızı oldular, pamuklu  kumaştanbir bez torba dikip içine koydum biberlerimi kaldırdım..

Malzemeler:
İstenilen miktarda küçük dolmalık biber
Büyük bir iğne ve pamuk ipliği

Yapılışı:
Biberlerin başları koparılıp yada kesilip çekirdekleri temizlenir. Bu işlemler esnasında biberler yıkanayacak.

İğneye uzunca pamuk ipliği geçirilip temizlenmiş biberler sırası ile ipe dizilir.

Dizme işleminin ardından bol güneş alan bir yere bağlanan biberler kurumaya bırakılır. İyice kuruyan biberler asıldığı yerden alınıp ipinden çıkarmadan pamuklu kumaştan dikilmiş torbaya doldurulur, serin bir ortama asılır.

Afiyet olsun..

1 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

malum istanbul pahalı memleket olduğu için öyle kurutma filan yapmıyoruz :P hahahah :)

afiyetle yersin inşallah :) rengine kurban mübareklerin