4 Nisan 2016 Pazartesi

Evde Waffle Yapımı


Merhaba..
Mutlu, enerjik dopdolu bir hafta olsun hepimiz için..
Dışarda yiyebileceğimiz bir takım şeyleri çocuğum ve kendimiz için en sağlıklı ve temiz şekilde evde yapmaya gayret ettiğimi zaman zaman ilgili tariflerle yazıyorum. Evde hamburger, puding ve önümüzdeki günlerde paylaşacağım pizza bunlardan birkaçı..
Son ev yapımı maceramız waffle oldu, bir mekanın önünde kocaman bir afişle waffle denemek istermisiniz diye yazıyor ve kocaman cezbedici bir fotoğraf yer alıyordu. Bizimki bunu görünce tabi anne bu neymiş bak çikolata var, çilek var, muz var diyince artık zamanı geldi dedim :) Waffle makinesi edinme düşüncesi zaman zaman aklımdan geçse de şuan tupperware waffle kalıbım işimi görüyor. 
Tarif konusuna gelince waffle hamuru pankek dokusunda olsa da lezzeti biraz daha farklı gibi aklıma ilk gelen geçen yıl birbirinden farklı wafflelar ile aklımı başımdan alan Papatya' ma bakmak oldu. Tarifi aldım ve düşünmeden denedim. Sonuç şükelâ!
Dün kızım ve komşumun kızları oynarlarken bende bir yandan hazırlığımı yaptım sonuçta ağzı burnu çikolataya batmış üç kız çocuğu mutluluğuma mutluluk kattı, Elhamdülillâh..

Malzemeler:
2 yumurta
2 çay bardağı süt
2 tepeleme çorba kaşığı nişasta
4 tepeleme çorba kaşığı un
2 tepeleme çorba kaşığı pudra şekeri
1 tepeleme çay kaşığı kabartma tozu
Yarım çay kaşığı vanilya
2 çorba kaşığı tereyağ

Üzeri için:
Torku Banada Kakaolu Fındık Kreması
Muz
Çilek
1 pk. Dr.oetker hazır tatlı sos+200 ml. süt
Minik pasta şekerleri

Yapılışı:
Tereyağ bir tavada eritilip soğutulur. 
Derin bir kapta yumurtalar ve süt çırpılıp üzerine, soğumuş tereyağ, nişasta, pudra şekeri, un, kabartma tozu ve vanilya alınarak çırpılır. 
Sudan geçirilen waffle kalıbına harç paylaştırılıp önceden ısıtılmış 200 derece fırında iyice kızarana kadar pişirilir. 
Waffle makinesinde yapacaksanız; makineyi hafifçe yağlanır ve harcın yarısı dökülür. Kızarana kadar pişirilir. 
Birkaç dakika sonra üzerine kakaolu fındık kreması sürülüp arzuya göre süslenir. 

Afiyet olsun..



8 yorum:

audrey dedi ki...

makine olmadan yapılabiliyorsa denerim ben bunu ..

ebru dedi ki...

canım benim görüntü harika. ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yakında tuzlu denemelerim olacak,eminim gadınım onları da sevecektir :)
Ellerine sağlık çilekli wafılım :)

Unknown dedi ki...

hımmm nefis olmuşlar ellerine sağlık bayılırım ki ben yummyy :)

Unknown dedi ki...

ben de eve waffle makinası alıp almamakta kararsızım, ama sonunda alacağım galiba :) çok canımı çektiriyorsunuzz :)

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim ama evde hiç denemedim.harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

tat yemek dedi ki...

çok harika bir bloğ ellerine sağlık harika bir lezzet

kolay tatlı tarifleri dedi ki...

Ellerinize sağlık, tarifi hazırlayanın da sizinde.. Oldum olası meyveli tatlıları çok sevmişimdir. Harika görünüyor