12 Kasım 2014 Çarşamba

Fellah Köftesi


Herkesin kendine göre hergün olsa yerim dediği yemekler vardır mutlaka, Fellah köfte de benim için öyle..
Yazın bol yoğurtlu domatesli, salatalıklı serin serin kışın da yazın yaptığım domates sosları ile bir diş de sarımsak ekleyerek, kısacası her hali mübah benim için..
Geçenlerde birden aklıma düşünce hiiç üşenmedim kalktım ve nefis köftelerden hazırlayıp tadına doydum :)
Blogda paylaşma günü bugündür..

Malzemeler:
1 su bardağı köftelik bulgur
1 su bardağı kaynar su
1 yumurta
3 çorba kaşığı un
1 çay kaşığı kimyon
Tuz
Karabiber
Domates sos için:
1,5 su bardağı domates sos
2 diş sarmısak
2 çorba kaşığı tereyağ
Pişirmek İçin:
1 lt. su
Üzeri için:
Maydonoz

Yapılışı:
Bulgur kapaklı bir kabın içine alınıp üzerine 1 su bardağı kaynar su dökülür ve kabın kapağı kapatılır.
15-20 dk. bulgurların suyu çekip şişmesi için beklenir.
Şişmiş bulgurlar geniş bir kaba alınıp üzerine yumurta, kimyon, tuz, karabiber ve un eklenerek yoğrulur. Ele yapışmayan fakat yumuşak bir harç olacak.
Elde edilen harç eller ıslatılarak misket büyüklüğünde yuvarlanır. Tüm harç yuvarlanınca tencerede kaynayan suya eklenir.
Tüm köfteler suyun yüzüne çıkana kadar pişirilir.
Sos tenceresine tereyağ konulup eritilir ve üzerine domates sos verilip, kaynatılır. Sarımsaklar da minik minik doğranarak eklenir. 5-6 dk. pişirilir.
Pişip suyu süzülen köfteler servis tabağına alınıp üzerine domates sos gezdirilip karıştırılır. Üzerine maydonoz serpilerek servis edilir.

Afiyet olsun.

3 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bulguru çok seviyorum ama şu köfteleri gittiğim hiç bir yerde yiyemiyorum çünkü sarımsak deryası içinde oluyor hep. Ben o kadar aşırı sarımsak sevmiyorum. Bakalım bi gün kendime göresini yaparım elbet :)

Ellerine sağlık.

vişnap dedi ki...

İşte ben bu lezzeti çok seviyorum ve bu kadar çok sevdiğim lezzeti hiç kendim yapmadım arkadaşım yapıyor ben yiyorum iyice tembellik yaptım artık kendimde yapayım arkadaşımı çağırıp birde ona süpriz yapayım vallahi ne iyi olur canım eline sağlık olsun çok güzel görünüyorlar.

ihlamurcum dedi ki...

Ben de aynen hiç yapmadığım ama hep severek yediğim bir köfte ,Deniz'cim. Birgün yapacağım,elllerine sağlık.