24 Şubat 2011 Perşembe

Muzlu Diyabet Kurabiye (Sıfır Un-Sıfır Şeker)



Merhabalar..
Mübarek perşembe' yi, Cuma' ya bağladığımız bu güzel akşamda, tüm hayır ve bereketin üzerinize, evlerinize olmasını temenni ediyorum...
Üst üste kurabiye veriyorum :) Olsun bu kurabiyeyi vermeliyim..
Tümm diyabetliler, diyet yapanlar, sağlıklı yaşamak isteyenler yanii herkes buraya..
Öyle nefis bir lezzetle tanıştım ki anlatamam.. Babacığım için hazırladığım bu kurabiyeleri bugün iki posta yaptım:) O kadar beğenildi yani:)
Dün kurbağalar sardı blogları dedim, sonra yalancı çoban gibi ortada kaldım:)) Çünkü yazımı yayınladıktan bir saat kadar sonra kurbağa falan kalmamıştı:)) Bende yazmış olduğum şeyi silmedim niyeyse:) Öylece kalakaldım:) Efendim bloglara kodlu olarak eklenen bazı şeylerde sorun yaşanmış sanırım ondan böyle birşey olmuş, neyse ki geçti gitti:)) Ama yazıların büyütülmüş olmasını beğenen okuyucularım oldu bende büyük yayınlamaya karra verdim:)
Yine dönüyorum kurabiyelere.. Sevgili Özge bu kurabiyelerin mimarı:) Kendisinde gördüğüm vakit işte babama yaraşır kurabiyeleri buldum dedim.. Tıpkı evvelde yaptığım Yine Özge' den öğrendiğim Galetalar gibi:)
Bugün  ufak tefek değişiklikler yaparak denedim, çok beğenildi ve bitti bir kez daha yaptım:)) Beş altı tane birşey kaldı:)
Ben değişiklik yaptım dedim ya, Özge'ciğim nasıl yapmış mutlaka bakınız..
Benden yorumu işte burada;


Malzemeler:
1 adet büyük boy  olgun muz
2 su bardağı yulaf ezmesi
1 su bardağı ceviz içi
1 avuç yaban mersini
3 yumurta akı
Minicik tuz
1 tatlı kaşığı bal


Yapılışı:
Muz rendelenerek şekerini ve aromasını salması için üstü kapatılarak yaırm saat dinlendirilir..
Yulaf ezmesi, ceviz içi ve yaban mersinler mikserde öğütülür ve bir kenara alınır..
Yumurta akları minicik tuz ile mikserde çırpılıp kar halini alınca muz rendesi ve yulaf ezmeli karışım ile buluşturulur ve tahta bir kaşıkla malzemeler iyice harmanlanır..
Karışımdan birer çorba kaşığı alınarak başka bi kaşığın yardımı ile şkillendirilir ve yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirilen kurabiyeler, önceden ısıtılmı 150 deeclik fırında pişirilir..
Kurabiyeler fırında iken sürekli takip edin bir anda kızarıveriyorlar..


Afiyet bal şeker olsun..

52 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

canımmm hemen yazıyorum tarıfı malumm bende dıyetteyım .afacanlarım bana hedıyesı kılolarımı vermeye calısıyorum ..ellerine saglık mınık kedı:)

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim ellerine sağlık canım arkadaşım.çok güzel olmuş bu kurabiyeler.diyet yapanlarda yiyebilir.çünkü yulaf tok tutuyor ya.melek arkadaşım o destekleyici içten yorumun için teşekkür ederim.ve yazılarının bu halini bende çok sevdim miyopluğum yüzünden.

Unknown dedi ki...

ıssız adam kekim denizim :)) kurabiye tarifleri okuyup resimlerine bakmayı seviorum ama nedense çok yapmıorum.. ilham gelir belki senin 95 çeşit kurabiye tariflerinden :)

José Manuel dedi ki...

Que postrecito más rico, esto es una delicia.

Saludos

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim kurabiyeler harika görünüyor.ellerine sağlık.önce babana sonrada sizlere afiyet olsun.öpüyorum.

memolininannesi dedi ki...

cok guzel bır traıf...elınıze saglık... denıycem en kısa surede....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

haklısın denizciğim,
bende çok severek yaptım diyet boyunca. tüm tatlı eksikliği gidiverdi..
harika olmuş gerçekten..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Denizcim,ellerine sağlık.Bu kurabiyeleri mutlaka yapmalıyım,diyabetli kim var diycektim sanırım baban diyabetli.Başetmesi zor dikkat edilmezse üzücü sonuçlar doğuruyor.
Diyabetli ve tüm hast.RABBİM şifalar versin.Amin.
Sevgilerimle...

sihirlirloklava dedi ki...

bu tam bana göreymiş...eline sağlık..

yemekbiraşk dedi ki...

denizcim eline sağlık canım nefis kurabiyelerin olmuş yine:)
darısı başıma yaptığım yok aslında oğlumda bir okadar sever:)
sevgiler canım

hdidem95 dedi ki...

denizcim hakikaten beğenilmeyecek gibi değil ellerine sağlık canım afiyetler olsun öptüm sevgiler

Unknown dedi ki...

bu kurabiyeler nefis ötesi olmuş tadı eminim harika ilk fırsatta denenecek.ellerine sağlık tatlım..

muhabbetsofrasi dedi ki...

değişik bi tarif denemek lazım

eline sağlık olsn

Aysultan... dedi ki...

Bence harika olmuş,ellerine sağlık canım afiyet bal olsun:))

Baharcicegi dedi ki...

Seninde evin cuma gecesinin bereketiyle huzuruyla dolsun bicirigim
ben bu kurabiylerin hazirini aliyordum artik evde kendimde yaparim ,unsuz sekersiz hafif kalorisiz daha ne olsun biz bayanlar hic durmasin mutfaga kossun
öpüyorum canim ellerine saglik

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık süper bişey bu çok lezzetli olduğuna eminim deniyeceğim,sevgiler

Limon çiçekleri dedi ki...

Adına yaraşır bir tarif olmuş kurabiyem!Hem sağlığımızı hem damak lezzetimizi düşündüğün için sana bir kez daha teşekkür ediyorum.Ancaaak en favori kurabiyemiz kalp kurabiye:))

Unknown dedi ki...

Kaç kisiyi sevindirdin bir bilsen!! Cokta saglikli mis gibiiii. Ellerine saglik Denizcim bi tanesin

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

yapmış hemen babacığına kurabiyelerden! hamarat seni:) iyi olmuş eklemelerin afiyet şeker olsun, sağlık olsun denizciğim...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

denizcim diyette olduğum bir zamana yetiştirdin bu muhteşem kurabiyeleri:D, neyseki diyet kurabiyeymiş. en yakın zamanda yapsam iyi olacak .ellerine sağlık.

vintageduygular dedi ki...

Bende bir kurabiye canavari olarak bu tarifi not ettim! Muz haric tüm malzemeler var evde,muz da olsaydi simdi yapardim :/ Ellerine saglik canim ;)

Unknown dedi ki...

Tam benim babişkoya göre:) Şekeri var ya anneciğime diyeyimde yapsın.
Ellerine sağlık elmalı kurabiyem. Öpüyorum seni pembiş yanacıklarından.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Denizim benim de annem şeker hastası bu aralar onun için ne yapabilirim diye düşünüyordum
Özgede görmüştüm bu lezzeti harika olmuş ellerine sağlık
pamuk kalpli Denizim seni öpüyorum
sevgiler

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerine sağlık Deniz'ciğim. Benim de hep aklımda bu tip kurabiyeler yapmak var. Çok sağlıklı, ne güzel. Afiyet bal şeker olsun, şifa olsun. Sevgiler.

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Canım şu aç rejimli halime ilaç gibi geldin kaç gündür nasıl kurabiye aşeriyorum anlatamam bütün malzemeler mevcut sanırım yarın deneyeceğim ve sana mesaj atacağım. Paylaşım için teşekkürler ellerine sağlık

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Bende görmüştüm Denizcim bunu mutlaka deneeceğim inş demiştim. Birascıkda kuru üzüm koysak yine diyet olur mu acaba :) Ellerine sağlık canım sevgiler..

Emel Kurt dedi ki...

selam benimde kayınvalidem şeker hastası.bu kurabiyeleri onun için pişirmek isterim, ona özel birşey pişirmiş olmam onu çok mutlu eder.teşekkürler,ellerine sağlık,sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Denizim süper bir lezzet olmuş canım,aslında acilen benimde denemem gerekiyor bu tarifi:)
ev halkı çok şikayetçi blog yüzünden:)
ellerine sağlık canım.çok öpüyorum seni...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

üst üste kurabiye yayınla aynen benim yemekleri yayınladığım gibi:)
denizcim,senin kurbağalar kaç gün misafir oldular? bu sabahtan beri bana geldiler c.box' talar, ifadelerin yerine geçmişler:(( ne yapsam acaba cboxu silmeyi düşündüm bir fikrin varsa söylermisin?
HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim nefis olmuşlar ellerine sağlık canım. Babacığına da afiyetler olsun.

Unknown dedi ki...

Amin Deniz'ciğim amin.

Afiyetler olsun size canım..
Benimde canımı çektirdin bak gece gece..

Ellerine sağlık canııııım.

Adsız dedi ki...

Hmmmmm :))) Şeker hastası biri olarak kesinlikle deneyeceğimdir :)
Ellerine sağlık canım..

KURABİYECİCİ dedi ki...

süper bende diabetim herkes tatlı tarifi verip duruyor ohh be nihayet bana uygun tarifte yayınlayan çıktı ellerine sağlık

LEZZETİKRAM dedi ki...

yulaflı olan kurabiyeleri pek severim canım eline sağlık

Unknown dedi ki...

bloglara eklenen eklentiler hep sorun çıkarıyor maalesef bende hepsini sildim.sade daha güzel oluyor.bu arada ellerine saglık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Muzu sadece meyve olarak yiyebilen bana bile iştah açıcı göründü eline sağlık Canıım.Hayırlı Cumalar

ebru dedi ki...

Denizim bende bu kurabiyeleri annem için yapayım. Tam annemlik. Ellerine sağlık bir tanem.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Özgenin tarifleri gerçekten çok orjinal ve alışılagelmiş dışı bende bayılıyorum ona Denizim..Ellerine sağlık seninde hayırlı evlat:)

Narince dedi ki...

Şimdi anlaşıldı kurbağalar meselesi. Şu kurabiyelerden anneme de yapıvermeli, hatta kendime:))

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ne hayırlı evlatsın. Maaşallah. Ailen için ne güzel şeyler yapıyorsun. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Babacığın da nasıl mutlu olmuştur.
Sevgiyle kal.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Sana katılıyorum sevgili Deniz:)
Tam bol sağlıklı ve şifa kaynağı olmuş...
Ellerine sağlık canım

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımmm bıcırığım hayırlı cumalar
kurbişler muhteşem babacığın ne şanslı maşallah...Alıp kaçmak isti
yorum tabağı ellerine sağlık öpüyorum.

lezzet sefasi dedi ki...

Harika bir tarif, ellerien saglik Deniz cim kurabiyeleri cok severim, ama en cok kalp kurabiyeyi seviyorum.

Unknown dedi ki...

Sen hiç durmıycan di mi her gün pastalar, kekler, kurabiyeler.. Neyse bugünlük affettim seni diyet kurabiye yapmışsın :))

yeşim dedi ki...

denizcim bende şeker hastasıyım dr balı vermiyor sadece sabah aç karnına 1 çay kaşığı kadar almak zorundayım.eğer tok karına bal tüketirsem 1 çay kaşığı bile siyanür etkisi yaratabilirmiş dedi dr.um.aman tüketirken dikkat edin...Allah korusun ...babacığına 1 taneden fazla yedirme canım ne olur ne olmaz...ellerine güzel gönlüne sağlık.öpüyorum tatlı yanaklarından...

Nilgün dedi ki...

Diabet olanları da düşündüğün için teşekkürler. Ellerine sağlık, mutlu hafta sonları..

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık tatlı kız,bugünlerde tam benlik bir tarif bu:)çok öptüm...

yedirenk dedi ki...

CANIM KARDEŞİM BU TARİF ÇOK İYİ GELDİ BANA.ANNEM DİYABET HASTASI OLDUĞUNDAN YASAKLAR ÇEKİCİ GELDİĞİNDEN TATLIYA PEK DÜŞKÜN EN AZINDAN BUNU YAPARSAM BENDE MUTLU OLACAM ODA:)ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLERİMLE...

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık ben de Özgede görmüştüm bunları çok lezzetli olmalılar sevgiler öpüyorum...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Denizim ellerine saglik desene tam benlik tarif olmus,babacina afiyetler olsun,öpüyorum seni..

Adsız dedi ki...

Hem besleyici hem de hafif daha ne olsun. Ellerine sağlık Deniz. İyi hafta sonları.

Serap Uzun--karakazandan dedi ki...

Ayyy;cok güzeeel hemen denemem lazim ama yulaf ezmesi yoook.neyse sabah ola hayr ola,alinca yaparim bende :)
Ellerine saglik Denizcigim.

Serap.