14 Ocak 2011 Cuma

Peynirli :)

Mutlu haftasonları diliyorum şimdiden : ) Bugün kuzine maceralarımızın bir diğeri olan "Peynirli" ile kaşınızdayım:)
Peynirli yapımını özel bir zevki vardır bizim evde..
Şöyle ki;
"Her zaman ki gibi önce önlüğünü takıp, yemenisini bağlıyor başına o kız ve tezgahın üstü tamamen temizleniyor..
Kuzine çam kozalakları ile tutuşturuluyor, çıranın mis kokusu çekiliyor genizlere..Sonra yanan meşe ve çamların çıtırtısı yayılıyor evin içine sıcaklığı ile birlikte, dışarıya da kokusu...
Çaydanlık ve güğüm yerini alıyor kuzinenin üzerinde..
sonra hamur teknesine un eleniyor, bu arada o kızın eli yüzü un oluyor muzurluk ediyor çünkü.. Ak pak oldum diye seviniyor..Un gibisi var mı? Mübarek...
Sonra o kız elediği unu tuzlayıp ortasına bir yumurta kırıp ılık su ile yoğuruyor hamuru özlü özlü..
Hamuru da koyuyor kuzinenin yanına dinlensin diye..
Sonra peynirlerini incecik kıydığı maydonozları ile buluşturuyor, bir yumurta ve tuz da katılıyor bu buluşmaya..
Kız sacı yıkayıp kuruluyor ve yerleştiriyor kuzinenin üzerine..
Sonra hamurunu bezeliyor, başlıyor merdanesi ile açmaya..
İlk peynirliyi verince sacın üzerine bakıyor ki kaynamış çaydanlık ötüyor.. Hemen demliyor çayı.. Meşe kokusuna bir de taze çay kokusu karışıyor..
Peynirli arkalı önlü pişerken kız ikinciyi hazırlıyor..
Peynirli pişince alıyor bir tepsiye sonra da çatalına batırıp bir topak tereyağını, tereyağlıyor üzerini peynirlinin.. Peynirli pırıl pırıl görünüyor artık..
Sofrayı hazır ediyor kız bu arada, sofra dediğimiz de bir iki domates ve salatalık söğüşü ve zeytin..
Sımsıcak peynirli ve çay ile değme ziyafetlere taş çıkarıyor peynirli keyfi..
Sıralanıyor peynirliler..


Dayanamıyor ahali, pişeni alıyor bölüyor ikiye paylaşıyor yanındaki ile..Mutluluğu sarıyor kalpleri evde olmanın, evde hep beraber olmanın !!!!
Peynirli masalı bu ailenin şen kahkahaları ile son buluyor ve hep aynı şaka yapılıyor..
"Ben yedim Allah artırsın, sofrayı Deniz kaldırsın"
işte böyle sevgili dostlar..Dilerim bir gün sizleri de burada bu şekilde ağırlamak nasip olur bana..Kapılarım herdaim açık bilesiniz..
ve tatmak isteyen herkese reçeteyi düzenli olarak vermek istiyorum:)

Malzemeler:
Hamur İçin:
5 su bardağı Un
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta
Ilık su
İç Malzemesi:
300 gr. yumuşak beyaz peynir
Yarım demet maydonoz
1 yumurta
Tuz


Yapılışı:
Hamur için verilen tüm malzemeler karıştırılıp azar azar un ilavesi ile ele yapışmayan ve hafif sert kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Hamur üzerine nemli bir bez örtülerek yarım saat dinlendirilir.
İç malzemesi için yumuşak beyaz peynir ezilip içine ince  ince doğranmış maydonozlar, yumurta ve tuz eklenerek karıştırılır.
Dinlenen hamur yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılıp üstlerine bolca un serpilir. Bir beze oklava veya merdane ile incecik açılıp arasına iç harçtan kaşık ile sürülüp yarım ay şeklinde kapatılır ve yağsız teflon tavada veya sacda arkalı önlü pişirilir..
Pişen her ekmek tereyağı ile yağlanır..

Afiyet bal şeker olsun.. : )

49 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

gözlemeler harika olmuş denizciğim.ellerine sağlık.öpüyorum.

NzlGl dedi ki...

Gecenin bu saati yanında bir bardak çayla ne güzel olurdu...Hele benim gibi rejim yapıyorsan ve 18.00'den sonra birşey yemiyorsan:(
eline sağlık canım

Unknown dedi ki...

ne kadar lezzetli bir masal ellerine sağlık esenkal

Çağla Yılmaz Bayar dedi ki...

Denizcim Ellerine sağlık!
Tarifi vermişsin vermesine de seninkinin tadına erişebilirmiyiz bilmiyorum!Çok özendim gerçekten öyle güzel anlatmışsın ki...
Afiyet olsun yiyenlere şifa olsun yemeyenlerinde böyle gözü gönlü doysun:)

Saglıklımutfak dedi ki...

oh nefis. Bundan istiyorum listeye yaz ablam:) öperim

yemekbiraşk dedi ki...

canımcım eline sağlık çok lezzetli olmuş nefis gözüküyor.. çıtır çıtır güzine ise insanın aklını başından alıyor:)
sevgiler canım.

Unknown dedi ki...

Deniz cim ellerine sağlık canım.
SEVGİLER

Limon çiçekleri dedi ki...

Peynirliye diyecek yok zaten enfes görünüyorda,kalp kurabiyemin kalbide bu lezzete katılınca gönlümüzde şenlendi.Nede güzel anlatmışsın böyle canım.Gözlerimi kapadım ve yazdığın herşey gözümde ve damağımda canlanıverdi.

pastacilaz dedi ki...

Ya öyle güzel anlatmışsınki keşke bizim evdede kuzine olsaydıda bu dediklerni bende yapabilseydim...ellerine sağlık ve afiyet olsun...

lezzet sarayı dedi ki...

ah şekerim ah o ne anlatış öyle.beni kalbimden vurdun resmen ağzımın suları aktı,midem guruldadı gözümün önüne getirdiğim resime ise öyle imrendim ki anlatamam.Allah ailenle birlikte her daim mutluluğunuza mutluluk katsın Denizcim.sizinkiyle beraber bizimkine de.AMİN.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım benimmm yenmezmi sıcak sıcakk...

Misssler gibi ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız.Bir Pazar kahvaltısı hazırlığına şahit olmuş gibi oldum.Oldukça nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

yutkunarak okudum Denizciğim,nefis bir tat olduğu kesin,anlatım süper.ellerine ,kollarına sağlık.kucak dolusu sevgiler.........

Minişin annesi dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık ve paylaşımınız için de teşekkürler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ne güzel anlatmışsın okurken bir bir gözümün önünde canlandı
ellerine sağlık Deniz nefis bir ziyafet olmuş hele birde sevdiklerinle birlikte değmeyin keyfine:))

birsence dedi ki...

beni can evimden vurdun denizcim bunu odun ateşinde yapacaksın birde tereyağlayınca offffffffffff...iyi geceler prenses...

Avrupa'da yasam dedi ki...

ayy canim benim,,,anlatiminla daha bi tatli olmus,sacta peynirli.afiyet olsun.biz de yapardik hep köydeyken buraya geldim.soba yok.sac kuracak bir yer yok.olsada sac yok.ne yapti perihan ablan,hemen tam tesekküllü bir sac aldi ve biz bu börege bütme diyoruz.bütme,katmer yufka hepsini yapiyor simdi.ellerine saglik öpüldün....

Unknown dedi ki...

Canimsin yaaaa.... Öyle tatli anlatmissin ki, bak gelirim ama... Ellerine saglik, nasil da citir citir.... Afiyetler olsun tüm ev halkina... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum....

sarkaç dedi ki...

Ne tatlı bir peynirli hikayesi. Yüzüme mutluluk, gönlüme ferahlık verdin. Sağolasın

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Denizcim ne güzel anlatmışsın

tarifi vermişsinde bize birde kuzine lazım değil mi:)

José Manuel dedi ki...

Que aspecto tan fantastico tiene. Saludos

Eya dedi ki...

Denizcigim...bu ne hiz ve marifet böyle...ben hala yilbasinda kala kaldim...valla harika tarifler, ellerine saglik. Sevgiler

zehra

Adsız dedi ki...

offfffffffff çok güzel çok severimmmmm

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu nasıl bir fotoğraftır böyle! Hele de benim gibi bir peynir canavarına:) Ellerine sağlık canım sıcacık bir peynirli yanında mis gibi bir çay. Budur:)

ZUHAL dedi ki...

Selam. Denizcim.Ankara'da Ankamall'de peymacun diye bir şey var.Lahmacunun peynirlsi gibi düşün.Çok secerek yiyiyorum onu.Senin kide sanrım öyle olmuş.Süpersin .Ellerine kollarına sağlık.Birlikteliğiniz,mutluluğunuz daim olsun şirinem.Gazeteye çıkmamla ilgili güzel yorumun için ayrıca teşekkürler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım;ellerine sağlık inan canım çekti, yapsam mı?:) sevgimle öptüm....

Sevil Şahin dedi ki...

denizzz yapma bana bunu ben çok severim yaaaa :(
sabah sabah nasılda caım çekti
cabuk kargo yapma bana :))
ellerine sağlık gül yüzlüm seni alan yaşadı bakk hep diyorum yaşadı yaşadı :))
gelipte elinden bu güzel mamaları yiyemedim :(
Rabbim inş. bir gün yollarımızı kesiştirir..
yemek bahane gönlüm seni görmek sana sarılmak ister gül yüzlüm güzel gelinciğim sanada mutlu hafta sonları

pelince dedi ki...

Deniz yolum düşerse mutlaka ama mutlaka uğramak isterim,bu şahane lezzetlerden birine kesin denk gelirim;)

YeMeK vAkTi dedi ki...

hımm piki bu kadar un ile kaç tane çıkıyor bu peynirliden?

Fırsatım olursa yapmak isterim hehee uzunn br aradan sonra hamur açiciğimm çok heyecanlıyım :)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Tatlı Deniz'im,
O kadar güzel anlatmışsın ki, çayın, çıranın ve gözlemenin kokusunu burnumda hissettim.
Her zaman ki gibi nefis olmuşlar, ellerine sağlık.
Ailen ve nişanlın çok şanslı.
Maşallah hem hamarat, hemde çok tatlı dillisin.
Rabbim seni hep iyilerle karşılaştırsın, işlerini rast getirsin.

Zehra Gürgen dedi ki...

Denizcim orada o kuzinenin yanında olasım geldi..hatta kuzineyi sildim zihnimden, ben onu taş fırın yaptım, kenarında da sedir koydum oturup ellerinden alıp çayımı yudumladım..ama inan içim gitti !

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ooof off, bitirdin beni portakal şekerlemem.

ilk otobüsle geliyorum bekle beni:))

Esma dedi ki...

Peynirlinin yanında birde etli ekmek olsada tereyağlı şöyle sıcak sıcak sırayla yese herkes:-)
Eline sağlık canım çok güzel görünüyorlar....
Esma

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Ellerine sağlık canım..Harika görünüyorlar..En kısa zamanda ben de deneyeceğim senin peynirli tarifini inşallah..

YELDA dedi ki...

Gözlemeye hiç dayanamam saat , mekan fark etmez mis gibi çayla çook güzel olur, ellerinize sağlık...

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Deniz' ciğim ellerine sağlık harika olmuş. Gecenin bu saatinde canım çekti vallahi. Sevgiler...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Deniz'im ne güzel,masal gibi anlatmışsın. Çok keyif aldım yazını okurken. Ellerine, yüreğine sağlık canım. Peynirlin harikaaaaa. Afiyet bel,şeker,kaymak olsun. Sevgiler.

casminella dedi ki...

Off ya süper...
Ellerine sağlık...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım nasıl anlatmışsın insanın imrenmemesi mümkünmü hepimizin özlediği mis gibi yeemklerin pişirildiği kuzinede gözlemeler harika olmuş ellerine sağlık aynı lezzeti bulamam ama hemen yapmam lazım gerçekten çok canım çekti sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Tatlım,
o çilek kız masıl da becerikli öyle.Bu peynirlilere kim dayanabilir. Missler gibi. Üstelik yanında kuzine üzerinde pişen çay. En önemlisi sevgiyle, güler yüzle sunulan bu muhteşem şeyleri yemek ne güzel olurdu.Yiyenler ve aile olmanın sıcaklığını duyanlara duyuranlara afiyet olsun.
Sevgiyle kal.

Nilgün dedi ki...

Deniz'cim ellerine sağlık, keşke evde sac olsaydı. Ben ancak teflonda pişirebiliyorum. Sacın lezzeti başka oluyor. Afiyet olsun..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Tam lezzet var desene denizciğim,
ellerine sağlık ...
keyifle afiyetler olsun aileye canım

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık tatlı kız,öyle güzel resimlemişsinki yemiş gibi oldum inan :)
bir gün belki bizede yaparsın hı :) öpüyorum....

hepleziz.com Tülay dedi ki...

Blogunuz ve tarifleriniz çok güzel 4 ayda epey tarif eklemişsiniz ,sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

masalcı kız:)) ne de güzel anlatmış,harika mamalar yapmış, yenmiş,yenmiş ama hamur işini hala yapamıyan ablasını unutmuş aslında masalın sonu hüzünle bitmiş:)))
sevgiyle kal canım

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Harika nasılda incecik açmışsın ellerine sağlık. Bizim etli ekmeğe benziyor bu içine soğan rendelenmiş çiğ kıyma koyarız biz. Harika olur..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Biz gözleme diyoruz.Anneciğim teras katta sacın altını yakar hiç üşenmeden hazırlar bizi bu lezzetlerden mahrum bırakmaz.
En içten sevgilerimle...

TATESAL dedi ki...

Denizzzz hu hu...kaldımı bana da peynirliden...aman nasılda leziz görünüyor,ellerine sağlık...

Cafe Pepela dedi ki...

Deniz sofrayı kaldırmasın,Pepela'ya da bıraksın!
(Peynirlileri diyorum:)
Ellerine sağlık canımcığım..