4 Haziran 2012 Pazartesi

Cincile Mantarı Yemeği


Merhabalar:)
Bereketli ve mutlu bir hafta olsun diyorum:)
Benim köy tutkumu artık bilmeyen yok gibi:) Yaz geldimi köy hasretim daha bir depreşiyor..Köyde yaşamayı eşiminde çok istemesi emeklilik yıllarımızı ömrümüz yeter de görebilirsek köyde yaşayacağız demek oluyor :)
Bugün köy kokan bir yazı yazıyorum sizlere mis gibi çayırlarda çıkan bu cici mantarların tam zamanı, Bizde bu mantara cincile derler ve de çok severler :)) Toplaması hayli zor lakin yemesine doyum olmaz :)
Sizlerle kendi suyunda pişen nefis yemeğini tarif edeceğim bugün:))

Malzemeler:
Yarım kg. cincile mantarı
1 adet kuru soğan
2 adet domates
2 adet sivri biber
1 çorba kaşığı salça
Tuz,karabiber, kekik
Sıvıyağ

Yapılışı:
Mantarlar iyice yıkanıp bir kenarda bekletilir.
Soğanlar piyazlık doğranıp sıvıyağda pembeleştirilir, üzerine doğranmış biberler, kabuğu soyulup küp küp doğranan domatesler ve salça sırayla eklenip baharatları da ilave edilerek kavrulur en son mantarlar eklenip harmanlanır ve orta ateşte pişmeye bırakılır.
Su ilavesi yapmadan pişirdim ben kendi zaten ziyadesi ile sulanıyor..

Afiyet bal şeker olsun :)

28 yorum:

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık denizciğim mantarı çok severim tabağımı alsammı nee:)sizlere afiyet olsun.Sevgiler

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

canım benim elleine sağlık bizdede cıncıla denir ve lezzetli olsada temizlemesi zor ve çok kurtlu bir mantar olduğundan pek kimse yanaşmaz cıncılaya.Ama dediğim gibi lezzetini çok severim içime sinerde temizledikten sonra afiyetle yerim sevgiler canım

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım ben bu mantar turunu gormedım ama mantarı cok severım emınım cok lezzetlı olmustur sevgıler...

ihlamurcum dedi ki...

Ben mantarın bu cinsini bilmiyorum, çok değişikmiş.Eline sağlık, Denizcim.

Erguvan Vakti dedi ki...

Değişik bir mantar türü,eminim çok lezzetlidir,ellerin sağlık canım:)

Gurme Şirine dedi ki...

mantara zaten bayılıırm...
süper olmuş canım...
ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

Burcu Kayhan dedi ki...

Canım ellerine sağlık, çok güzel bir tarif olmuş.Mutlu haftalar, sevgilerimle:)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Nefis görünüyor. Mantarların görüntüsüne mest oldum.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Bıcırığım bu mantar harika olur etten
daha leziz ellerine sağlık öpüyorum kocaman.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kızımm bak git!

pembe kekik dedi ki...

Hiç bilmediğim bir tür.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

çeşnici Handan dedi ki...

Bu mantarı hiç denemedim ama mantarı çok sevdiğim için eminim tatsam bu mantara da bayılırdım. Denizcim çok güzel olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok şirin görünüyor. Ellerine sağlık canım. Afiyetler olsun, sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

hiç görmedim canımbu mantardan tadını merak ettim doğrusu gerçi görüntüsü lezzetini ele veriyor elllerine sağlık;)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Denizim,
Yemeğin nefis görünüyor.Ellerine emeklerine sağlık canım.
Ben ziraat mantarıyla yapıyorum.
Doğal mantarla daha da güzel ve daha sağlıklı olduğuna eminim.Nefis görüntüsü belli ediyor zaten:)
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Geçen yıl oraya geldiğimde almıştım bu mantarlardan koca bir torba. Dondurucuda var sanırım hala.. Denizim deli işi bu be minik minik, temizlemesi ne zor öyle )) Ama çok şirinler..
Ellerine sağlık tatlım, kalanları böyle pişireyim bari, börek yapacaktım ama..

sarımutfak-hande dedi ki...

kültür mantarı dışında bir mantar yemeğe cesaret edemiyorum :((( sanırım mantardan anlamadığım için.
ellerine sağlık güzel olmuş canım

Narince dedi ki...

Hafta sonu yine topladık. Ama bu sefer az bir şey kanlıca da bulduk naabeer:))

Disalce dedi ki...

çok seviyorum mantarı ama hep korkarım değişik mantar yemekten..sanki herkese bişey olmuyoda bi tek beni zehirliycek:))) ellerine sağlık .nefis yaa.....

hayallerinizde gerçek olsun inş...nerde yaşamak istiyorsanız orda mutlu mesut yaşayın:)

lezzet sefasi dedi ki...

Deniz cim ellerien saglik cnaim
harika olmus opuyorum seni

Tarifkolik.. dedi ki...

Hemşerim ellerine sağlık hiç aklıma gelmemiş cincileden yemek yapmak biz hep toplayınca mantar ekmeği yaparız :) Süper görünüyor ama deneyeceğim inş.. Cincile bulur bulmaz..

TATESAL dedi ki...

Canım hiç yemedim daha önce ellerine sağlık....

Adsız dedi ki...

Bu mantarı ilk defa Oktay Usta'da görmüştüm de pek şirin gelmişlerdi bana :) Bu zamana kadar gördüğüm ve bildiğim bir mantar değildi doğrusu. Mantarı severim ve eminim bu çeşidi de çok güzeldir. Ellerine sağlık canım.

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu ara ne kadar çok cincile mantarı tarifleri var. Tam zamanı sanırım. Ama manta r sever biri olarak bu yemeğei de pek sevdim:) Ellerine sağlık canım:)

SeneminYemekleri dedi ki...

Çok güzel olur bu mantarda . mantaraın her çeşidinide severin Afiyetler olsun

YeMeK vAkTi dedi ki...

Burada başka bişimi deniyor acaba :)Benim bildiğim türler kayın istiridye kanlıca ama bunu bilemedim sanki:)Ellerine sağlık denizcim

lezzettabağı dedi ki...

cincile mantarı duydum fakat hiç tatmadım eminim lezzetlidir bizim böyle bir imkanımız olmadı ne yazıkki siz olsun tadını varken çıkartın köyün herşeyi her zaman güzel gelir insana nedense.. sevgiyle kalın.

Deniz dedi ki...

Bizim oralarda da cincelez derler. Geçen aylarda ben de köye gittiğimde toplayıp anneme pilavını yaptırmıştım. Daha sorna da böreini yaptık. Çok şirin bir tür bu ve grup olarak çıktığı için toplaması pek yormuyor insanı. Böyle yemeğini denemedik hiç ama eminim lezzetli olmuştur. Ellerinize sağlık.