1 Haziran 2012 Cuma

Tuzlu Kahvaltılık Muffin


Günaydın herkese pırıl pırıl bir Cuma Sabahından:)
Cuma'mız mübarek olsun, hayırlara vesile olsun inşallah..
Gelecek misafirlerimize hazırladığım kek fırında pişerken, etrafa yayılan miss kokular eşliğinde sizlerle şahane bir muffin paylaşacağım bugün:) Tuzlu Muffinler içine ne istersek katabileceğimiz nefis lezzetler.. Çay ile uyumu da tartışılmaz:) Ben bu tarifi canım Papatyamın bu tarifinden yola çıkarak yaptım içine birşeyler ekledim tabii :) Sözü uzatmıyor tarifime geçiyorum, oradan da temizliğe:))

Malzemeler:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı küp küp doğranmış kaşar peyniri
1 su bardağı beyaz peynir
1 çay bardağı yeşil ve siyah zeytin karışımı
1 çay bardağı mini mini doğranmış sosis-sucuk-salam karışımı
1 çay kaşığı çörek otu
1 paket mahlepli susamlı kabartma tozu
2 su bardağı un (ilave olabilir)
1 tatlı kaşığı tuz
Karabiber-kırmızı pul biber
Üzeri için: haşhaş tohumu

Yapılışı:
Muffin kalıplarına muffin kağıtları yerleştirilip hazır edilir.
Derin bir kap içerisinde yumurtalar ve tuz çırpılır,peynirler, sıvıyağ ve yoğurt eklenerek çırpmaya devam edilir. Un elenerek eklenir, kabartma tozu, karabiber, çörekotu ve pul biber eklenerek düşük devirde çırpılır. Doğranmış zeytin ve sosis karışımları da eklenip kıvamı kontrol edilen kek karışıma gerekirse un ilave edilir ve elde edilen kek karışımı muffin kalıplarına paylaştırılıp üzerine haşhaş serpilerek önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir..

Afiyet bal şeker olsun :)

15 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis nefissss.ellerine sağlık canım.hayırlı cumalar.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

merhaba,
ne güzel muffinler,
oldu iyi günleeerr:p

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık canım..
aldım bi tane
:))

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis olmuştur bu kesin görüntüsünden belli zaten ellerine sağlık canım

ilhan dedi ki...

Dün Tahtakale den aldığım muffin kalıplarıyla yeni heves acaba tuzlu da olur mu diye düşünürken tarifinizle karşılaştım. Yapmayı deneyeceğim. Başarılı olursam kaynak bildirerek bloğumda paylaşmama izin verir misini? Elinize sağlık.

Nilgün dedi ki...

Deniz'cim evimdeki tadilat nedeniyle kimseye bakamadım. Umarım iyisindir, muffinlerin nefis olmuşlar. Ellerine sağlık canım, mutlu ve sağlıklı hafta sonları..

ebru dedi ki...

Denizim muffinler nefis görünüyor. Ben bir tanesini alıp kaçıyorum. Ellerine sağlık canım

lezzet sefasi dedi ki...

Deniz cim harikaaa olmus, tatli seveyenlere de bir alternatif
Ogluslara yapayim hemen , yarin sabah
Ellerien saglik sekercim.

Unknown dedi ki...

Bıcırığım ellerine sağlık nefis ol
muş aldım kaçıyorum.Hayırlı cumalar,mutlu hafta sonları,öpüyorum....

Burcu Kayhan dedi ki...

Çok güzel bir muffin olmuş,ellerine sağlık.Sana da hayırlı cumalar.Mutlu haftasonları,sevgiler:)

Unknown dedi ki...

eline sağlık denizciğim. tuzlu kekleri severim. senin de elinden nefis olmuş. misafirlerine ve sana afiyet şeker olsun. sevgiler selamlar sana da hayırlı cumalar...

Unknown dedi ki...

offf harika harika olmus :-)
ellerine saglik canim...

gelibolu17 dedi ki...

ellerine sağlık canım,güzel olmuş muffinlerin aldım bir tane tadımlık gidiyorum,hoş kal,,,selamlar

Bak Bu Harika dedi ki...

bunu yarın kahvaltıda yapmam lazım. bende bloğuma beklerim.

Görüşmek üzere

www.bakbuharika.blogspot.com

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık bol çeşnili harika muffinler bence çok yemeyen çocuklar için ideal sevgilerimle...