6 Şubat 2015 Cuma

Ananaslı Sütlü Pasta


Merhaba..
Gümüşhane günlerimiz oldukça güzel ve hızlı geçiyor :) Özellikle kızım çok çok mutlu, babam da keza öyle :)
Günlerimizi lezzetlendirmek adına birtakım çalışmalar yapıyoruz, annem yemekleri ben tatlıları hazırlıyorum, tıpkı eski günlerde olduğu gibi..
Bugünkü pastam da sevgili Aslıcığım' dan.. Ben tarifin ölçüsünü biraz küçültüp ufak tefek eklemeler yaptım. Pasta ananaslı, limonatamız da ananaslı onun tarifi de Papatya' mdan, onu daha sonra paylaşacağım.. Şimdi sahne pastanın :)

Malzemeler:
2 pk. kakaolu bisküvi
100 gr. tereyağ
1 çay bardağı süt
Kreması için:
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı un
Yarım su bardağı tozşeker
1 pk. vanilin
1 çorba kaşığı margarin
1 kutu krema
Arası İçin:
Yarım ananas
1 adet muz
Üzeri için:
2 pk. krem şanti

Yapılışı:
Öncelikle muhallebisi için süt bir tencereye alınır. Tozşeker, nişasta ve un eklenerek pürüzsüz hale gelene kadar çırpılıp ocağın altı yakılır. Sürekli karıştırarak pişirilir. Göz göz olup kaynamaya başlayınca margarin ve tereyağ eklenip ocağın altı kapatılır ve margarin eriyene kadar çırpılır. Ilınan muhallebiye krem eklenip mikser ile 10 dk. kadar çırpılır. Soğumaya bırakılır.
Bisküviler robotta un haline getirilerek eritilmiş margarin ve süt ile yoğrulup tepsiye basılır.
Üzerine muhallebinin yarısı dökülüp minik minik doğranmış ananas ve muzlar serilir. Kalan muhallebi de meyvelerin üzerine dökülür ve düzeltilir.
Çırpılmış kremşanti krema torbasına doldurularak pastanın üzeri süslenir. Minik ananas küpleri ile tamamlanarak buzdolabında bir gece dinlendirilip dilimlenerek servis edilir.

Afiyet olsun..

11 yorum:

BENİMDENİZİM dedi ki...

PASTA ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü sunum canım.ellerine sağlık.sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Denizcim pastan nefis olmuş görüntüsü de harika ellerine sağlık canım.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Eline sağlık tatlım

zeymurancafee dedi ki...

Denizcim pasta enfes görünüyor çok da zor görünmüyor pasta meraklıları için güzel bir tarif olmuş,pasta yapmaya hep üşenen benim için bile güzel bir öneri.ellerine sağlık .sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

pastanın güzel olmasının yanında ben masadaki örtüyede bayıldım Denizcim :) Anne evi gibisi yok değilmi :) sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Görsellik muhteşem, Eline sağlık Deniz'cim.Bu kesinlikle denenecekler listesine atıldı.

Unknown dedi ki...

ananass çok severim ellerine sağlık iyi tatiller :)

vişnap dedi ki...

Eline sağlık canım nefis olmuş buradan harika görünüyor,sevgilerimle.

saniyesultan dedi ki...

hem kolay hemde çok şık ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

denizciğim merhabalar
pastaları epeydir ihmal ettiğimin farkına vardım
nerden başlasam nasıl yapsam diyordum ananas iyi fikir oldu benim için
ellerine sağlık canım
hayırlı cumalar kal sağlıcakla