11 Kasım 2015 Çarşamba

Pastane Kurabiyesi


Merhaba..
Uzun süre dayanıklı kurabiyeler yapmayı çok seviyorum. Kavanozda saklayıp canımız istedikçe tüketmek çok iyi oluyor. Bugünkü Pastane Kurabiyeleri de uzun zamandır aklımdaydı, sevgili arkadaşım Zeymuran Cafee' nin meşhur tarifi..
Annem de böyle kurabiyeleri pek sever ve "benim sevdiğim tarzda şeyler yapmıyorsun" diye sitem eder :) Gümüşhane' ye döneceklerini fırsat bildim ve yolluk olarak börekle birlikte bir de bu kurabiyeleri hazırladım. Çok bereketli bir tarif, kalabalık misafir grubu ağırladığınızda kesinlikle yapabilirsiniz.

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı zeytinyağ
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
5 su bardağı un (250 ml. bardak..)
Süslemek için:
1 pk. bitter çikolata
Hindistan cevizi
Toz Antep fıstığı

Yapılışı:
Yumurtalar, şeker ve vanilya mikserle köpürene kadar çırpılır. Zeytinyağ eklenip çrrpımaya devam edilir.
En son kabartma tozu ve un elenerek eklenir kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar iyice yoğrulur.
Hazırlanan kurabiye hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp avuç içinde yuvarlanır, tezgaha alınarak elle silindir şekline getirilip iki ucu birleştirilir. Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanır.
Tüm hamura aynı işlemi uyguladıktan sonra kurabiyeler önceden ısıtılmış 180 derece fırında 8-10 dk. pişirilir.
Fırından çıkıp soğuyan kurabiyelerin uç kısımları benmari usulü eritilmiş çikolataya bandırılıp Antep fıstığı veya hindistan cevizi ile mantolanır. Servis tabağına dizilir.

Afiyet olsun..

10 yorum:

*mehtap dedi ki...

şahane... eline sağlık.

Unknown dedi ki...

Merhabalar, pastane kurabiyesi yada kuru pastanız çok leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık. Not alıyorum deneyeceğim.

Saygılar.

Deniz dedi ki...

Ellerine sağlık, pek güzel görünüyorlar.

mutfagabuyrun dedi ki...

sıvıyağla olmasıda harikaymış canım.ellerine sağlık.sevgiler.

vişnap dedi ki...

Ne kadar şık zarif görünüyor kurabiyelerin canım eline sağlık sevgili zeymuran cafenin de eline sağlık olsun afiyetle yiyin.Sevgilerimle..

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten tam pastane kurabiyesi olmuş sevgiler

vanilins dedi ki...

Nefis görünüyor canım ellerine sağlık..Afiyetle..

Unknown dedi ki...

bende çoook severim ellerine sağlık.

Ihlamurcum dedi ki...

Tarifin zeytinyağlı olması çok artı,ellerine sağlık Deniz'cim.

buzlubadem dedi ki...

Bu hamuru ben de denemek istiyorum, eski bir komşumuzun buna benzer bir tarifi vardı, kaybetmiştim ve zannedersem buna çok benziyordu. Görünce çok sevindim. Elinize sağlık. Çok hoş görünüyor ☺