6 Mayıs 2010 Perşembe

Kaşar Peynirli Çörek ve Hıdırellez Yaza Merhaba...


Günaydınn tümm canlarıma...:)) Pırıl pırıl bir sabahtan hepinize merhabaaa diyorumm.. Yanaklarınıza birer tande de öpücük konduruyorumm:)) Enn kokulusundann.. Eğer yalnız kalmış bir bardak çayınız varsa... İşte yanına bir arkadaş benden... Kaşar Peynirli Çörekler....
Ayrıca Bugün Hıdırellez Yazın başlangıcı.. Küçükken okulda öğlenci olduğum zamanlara üzülürdüm.. Anneler koca çınarın altına pikniğe giderlerdi.. Tümm Mahallenin kadınları ile.. Düşünebiliyormusunuz kalabalığı..:)) Nasıl güzel nasıl neşeli geçerdi.. Öğlenci olduğumda da öğlenci olan tümm çocuklar için ikramlardan ayrılırdı.. Nasıl yerdikk:)) Şimdi ne o eski komşuluklar kaldı nede o çınar yerine apartman yaptılar..:( Bizde kalmadık gebzede zaten.. Neyse aklımda hala o güzel haliyle duruyor..:))

Malzemeler:
4 su bardağı Sinangil Un
1 pk. kabartma tozu (susam mahlep aromalılardan)
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı şeker
1 yumurta akı
1,5 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı dolusu kaşar peyniri rendesi
Yarım çay kaşığı mahlep
Ilık su

Üzerine:
Yumurta Sarısı
Susam

Yapılışı:
Un derin bir kaba elenip tuz, şeker, kabartma tozu ve mahlep ile harmanlanır..
İçine yumurta akı, sıvıyağ, kaşar rendesi eklenip ılık su ilavesi ile kurabiye hamurundan yumuşakça bir hamur yoğrulur.
Elde dilen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır ve yağlanmış tepsiye sıralanır.Üzerleine yumurta sarısı sürülüp, susam serpilir ve  180 derecede fırınlanır. çörekler kızardıktan sonra fırından çıkarılıp ılınınca servis yapılır..
Afiyet bal şeker olsunn..:))

BUGÜN HIDIRELLEZ:))

Hıdırellez Bayramı (Hıdrellez), Türk dünyasında kutlanan mevsimlik bayramlardan biridir. Ruz-ı Hızır (Hızır günü) olarak adlandırılan hıdrellez günü, Hızır ve İlyas'ın yer yüzünde buluştukları gün olduğu savıyla kutlanmaktadır.
İslam coğrafyasına bakıldığında Hıdrellez gününün yoğunlukla Türkiye'de kutlanıldığı görülmektedir.
Bir görüşe göre; Türkler'in Orta Asya'dan getirdikleri Nevruz Bayramının başkalaşmış ve İslamlaşmış şeklidir.
Hıdırellez günü, Gregoryen takvimi (Miladi takvimi)ne göre 6 Mayıs, eskiden kullanılan Rumi takvim olarak da bilinen Julyen takvimine göre 23 Nisan günü olmaktadır.
6 Mayıs'tan 8 Kasım'a kadar olan süre Hızır Günleri adıyla yaz mevsimini, 8 Kasım'dan 6 Mayıs'a kadar olan süre ise Kasım Günleri adıyla kış mevsimini oluşturmaktadır. Bu yüzden 6 Mayıs günü kış mevsiminin bitip sıcak yaz günlerinin başladığını gösteriyor.
Hızır ve Hıdırellezin kökeni hakkında çeşitli fikirler ortaya atılmıştır. Bunlardan bazıları Hıdrellezin Mezopotamya ile Anadolu kültürlerine ait olduğu; bazıları ise İslamiyet öncesi Orta Asya Türk kültür ve inançlarına ait olduğu yolundadır. Hıdrellez Bayramı'nı ve Hızır düşünüşünü tek bir kültüre mal etmek olanaksızdır. İlk çağlardan itibaren Mezopotamya, Anadolu, İran, Balkanlar ve hatta bütün Doğu Akdeniz ülkelerinde bahar ya da yazın gelişiyle belli başlı doğasal döngüler için sevinç duyulduğu görülmektedir.
Hızır; yaşam suyu (ab-ı hayat) içerek ölümsüzlüğe ulaşmış; özellikle de baharda aramızda dolanarak, bolluk ve sağlık dağıtır. Hızır bir kişiye verilen addan çok aslında bir doğasal durumu, baharla vücut bulan yaşamın tazelenmesini imgeler. Türkiye'de Hızır'a atfedilen özelliklerin bazıları:
* Kalbi temiz, Allah'a inanan insanlara yardım eder.
* Uğradığı yerlere bolluk, bereket, zenginlik sunar.
* Dertlilere derman, hastalara şifa verir.
* Bitkilerin yeşermesini, hayvanların üremesini, insanların kuvvetlenmesini sağlar.
* İnsanların şanslarının açılmasına yardım eder.
* Uğur ve kısmet sembolüdür.
* Mucize ve keramet sahibidir.

KAYNAK: baybul.com

30 yorum:

TATESAL dedi ki...

Canım elleine sağlık kaşarlı kurabiye nefis görünüyor,birde yakından fotolamışsın hemen ağzına at misali...Hıdrellezi kaçırdım tüh...Dün geceydi değil mi Denizcim,unutmuşum iyiki hatırlattın.....Sevgiler...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Beni ye diye davet ediyor.
Hıdırellez paylaşımın için de teşekkürler.
Benden de sana kucak dolusu sevgi ve öpücükler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Günaydın Denizciğim eskiden gerçektende annelerimiz pikniğe giderdi bizde okula .Şimdi çocuklar okula bizde çalışmaya .Çınar ağaçlarıda yok ağaç gölgeside ...Çörekler özellikle yakın çekimde nasılda güzel görünüyor.Sabah sabah yapılırmı Denizcim.Müge ile en mis kokulusundan öpüyoruz...

İnci Yemek dedi ki...

Denizim sabah sabah görüntü süper
yani:))ellerine sağlık canım .
nasıl iştah açıcı görünüyorlar öyle.çok öpüyorum canım..

Saglıklımutfak dedi ki...

Yerim ben senin poğaçalarını. süper görünüyorlar ablacım . dün akşam bende Ahır kapı Hıdrellez şenliklerinde idim. Sultan Ahmet teki gül bahçesinin dibine dileklerimi bıraktım. hepimizin dilekleri kabul olur inşallah. öptüm

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık çok leziz bir görüntüsü var.

Saygılar.

umutluhayat dedi ki...

çörekler çok kışkırtıcı görünüyor.ellerine sağlık denizcim.çayın yanına birtane alıyorum.sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

AYY canımsınız canlarımm çok teşekkür ederimm be kadar güzel yorumlar böyle.. çok sevindimm.. çok mutlu oldumm...
sayenizde enerjim son safhada:))

aleyna dedi ki...

canım ellerine sağlık.ne yazık kahvaltı yaptım alamıyorum çayımın yanına.bu arada altaki pastyanda çok tatlı .çok çok öptüm güzel kardeşim

Unknown dedi ki...

Bıcırığım günaydın çörekler enfes
maşallah olsada yesem o güzel elle
rine sağlık kocaman öpüyorum...

Banu dedi ki...

Bu ne enfes poğça Deniz'cim sıvıyağlı olduğu için hemen yapacağım... Kalbim ellerine sağlık:))

BAL TATLISI dedi ki...

ayyy bu ne kadar güzel bir görüntü sabah sabah ağzımın suyu aktı.
yumuşaçık görünüyor.

ahh o eski günler nerde kaldı,yıllar sonrada bu günümüze erde o günler diyeceğiz.
hayat böyle işte RABBİM bu günümüzü aratmasın.

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim.
Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

aaaa keşke kahvaltıdan önce gelseydim poğaçalar nefismiş:D
ellerine sağlık çilek kızım benim bizde çocukluğumda bütün mahalleyle pikniğe giderdik herkes birşeyler hazırlardı biz çocuklar yer içer eğlenirdik akşama kadar oynardık tadını çıkarırdık o güzel bahar gününün aaahhh ahh:)
şimdiki çocuklara üzülüyorum aslında bizim yaşadığımız çocukluğu yaşama imkanı bulamadıkları için hele buradaki çocuklar:((
neyse güzel bir hıdrellez diliyorum sana fıstığım sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ektinmi gülün dibine dileklerini:))

poğacalar enfes görünüyor. ellerine sağlık tatlımmm..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrine sağlık ne kadar güzel olmuşlar hımmm kaşarlı kaşarlı:))

Rabbim bütün dualarını kabul etsin canım

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Canım süper olmuş. İnsanın uzanıp alası, ağzına atası geliyor:) Ellerine sağlık Deniz'im. Afiyet olsun. Sevgiler.

emelce yemek dedi ki...

benim cocuklugum da cok eglenceli bir mahallede gecmisti.cok cok guzeldi,ellerine saglik ayrica

KEYFESEYRAN dedi ki...

Denizcim eline sağlık bölünmüş hali çok güzel

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu pazar sabah kahvaltısında yapmak istiyorum. İçlerinde kaşar peynir olması zaten tadının ne kadr güzel olduğunu az çok anlatıyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

nefisss...ellerine saglik canim

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bacım bu ne güzel bir foto:))))
ah şimdi orda olsaydım üçer beşer yerdim valla:)sonra da ağlardım aynaya bakınca:)))ellerine sağlık tatlı denizim:)
öpüyorummmm

pelince dedi ki...

Canım ellerine sağlık,görüntü şahane..
hıdrellezin bereketi üzerine olsun..

sevgiler..

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Fotoğraf çok güzel ellerine sağlık canım..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım benimmm bu ne guzel bır görüntüü.harıka olmuşş.ellerine sağlık şeker.sevgiler öpüldün.

mandalincikmazi dedi ki...

Poğacalar çok güzel kabarmış çatlamış patlamış lezzetinden ellerine sağlık canım...

aytence dedi ki...

arkadasim ellerine saglik cok nefis gorunuyor.cumaniz mubarek olsun...

paşakızı mutfakta dedi ki...

Şekercim nefis nefis görünüyor:)Ellerine sağlık canım:)Sevgiler kocaman:)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

fevkaladenin fevkinde :)))) olmuş eline sağlık

lezzettabağı dedi ki...

merhabalar şeker arkadaşım, kaşarla yapabileceğim kurabiye, çörek ararken burada sana rastladım rastlanıtının en güzeli deyip hemen bloğu tarayıverdim.. ve çok hoşuma gitti.. tarifler resimler içten yazılar ve samimi ifadeler.. Favorilerime kaydettim ve artık hep izleyeceğim.. sevgiler yolluyor, görüşmek üzere esenkal diyorum..