19 Ocak 2011 Çarşamba

Balpare Tatlısı ile Gönülden Merhabalar ve Hediyelerim..


Merhabalar sevgili dostlar..
Sözün bittiği o anları bana birkez daha yaşattınız sağolasınız.. Her daim sıcaklığınızı dualarınızı, kıymetli fikirlerinizi okumak, dinlemek, anlamaya çalışmak öyle mutluluk verici ki..
Hayat insana olmadık anda/zamanda birşeyler yaşatabiliyor..
Kendimce 23 yıllık ömrümün en zor sınavlarından ikincisini verdim.. Çok şükür Rabbime ki huzurla, tatlılıkla, hoşgörüyle, sevgiyle fazla birşeyler kaybetmeden ailecek sevgi yumağı olup çıktık işlerin içinden..
Çok şükür..
Hayat bazen kazandırıyor, bazen kaybettiriyor ama her zaman dersin içinden ders veriyor.. Muhakeme yapmayı öğrendim bu derste ben.. Kendimi ve etrafımdakileri olumlu olumsuz dışa vurmayı, içimde yaşadıklarımı dışa anlatmayı öğrendim ve yanımda olan dostlarım, kardeşlerim ve ablalarım sayesinde kendimi çok çabuk toparlamayı başardım ve karşınızdayım..
Allah beterinden saklasın diyorum, korusun bizleri lakin iyisi de kötüsü de bizler için değilmidir?
Herşeyi yaşamalı ve tecrübe etmeli, sonuçta kendimize birşeyler edinebilmeliyiz..
Bu temenni ile yoluma devam ediyorum..
Sevgili Yıldız Ablamın anneciği Hakkın rahmetine kavuşmuş öğrendim ki, Allah' tan rağmet, kalanlara sabırlar diliyorum.. Mekanı nur dolsun inşaAllah!!!!
Bir de cuma günü aldığım hediyeler.. Ne cici ne güzel şeyler.. Bloğu olmasa da beni sessizce takip eden, bayramda üşenmeden ziyaretimize gelen ama bizi bulamayan, her daim yanımda olan canım Şükran ablam ve kıymetli annesine bu hediyeler için çok teşekkür ediyorum..

Eldiven lifler ne kadar cici değil mi :)













havlum da yine çok cici:) hemde lila renginde:))


ve yemeniler ne kadar özenliler pırıl pırıl..
************************************
Kalpkurabiye' niz tüm neşesi, pozitifliği ve heyecanları ile macerasına devam ediyor sevgili dostlarım...
bugün sevgili kardeşlerimden Balparem' in bloğunda tatlı faaliyetlerin ikincisinin başladığını okudum.. Dönüşüme yakışsın diye tatlısını pişirdim ve zevkle tattım.. Ertesi gün daha da güzelleşiyormuş ama taze taze bile bayıldım ben tatlıma:) İçine renk katsın diye hamuru ikiye böldüm ve limon aroması ekledim pek de güzel yakıştı.. Hamurun diğer yarısını tarife sadık kalarak yaptım ki gerçek lezzetini de alabilelim:) Bir de un miktarını yarım bardak artırdım çok cıvık gibi geldi bana..
Yayılmasın diye de önce 200 derece de fırınladım sonra düşürdüm dereceyi:)
Sonuç olarak ben ziyadesi ile beğendim tatlımızı..
Orjinal Adı ; "İrmikli Top Top Tatlı" ama ben O' na "Balpare Tatlısı" adını yakıştırdım nacizane..

Malzemeler:
125 gr. margarin
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 yumurta
1,5 su bardağı irmik
2,5 su bardağı un
1 su bardağı oda sıcaklığında yoğurt
Yarım su bardağı tozşeker
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilin
1 tüp limon aroması

Şerbet için:
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1-2 damla limon suyu

Üzeri İçin:
Hindistan cevizi
Antep fıstığı

Yapılışı:
Tatlıya şerbet soğuk verileceğinden öncelikle şerbet malzemeleri kaynatılıp bir kenara alınır soğutulur..
Hamur için verilen malzemeler sırası ile derin bir kaba alınıp yoğrulur ve elde edilen hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapılır.
Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanan tatlılar önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 10 dk, sonra derecesi düşürülerek 160 dereceye getirilen fırında iyice kızarana  kadar pişirilip fırından çıkar çıkamz soğuk şerbetle buluşturulur.
Bir gece dinlendirilen tatlılar üzerlerine hindistan cevizi veya fıstık serpilerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..

37 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim hoş geldin aramıza canım çok özlemiştik seni sensiz hiç iyi olmuyormuş bu blog dünyası.iyi olmanada çok sevindim...bu arada tatlı nefis görünüyor.ellerine sağlık.arkadaşım...

Unknown dedi ki...

Canım benim çok şükür,çok şükür burdasın.
Çok merak ettim seni,mutlu ve huzurlu bir şekilde dönmene çokkk sevindim.
Her ne ise Rabbim bir daha yaşatmasın.

Balpare nefisss olmuş,pozuda pek güzel vermiş.
Bende bu tarifle katılmayı düşünüyorum inş.

Kocaman öpüyorum tatlım,kendine tatlı gibi bak olurmu?

sevgilerimle...

mutfagabuyrun dedi ki...

denizciğim karamsarlığını üzerinden atıp hemen aramıza döndüğün için çok sevindim.umarım hayatında herşey yoluna girmiştir.bu arada tatlı harika olmuş.ellerine sağlık canım ve hediyelerini de gülerek kullan.öpüyorum seni.

Tümay Öztürk dedi ki...

Muhteşem dönüş diye buna denir:) Tatlı mı tatlı bir dönüş, neşeli bir yazı:) İşte özlediğimiz Deniiiizzz:) Canım benim öncelikle ellerine sağlık. İrmikli olması çok ilgimi çekti. harika duruyorlar. Sonra da herşeyin yoluna girmesine inan en az senin kadar çok sevindim. Herşeyin hayırlısı... :)

Unknown dedi ki...

Ben demiştim fazla ayrı kalamazsın sen bizden diye:) Hoşgeldin sefalar getirdin.
Kendin gibi tatlı bir dönüş olmuş senin ki ne güzel:)
Ellerine sağlık canım kardeşim.
Hediyelerinde o kadar güzel ki!! çok severim el işlerini.
öpüyorum

ahsen58 dedi ki...

merhaba canım eldivenlere bayıldım çok şirin olmuşlar tabiki tatlıyı unutmadım malum ilgi alanım eline sağlık

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Tatlı Denizim,
İnşallah seni bu kadar üzen durum tatlıya bağlanmıştır.
Seni blog alemi o kadar çok seviyor ki 2 gündür en güzel teselli yorumları senin için bırakıldı.
Sakın kendini üzme, bir an önce toparlanmaya bak, Rabbim çaresiz dertler vermesin.
Allah'a emanet ol.
Bu arada;
Şükran hanım ve annesinin el emeği göz nuru el işleri çok güzel görünüyor, hepsini iyi günlerde güle güle kullan.
Tatlında senin gibi çok tatlı ve güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Yıldız'ın annesine de çok üzüldüm, Allah rahmet eylesin, mekanı Cennet olsun.

Unknown dedi ki...

Denizciğim,hoşgeldin tatlım.Sorununu halletmene sevindim.tatlın nefis,dönüşün daha nefis,kucak dolusu sevgiler.........

Hamarat Ablam dedi ki...

Canım umarım herşey yolundadır yazını okudum konunun ne olduğunu bikmesemde Allah herşeyin hayırlısını versin.
Sen herşeyin en güzeline layıksın o kadar güzel bir yüreğin varki yüreğinin güzelliği zaten yüzüne vurmuş.Ben her zaman yorum yazamasamda bilki seni burdan sessizde olsa bir izleyenin daha var.
Hayatta herşey bizler için acısıyla tatlısıyla bir ömrü yaşıyoruz.
Sen ne olursa olsun moralini yüksek tutmaya çalış herşey yoluna girer.Bir tek ölüme çare yok ...
Hediyelerinde çok güzel iyi günlerde güle güle kullan canım.
Tatlıya diyecek söz yok her zamanki gibi harika görünüyor:))
Sevgilerimi gönderiyorum.

LEZZETİKRAM dedi ki...

hediyelerini güle güle kullan canım hepsi birbirinden güzel ,çabuk toparlanmana da ayrıca sevindim ,tatlıda müthiş olmuş ellerine sağlık ;)

umutluhayat dedi ki...

ayyy ne şekerrrr denizim geri dönmüşşş.hoşgeldin canım enim.buralarda olman bizleri çok mutlu ediyor.tatlıda b tatlı olmuş ama.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

eh hoşgeldin o zaman deniz kız ellerine sağlık

Özgen dedi ki...

Merhaba canım senin için herşeyin yolunda gitmesine sevindim. Geçmiş olsun.Ellerine sağlık tatlı çok güzel olmuş sevgiler...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Canım hoşgeldin. Olayları atlattığına çok sevindim. Ellerine sağlık olsun tatlım. Tekrar hoşgeldin. Sevgiler.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Deniz önceki yazını okumuşum ben de bunu görmeden. İyi olduğuna çok sevindim tatlım...

yemekbiraşk dedi ki...

hoşgeldin canım..
tatlıların hediyelerin çok güzel
seni mutlu görmek dahada mutlu..

isil dedi ki...

mükemmel ötesi bir tatli oldu denizcim valla seninde benimde ellerimize saglik iyi ki paylasmissin bu tatliyi. cok lezzetli oldu herkese tavsiye ederim

pastacilaz dedi ki...

Denizcim seninle yeni tanıştım ve daha çok paylaşıcağımız güzel tatlarımız olucağına eminim ..:) bu arada balpare harika gözüküyor..

Unknown dedi ki...

Aferin benim güzel kızıma kendini toparlayıp çabucak dönmene sevindim canım Allah sıkıntılardan uzak etsin inşaallah
sevgiler

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Denizim kara bulutların dağılmasına,aramıza dönmene çok sevindim
tatlı nefis olmuş ben ismine bayıldım çok yaratıcı
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Sıkıntılarınızın son bulmasına sevindim.Allah tüm sıkıntıda olanları feraha çıkarsın inşaAllah.Bu arada tatlınız çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

iste bizim Denizim bu herseye ragmen hayat acisiyla tatlisiyla devam edecek arada bir dersler verecek saglik olsun , senin gibi güzel bir aileye sahip birisi bunlari cabuk atlatir atlatmissinda zaten canimcim
cicislerini mutlu günlerde kullan canim

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin denizim bomba gibi geldin maşallah :)

Disalce dedi ki...

canım senin adına inan çok sevindim...Rabbim sıkıntı vermesin kimseye...
hediyelerin çok güzel..güle güle kullanırsın inş....:)

tatlında ayrı nefis görünüyor...ellerine sağlık denizim....
oruç zamanı gelince bu tatlılar nasıl aranıyor....:)

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba canım inşallah güzel kararlar almışsındır.. Tatlı nefiss ellerine sağlık sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Bitanemmmm canımsın sen fazlasını yazmya gerek yok sanırım sen biliyorsun...

Elelrine sağlık bitaneciğim süper gözüküyor bal pare:)

Hediyelerinide güle güle kullan....

Yeşim dedi ki...

İşte bu:)))
çilek kızımız geri gelmiş.
çok sevindim senin adına tatlım.
Rabbim gönlündekinin en güzelini versin inşALLAH.
balpare tatlısı evet çok yakışmış bu isim.Ellerine sağlık canım.

sarkaç dedi ki...

Tatlı Deniz, bir tatlıyla gelmiş, hoşgelmiş, safalar getirmiş.

Sevil Şahin dedi ki...

denizim gül yüzlüm benim iyi olmana inana çok sevindim herşey hayatta bizler için eminim hayat sana yaşaman gerekekn en güzel günleri çok yakında yaşatacak
canım benim tatlında enfes olmuş yoksa bu dün konuşurken yaptığın tatlımı :))
hımm valla enfes olmuş afiyet bal olsun
sıcacık sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel çok iştah açıcı duruyor orda ellerine sağlık canım tarifi kaptım deneyeceğim

Saglıklımutfak dedi ki...

Canım benim söz dinlemene sevindim . blogger sensiz keyifsiz enerjisi eksik gibi geliyor bana:) şerbetli tatlılarla aram pek yoktur ama bunu özellikle şuan tatmak isterdim. öperim ablacım.

GÜL DOĞAN dedi ki...

canım benim aramıza dönmene çok sevindim.Unutma hayat sınavlarla dolu sende bir sınavdan geçtin ve üstesinden geldin......

Unknown dedi ki...

Canim benim, yasananlar her ne ise, seni ne üzdüyse, dilerim bundan sonra birdaha olmasin.... Sunu unutma hayatimizda inisler olmasaydi, yükselisimizin zevkine nasil varabilirdik? Seni seviyorum canim kizim benim...

MUTFAKISTAN dedi ki...

CANIM HAYATTA INISLER CIKISLAR VARDIR INSALLAH HEP MUTLU OLURSUN
HER ZAMAN GULLUK GULUSTANLIK OLMUYOR UMARIM HER SEY YOLUNDADIR
TATLIN NEFIS GORUNUYOR ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

Unknown dedi ki...

Canım benim çok sevindim herşeyin yoluna girmesine...
Allah senin için hayırlısı ne ise onu nasip etsin.

Arada böyle şeylerde hayatın tuzu,biberi dimi?

Tatlı nefismi,nefisssss görünüyor bebeğim.
Ellerine sağlık
Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

denedim hiç güzel olmadı

Adsız dedi ki...

krem şantili poğaçanızı denedim harika oldu ama balpare tatlısı hiç güzel olmadı