27 Ocak 2014 Pazartesi

Yoğurtlu Yüksük Çorbası


Merhaba..
Yeni yıl bol tarifli geçsin dedim, ama uzun bir ara verdim yine. Neyse ki yılın başındayız, fırsatı kaçırmış değilim..
Küçük bir çocuk olduğu zaman evin içinde 24 saatin 24 ünüde kendisine ayırtabiliyormuş :)" Büyüyünce rahatlarız az çok canım" diye kendimi feci kandırmışım taze anneleri uyarayım şimdiden :) Azı dişleri çıkarma maceramız epey uzun ve yorucu sürdü lakin sonunda patladılar.. Çürütmeden güle güle kullansın güzel kızım :), geri dönüşüm de kızımın en sevdiği çorba ile olsun istedim.. Hem doyurucu hem lezzetli daha ne olsun değil mi :)
Canım Papatya' mda gördüğüm bu nefis çorbayı bir kaç hafta evvel denedim, lezzeti ile kızımın gönlüne taht kurdu, Papatya' mın her tarifinde olduğu gibi benim de..

Malzemeler:
5 su bardağı su
2 su bardağı süt
5 çorba kaşığı yoğurt
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 çorba kaşığı un
1 kase nohut
1 kase mantı
2 tatlı kaşığı nane
1 çorba kaşığı tereyağ

Yapılışı:
Su, süt ve tuz tencereye alınıp kaynatılır, kaynadıktan sonra mantıları eklenip pişmeye bırakılır..
Bir kaç dakika sonra nohutlar da ilave edilip pişirmeye devam edilir.
Bir kasede yoğurt ve un çırpılıp, çorbanın suyundan bir kepçe eklenir, karıştırılır. Terbiye azar azar ve karıştırarak çorbaya ilave edilip, kaynatılır.
Tereyağı bir tavada kızartılıp, nane ile buluşturulur, çorbaya eklenir.
Çorba bir iki taşım daha kaynatılıp ocağın altı kapatılır.

Afiyet olsun..

4 yorum:

Unknown dedi ki...

büyüdükçe daha zor oluyor herşey çok iyi anlıyorum seni :)
çorba tamda mevsiminde ellerine sağlık.
sevgiler

yildiz dedi ki...

Büyüdükce azcik rahat etmiyorsun,daha cok yorgun oluyorsun ve bu böyle hep devam ediyor.Rabbim acilarini göstermesin...Corba harika,afiyetler olsun

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Canım ellerine sağlık
Papatya ve senin içinde blunduğunuz bir tarif harikadır:)
Alalh sanada kolaylık versin cocuk büyütmek zor iş boşuna cennet annelerin ayakları altında değil:)
Çok öpüyorum
Sevgiler:)

tatlı sefam dedi ki...

kışın corbasız bır aksam yemeğı dusunemıyorum cokta besleyecı bır corba olmus elınıze sağlık