5 Ekim 2015 Pazartesi

Yemeklik Biber Sos


Uzun bir süre sonra merhaba..
Ciddi bir zaman dilimi süresince ayrı kaldım bloğumdan.. Neden? Halbuki normal hayatıma devam ediyordum.. Aslında biraz yetersizlik hissettim kendimde.. Fazla mı açıldım sağa sola? Hayır. Günlük sıradan hayatımın içinde kayboldum, sosyal medyada hep vardım ama mutfağa girme eylemim mecburiyet halinden öteye gitmiyordu. Bir de iğne oyası işi var tabi, yıllar var ki öğrenme aşkıyla yanıp tutuştuğum bir meziyet iğne oyası. Yaklaşık 1,5 yıldır yapıyorum, ufak tefek kazancım bile oluyor hatta. Bununla ilgili bir de sayfa açmayı düşünüyorum ama biraz daha vakit var. 
Evimin neşesini unutmamam lazım.. Benim küçük fındık kurdum 10 gün sonrasında 36 aylık oluyor. Onunla birlikte herşeyi yeniden keşfedip öğrenmek, tepkilerine şaşırmak, sorularına cevap yetiştirmek hayatımın en büyük paydalarından ve haliyle düzgün bir birey yetiştirme arzusu çok ağır basıyor. Karbon kağıdı gibi sizi taklit eden bir canlı düşünün ki hergün daha bir hayret ediyorum herşeye..
28. yaş günümü geride bıraktık Eylül ayı içinde, bayram telaşı içinde kaynadı gitti :) İnsan yüzüncü yaş gününü de kutlasa illaki bir özel hâl istiyor azizim. Beni her yıl unutmayan canım arkadaşlarım sağolsunlar bana kendimi özel hissettirdiler. Ailem ve eşim her zamanki gibi yanımdaydılar ve hepbirlikte güzel anlar biriktirdik yine.. Hamd olsun. 
Hepimizin yaşadığı şeylerdi muhakkak bu anlattıklarım ama ben ve bloğumun arasına girdi. Arayı ısıtacağız inşallah :)
Geçen hafta eşimle pazarda alışveriş yapıyorduk, ufak kırmızı biber dağları gördüm tezgahların arkasının görünmediği. Sonra dedim ki iyice vakti geçmeden paylaşayım belki faydalanan birileri olur :)
Biber sosunu salça ile birlikte biber salçası yerine kullanıyorum ben ve çok lezzetli oluyor. 

Malzemeler:
2 kg. kapya biber
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Kaya tuzu

Yapılışı:
Biberler iyice yıkanıp çekirdekleri temizlendikten sonra robottan geçirilir.
Sıvıyağ tencereye alınıp hafif kızdırılır ve çekilmiş biberler ve tuzu eklenerek kaynayana kadar pişirilir. Kaynamaya başladıktan sonra altı kısılıp 45 dk. kadar pişirmeye devam edilir. 
Pişen biber sos temiz ve kuru kavanozlara pay edilip ağızları sıkıca kapatılarak ters çevrilir. Soğuduktan sonra serin bir yere kaldırılır. 

Afiyet olsun..

8 yorum:

meri dedi ki...

Çok severim ama bu yıl elim hiç varması. Sizlere afiyet olsun ellerine sağlık

arzu hanife dedi ki...

hoş geldin Denizcim,ellerine sağlık afiyetle
yersiniz inşallah

sarkaç dedi ki...

Ellerinize sağlık, bu kış sofranızda yazı daha az özleyeceksiniz.

Unknown dedi ki...

Rengin güzelliğine bayıldım :) Eline sağlık tatlım:)

Adsız dedi ki...

Kış hazırlıklarını seviyorum. Evde yapılan bu güzel lezzetleri insan gönül rahatlığıyla kullanıyor. Emeklerine sağlık canım.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kim ki o arkadaşlar

PAPATYA PRENSES dedi ki...

my name is daisy. what is your name?
how are you

PAPATYA PRENSES dedi ki...

lalalalalalalalalala