18 Ocak 2016 Pazartesi

Çiçek Poğaça


Uzun bir aradan sonra merhaba..
Bloğum verdiğim aralara alışık ama bu kez mecburi bir ayrılık oldu malesef, böbrek taşı sorunum nedeni ile Trabzon' da küçük bir ameliyat geçirdim, annemlerin yanında dinlendim, iyileştim ve evime geldim. Allah' ım tekrarını göstermesin inşallah..
Biraz iyileşip ayaklandığım zaman Gümüşhane' deki arkadaşım Ayşe ziyaretime geldi sağolsun, bende o zaman bu nefis poğaçaları yaptım. Çocuklar çok beğendiler, hem şekli hem lezzeti pek güzeldi.
Bu kez yoğurup mayalamak yerine tepside mayalama yaptım, çok daha güzel oldu hem de çiçeklerim çok güzel şekil aldı..

Malzemeler:
6-7 su bardağı un
1 pk. instant maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tozşeker
2 adet yumurta akı
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ılık süt
Yarım su bardağı ılık su

İç Malzemesi:
1 su bardağı beyaz peynir rendesi

Üzeri için:
2 adet yumurta sarısı
Siyah zeytin

Yapılışı:
Yoğurma kabına ılık süt ve su alınır maya ve şekerle birlikte karıştırılır.
Sırasıyla tuz, sıvıyağ ve yumurta akları da elenerek karıştırmaya devam edilir. Un birer bardak eklenerek yumuşak kıvamlı ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
Hazırlanan hamur yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılır.
Her beze el yordamı ile çay tabağı gibi açılıp arasına beyaz peynir rendesi eklenir, tekrar yuvarlanır. Hafif yassılaştırılıp bıçakla tam ortasından olmayacak şekilde kenarları kesilerek çiçek şekli verilir.
Tepsiye alınıp üzerilerine nemli bir bez örülür, yarım saat kadar mayalandırılır.
Yarım saatin sonunda üzerilerine yumurta sarısı sürülüp çiçeğin yapraklarına çatal çekilip, göbek kısmına çekirdeği çıkarılmış yarım zeytin bastırılır, önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.

Afiyet olsun..

9 yorum:

sibel özmen dedi ki...

Çok geçmiş olsun Yüce Mevlam tekrarını nasip etmesin ayrıca Çiçek Poğaçanın tarif ve görünümü çok güzel olmuş elinize sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben de çok beğendim çünkü tombik tombik bana benziyor :))

Ellerine emeklerine sağlık böbreğimdeki taşım <3


Rabbim bir daha göstermesin inşallah.

Gisi Tasarım dedi ki...

Çok geçmiş olsun Denizciğim :(
Rabbim tüm hastalara şifa versin.
Ayrıca poğaçan çok nefis duruyor, ellerine sağlık canım ♥

mutfagabuyrun dedi ki...

çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.poğaça çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Fincan Teyze dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Poğaça çok güzel görünüyor ama siz yine de kendinizi fazla yormayın. Sevgiyle kalın...
http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

sevil şahin- birdemliksohbet dedi ki...

Denizcim merhaba hoşgeldin.

Çok geçmiş olsun güzelim. 2016 sana sağlık getirsin inşallah

Poğaçaların yine her lezzetin gibi nefis olmuş canım afiyet bal olsun.

Sevgiler

vişnap dedi ki...

Canımmmm benim çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim.Şimdi nasılsın?Ahhh o böbrek taşları benim de başımda var çok sıkıntılı bir durum.Çicek poğacaların çok güzel görünüyorlar eline emeğine sağlık sevgilerimle..

*mehtap dedi ki...

geçmişler olsun..

tat yemek dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık