9 Aralık 2015 Çarşamba

Balkabaklı Mini Cheesecake


Merhaba..
Mevsimin en güzel, en tatlı, en sağlıklı turuncusü şüphesiz balkabağı. Bizim evde de çok sevildiğinden her hafta alıyorum pazardan tatlısını yapıyorum. Kek veya tatlılarda kullanıyorum. Sadece tatlı olarak değil çorbası da pek revaçta ama henüz denemedim. 
Papatya' m ile zaman zaman aynı tarifi yapıp birlikte yayınlıyoruz. Geçenlerde "napıyorsun" diye sorduğunda "kabak tatlısı yaptım vereyim mi sanada" dedim. O da "bendede Balkabaklı Cheesecake var." dedi, sonra hadi sende yap beraber yayınlayalım diyince heyecanlandım tamam o vakit dedim. Cheesecake konusunda pek tecrübeli değilim ama Papatya' mın tarifi ile kötü olmaz dedim girdim mutfağa. 
Sonuç pek bir güzel oldu elbette daha kabak püresi ile birleşmeden iki üç tane yedi benim minik fındığım. Bundan sonra sık sık cheesecake görebilirsiniz buralarda..
Papatya' mın elinden Balkabaklı Mini Cheesecake burada.. Onu da ziyaret etmeyi unutmayın. 

Malzemeler:
400 gr. labne peynir
1 tepeleme su bardağı süzme yoğurt
1 tepeleme su bardağı toz şeker
3 adet yumurta
2 tepeleme yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
Taban İçin:
2,5 paket Torku yulaflı bisküvi
100 gr. margarin
Kabak Püresi için:
2 dilim kabak
1,5 su bardağı toz şeker

Yapılışı:
Kabaklar dilimlenip tencereye alınır, üzerine toz şeker ilave edip ocağın altı yakılıp kısık ateşte kabaklar yumuşayıp suyunu çekene kadar pişirilir. 
Pişen kabaklar sıcağı çıktıktan sonra robottan geçirilir.
Bisküviler robottan geçirilip bir kaba alınır. Margarin bir tavada eritilip bisküvilerle karıştırılır. Yoğrulur. Muffin kalıplarının tabanına pay edilip bardak yardımı ile bastırılır. 
Cheesecake için; Labne peyniri, süzme yoğurt ve şeker karıştırma kabına alınıp çırpılır. Yumurtalar teker teker eklenerek çırpmaya devam edilir. Portakal kabuğu rendesi ve un eklenip karıştırılır. 
Tabanına bisküvi konulmuş muffin kalıplarına pay edilir.  
Mini cheesecakeler bir tepsiye yerleştirilip önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir. 
Kabak püresi krema torbasına doldurulup fırından çıkıp soğuyan cheesecakelerin üzeri süslenir. 
Buzdolabında 5-6 saat dinlendirilip servis edilir. 

Afiyet olsun..

13 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

İçini konulan şekeri saymazsak :P en sağlıklı tatlılardan biri bu minik fındıklar için :) En çok da onun beğenmesine sevindim ben.

Oh iyi ki yapmışız,ellerimize sağlık :)

mutfagabuyrun dedi ki...

papatyada gördüm sonra sana geldi canım.ikinizin kide harika olmuş.seninde ellerine sağlık.sevgiler.

Fincan Teyze dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Tam da mevsimi...
ellerinize sağlık...
Bir de Papatyam'a uğrayım ;)

Duygu dedi ki...

Cok guzel gorunuyor, nefis olduguna da eminim. Ben de balkabagini cok severim, hatta pure yapip dondurucuya koyuyorum. Lazim oldukca her an elimin altinda. Keklere, pastalara bol bol kullanirim. Ikinizin de ellerine sglik. Sevgiler Denizcim...

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık canım,enfes görünüyorlar.Kuzuya afiyet şeker olsun.Selam ve sevgiler..

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık harikalar ve çok lezzetli oldukları belli balkabağı eminim harika yakışmıştır sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık nefis bir tarif olmuş bende yapmalıyım :)

Unknown dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Böyle bir bloğa sahip olduğunuz için sizi kutlamak isterim. Takip ettiğim bloglar arasında bloğunuzuda ekledim.
Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. oya örnekleri
Teşekkürler.

Tijen dedi ki...

Nefis bir manzara,tam elimdeki kabak için tarif ararken buldum eline sağlık olsun...

Gülşah Sönmez dedi ki...

ellerine sağlık seni takipteyim ben de bloğuma beklerim sevgiler :)

Deniz dedi ki...

Görüntüsü çok güzel. Ne iyi etmişsiniz. Şimdi Papatya'ya da gideceğim.
İkinizin de ellerinize sağlık.
İyi seneler, sevgiler.

Ihlamurcum dedi ki...

Tam mevsimine uygun bir cheesecake tarifi olmuş.Üzerine sonradan balkabağı koyuılması da aslında iyi. Ellerine sağlık,Deniz'cim.

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Bal kabağı ne kadar kullanışlı değil mi:))) çok da severim her halini, Elinize sağlık.
Ben de sayfama beklerim sizi ziyarete ve katılırsanız çok sevinirim.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...