31 Temmuz 2015 Cuma

Islak Börek


Merhaba..
Hayırlı ve bereketli bir Cuma günü olsun inşallah.
Günümüzde eski komşulukların olmadığı, insanların karşı komşusunu dahi tanımadığı bir zamandayız. Oturduğum yerde komşuluk ilişkileri oldukça güzel. Bu durumdan ziyadesi ile memnunum. Komşuluk ilişkileri tıpkı çocukluğumdaki gibi..
Bir gün karşı komşum Seher Abla ve üst kat komşum Firdevs Abla ile birlikte akşama ne pişirsek muhabbeti yaparken, Firdevs Abla o nefis böreğini tarif etti sağolsun. Pek beğeniliyor dedi, aklıma düşürdü :) Ertesi gün hemen yufka aldım ve denedim hakikaten enfes bir börek oldu. 
Gel zaman git zaman yapar oldum ve en sonunda fotoğrafladım ki sizlerle de paylaşabileyim..
Piknik sepetinize, gün sofralarınıza veya çayınızın yanına yapın ama bir an evvel deneyin bu nefis böreği :)

Malzemeler:
8 adet yufka
1 kase yoğurt
1 kase sıvıyağ

İç malzemesi:
4 adet az haşlanmış patatesin rendesi
1,5 su bardağı lor peyniri
Tuz, karabiber

Üzeri için:
2 adet yumurta sarısı
Çörekotu

Yapılışı:
İç malzemesi için çok az haşlanan patatesler bir kap içerisine rendelenip, lor peyniri, tuz ve karabiber ile harmanlanır.
Temiz ve kuru zemine bir yufka açılıp üzerine fırça ile yoğurt sürülür, ikinci kat yufka serilip yine fırça ile sıvıyağ sürülür ve sekiz parçaya kesilir. 
Her parçaya iç malzemeden pay edilip iki kenarı içine getirilerek sarılır. 
Diğer yufkalara da ikişer ikişer aynı işlem uygulanıp börekler bir kevgire alınır. Suyun altına hafif tutulup ıslatılır. Suyu iyice süzdürülüp yağlanmış fırın tepsisine sıralanır. 
İki adet yumurta sarısı çırpılıp böreklerin üzerine sürülür. Çörekotu serpilir önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızartılır. 
Sıcak sıcak servis edilir. 

Afiyet olsun..

8 yorum:

Unknown dedi ki...

çok şükür ki benim de buralarda komşuluk ilişkilerim güzel.dediğin gibi karşı komşusunu tanımayanlar bile var.ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Nefis bir börek elinize sağlık :)

tatlı sefam dedi ki...

aynen artık komsu komsuyu tanımıyor cok sukur benım komsuların cok ıyıdır borekte enfes ellerıne sağlık

Ihlamurcum dedi ki...

Ben bunu buzlu suya atıyorum, aynen bu tarz oluyor. Hatta kevgire alıp, deepfreede tutuyorum.Ellerine sağlık, Deniz'cim.

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor bu börek. Komşun senin aklına düşürmüş bu böreği, sen de benim aklıma düşürdün :) Ellerine sağlık canım.

TATESAL dedi ki...

Çıkamadım sayfandan hala geziyorum Denizcim bu börekde çok güzelmiş bayıldım,denemek lazım...

Fulya Süzen dedi ki...

Güzel çok güzel:)) hmmmmm:)
elinize sağlık

Ben de sizleri beklerim sayfama, henüz yeniyim keyifli anlar geçirmek ve paylaşımlarda bulunmak dileğiyle...
fulyapimlezzetler.blogspot.com
SİHİRLİ YEMEK KUTUSU'ndan sevgiler...