5 Haziran 2015 Cuma

Sihirli Çikolatalı Kek


Merhaba..
Günlerin en güzeli Cuma gününden selamlar olsun..
Bir ara bloglarda sihirli kek - magic cake furyası hakimdi. Oldukça sıvı olan harcı beni az çok düşündürse de yapmayı istiyordum. Çünkü çok lezzetli görünüyordu. Dün akşam arkadaşım Nilay akşam oturmasına geleceğim diyince hadi dedim deneyelim bakalım. Çocuklarda seviyor nasıl olsa:)
Harcı hazırlayıp fırına verdim. Pişme süresi sonunda heyecanla iyice soğutmadan kestik, üst kısmı bu yüzden bozuldu azıcık ama kusuruma bakmayın. Vallahi heyecandan :)
Değişik ve leziz bir kek-pasta elde etmiş olduk :)

KAYNAK: Pelinchef

Malzemeler:
110 gr. tereyağı
600 ml. süt
3 çorba kaşığı kakao
1 su bardağı un
3 iri yumurta
2 damla elma sirkesi
2 çay bardağı tozşeker
1 pk. vanilya
50 gr. ince rendelenmiş çikolata

Yapılışı:
Süt kaynama noktasına gelene kadar ısıtılıp ocağın altı kapatılır. Çikolata ve tereyağ içine eklenip eriyene kadar karıştırılır.
Yumurta akları cam bir kasede sirke ile çırpılarak kar haline getirilir. Kap ters çevrildiğinde yumurta akı akmıyorsa kıvamı olmuş demektir.
Yumurta sarıları ve tozşeker ayrı bir kapta iyice çırpılıp ılıtılmış sütlü çikolatalı karışım eklenerek çırpmaya devam edilir.
Un, vanilya ve kakao elenerek karışıma ilave edilip karıştırılır.
Kare borcam yağlanarak hazırlanan karışım borcama dökülür. Dikkatlice önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yerleştirilip 50 dk. pişirilir.

Afiyet olsun..

5 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

hiç kusur mu olur denizcim üstüne bakmayız biz tadı güzelmiş ya :))
ellerine sağlık öpüldünüz

Unknown dedi ki...

canım çok güzel olmuş çikolatalı olması da cabası
çoğu zaman oluyor böyle durumlar misafirine de size de afiyet olsun
bakalım ben ne zaman denerim
öpüyorum mutlu pazarlar canımcım

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık.Mutfakta hepimizin başına gelebilen şeyler bunlar tadının leziz olduğuna eminim canım,sevgiler..

ihlamurcum dedi ki...

Ahh ben bu keki bilmez miyim, yeme yanında yat. Bayılıyorum, o yüzden misafirden misafire yapıyorum,Deniz'cim. Eline sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

aamann iyki di Nilay'ın var,anca o gelsin oturmalara.

*kıskanan smiley*

Neyse ben gelemesem de güzel sihirler yapmışsın :))