19 Nisan 2010 Pazartesi

Muzlu Kup

Merhabalar mutlu haftalar şekerlerimm:)) Saçlarım için yaptığınız o güzel yorumlarınız için tek tek teşekkür ederim hepinize canlarımm...
Geçenlerde Necla Ablada bir lezzet turuna çıkmıştım.. Gözüme bu tarif takıldı.. Tarif defterime de aynen şu notla yazdım..Hayatımın en güzel zamanlarına ithafen..
 16-17 yaşlarımdayken hiçbirşey yapamazdım.. Hazır pandispanya alıp, hazır kremalarla pasta hazır pudinglerle tatlı yapardım ne kadar hazır karışım varsa alırdım ama sadece özel günlerde şimdiki gibi değil.. Hazır ürünlerin arkasındaki tarifleri denemeye çalışır birbirinden tirajik felaketler yaşardım.. Annemin fırçaları da cabası.. O günlerde yaptığım bir tarifti bu muzlu kup.. O zaman gözüme az görünmüş herhalde bisküvisi doldurmuşum kafa kırıyordu kuplar.. Kardeşim çok beğenmişti.. Annem sonra az koy kızım şunun bisküvisini demişti.. Az koymuştum onlarda beğenmişti.. Biraz yapmıştım sıkılmıştım.. Görünce birden aklıma geldi nostalji canlandı... Biraz da hüzünlendim.. Gebzedeyken olmuştu bu olaylar. İçim kaydı bir hoş oldum.. Gebzedeki hatıralarımın anısına tekrar yaptım bu güzel tarifi... Şekli de, sunumu da, tadı da çok farklı tabiki.. Geçen zaman acemiliğimi de götürmüş sanırım..
O yüzden hayatımın en güzel zamanlarına ithafen..
Yazarken bir de Ferhat Göçer çalıyor şimdi.. Üzüm şarkısı beni acayip duygulandırıyor..
Necla Ablacımm.... Teşekkür ederim bu güzel tarif için...

Malzemeler:
2 pk. çikolatalı krem şanti
2 su bardağı süt
5-6 adet petit beurre bisküvi
100 gr. sütlü çikolata
Muz
Süsleme şekerleri

Yapılışı:
Şantiler çırpılıp dolaba kaldırılır.
Çikolata benmari usülü eritilir, bisküviler kırılıp merdane ile toz hale getirilir şantiye karıştırılır ben erimiş çikolatayı da bu karışıma ekledim..
Servis kuplarının altına dilimlenmiş muz konuşup şanti eklenir, bir muz bir şanti şeklinde sıralanan kuplar süslenip dolapta 1 saat dinlendirilip servis edilir..

Afiyet Bal Şeker Olsun..

15 yorum:

Şehnaz dedi ki...

denizcim günaydın..nefis bir görüntü...harika canım..ellerine sağlık....

umutluhayat dedi ki...

denizcim ellerine sağlık harika görünüyor.anlamadığım birşey var ,sen bu kadar güzel şeyler yaptığına göre ya hiç yemiyorsun,yada bünyen kilo tutmuyor.sevgiler canım

bir dilim bir tutam dedi ki...

Denizcim o güzel fotolarin hangisine bakacagimi sasirdim kaldim.Bir yerde objektiflere sammimi,mutlu bir gülüs...Diger tarafta bardagin icinde bir tatli görüntü...Ellerine saglik.
Yeni modelini güle güle kullan.

LEZİZCE dedi ki...

Canımcım görüntüsü harika canım çekti valla ellerine emeğine sağlık.Öptüm.

humeyra dedi ki...

Bu ödül sana :)
http://humeyraninyeri.blogspot.com/2010/04/yaratc-blogger-odulu.html

kalpkurabiye dedi ki...

bernacımm bünyem kilo tutmazmıı tosun gibiyim:)) yemiyorum yaptığım şeyleri.. nişanımdan beri böyle hatta nişandan 3 ay evvel başladım yememeye yoksa kıyafet bulamazdım:)
ekim ayından bu yana böyle gidiyor alıştım artık kokusu ile doyuyorum:))
**********************************
serap hanımm bu güzel yorumunuza nasıl teşekkür edeceğimi bilemedim yanınızdan geçemem bile ama elimden geleni yapmaya gayret ediyorum..
***********************************
Hümeyracımm çok teşekkürler canım benim:))
***********************************
gül cüğümm canımsınn beğenmene sevindim bitanemm.. öpüyorumm..
*********************************
şehnaz ablacımm öpüyorum seni kocamann:))

Saglıklımutfak dedi ki...

Ablacım çok iştah açıcı gözüküyor. eline sağlık

aleyna dedi ki...

denizim ellerine sağlık.deneme yanılma yönyemi en iyisi.sonunda doğru lezzete ulaşmışsın.mutlu ve huzurlu bir hafta dilerim canım

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne güzel günler ve ne güzel bir kup:)

Ellerine sağlık tatlım..

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş uzanıp alasım geldi doğrusu:))))
ellerine sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Denizciğim harikasın canım ellerine sağlık bitanem birinim ben alsam:)))

Unknown dedi ki...

Denizim canım ellerine sağlık tam bir görsel şölen olmuş mutlu hafta
lar kocaman öpüyorum...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

Denizcim ne guzel goruntu bu boyle...ellerine saglik...sevgiler..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Harika olmuş Deniz'ciğim. Enfes görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler.

Narince dedi ki...

Ben görmemiştim, görsem durur muydum? Beğenmenize sevindim, zira biz de çok sevmiştik, babam ve annem kaç gün anlatmışlardı. Teşekkür ederim canım, çok incesin. Benim de bloga yeni başladığım günlerde koyduğum bir tarifti. Fotoğraf çekmeyi öğreniyor insan zamanla. Benden daha güzel hazırlayıp sunmuşsun, ellerine sağlık hem, hem de afiyet olsun diyeyim.