27 Mart 2014 Perşembe

Ispanaklı Haşhaşlı Kek


Merhaba..
Hergün yayınlayacağım sofradaki tarifleri dedim demesine de, nerdeyim yahu ben ?
Yine bir takım aksaklıklar olsa da buradayım çok şükür bugün en çok tarifi istenen nefis kekimle başlıyorum.. Hem ıslak, hem lezzetli, hemde içinden lezzet çıtırtıları gelen bir kek isterseniz bu kek tam size göre..

Malzemeler:
500 gr. ıspanak
3 adet yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilin
3 su bardağı un
1 çay bardağı mavi haşhaş
Üzeri için:
çırpılmış krem şanti

Yapılışı:
Ispanaklar yıkanıp temizlenir ve bir tencereye konulup hafif soldurulur. Suyu sıkılıp rondoda püre yapılır. Soğuması için bir kenara alınır..
Yumurtalar ve şeker mikserle çırpılır, üzerine süt, sıvıyağ, ıspanak püresi, vanilin, kabartma tozu, mavi haşhaş ilave edilip çırpılır. En son un azar azar eklenip kek harcı tamamlanır.
yağlanıp unlanmış kalıp yada tepsiye dökülen kek önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında pişirilir.
Fırından çıkıp soğuyunca dilimlenir, üzerine krem şanti sıkılıp servis edilir.

Afiyet olsun..

10 yorum:

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Ellerine sağlık Denizcim çok lezzetli olduğuna eminim..Ispanaklı kekleri seviyorum ben de..Afiyetler olsun..

bittermutfakta dedi ki...

Nefìs görüyor yeşil yeşil bayılırım.Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık Denizim,
Tatlı nefis görünüyor, krem şanti de yeşil rengin üzerine çok yakışmış.

Adsız dedi ki...

hiç yeme fırsatını bulamadım ıspanağın tadı belli olmuyor mu merak ettim.elinize sağlık

LEZZETİKRAM dedi ki...

ıspanaklı kek harika oluyorda şu haşhaşın verdiği hisse pek alışamadım Denizcim eline sağlık :)

mutfagabuyrun dedi ki...

şimdi o dilim olsada ysem diye düşündüm canım.ellerine sağlık.sevgiler.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

iki lezzeti de severim bir arada ne güzel olmuş ellerine sağlık becerikli kız

bircanın renkli dünyası dedi ki...

elleırne saglık nefıs gorunuyor*-* bayıldm


banade beklerım sevgıler

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık canım,hayırlı Cumalar..

fatosun mutfagından... dedi ki...

denizciğim sağlığın afiyetin yerinde olsunda önemli değil..ellerine sağlık nefis bir kek olmuş..sevgiler