27 Şubat 2014 Perşembe

Donut


Günaydın..
Özellikle çocukken Polis Akademisi serisini izledik hepimiz değil mi? Orada tanıdım ben donutları ve hep tadını düşündüm..
Yıllar evvel (sanırım 2007) Çiçek Dilligil, Mutfak Keyfi diye bir program sunuyordu Star' da. Orada yapımını görünce yazmaya başlamıştım, çünkü yemek yapmayı yeni öğreniyordum ve önüme ne çıkarsa pişirmeye çalışıyordum. Annem izlerken hamur kızartması olduğunu bilseydim çoktan yapardım size demişti :)
Sonra bloğumu açınca bir kez daha yaptım ve yayınlamıştım ama fotoğraf güzel olmadığı için tekrar yapıp fotoğrafladım :)

Malzemeler:
50 gr. margarin
3 - 3,5 su bardağı un
3 çorba kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı maya
Yarım su bardağı süt
1 yumurta
1 fiske tuz
Kızartmak için:
Sıvıyağ

Üzeri İçin:
1 pk. çikolata sos
500gr. süt

Yapılışı:
Un ve yumuşamış margarin bulgur gibi olana kadar ovuşturulur.
Daha sonra içerisine süt, yumurta, toz şeker, maya ve bir fiske tuz ilave edilip yoğrulur. 3 su bardağı un ile çok cıvık oluyor hamur biraz daha un ekleyerek kul
Kızaran donutlar çikolata sosuna batırılıp servis tabağına alınır soğuduktan sonra servis edilir.
ak memesi yumuşaklığından biraz daha yumuşak bir hamur elde edilir.
Elde edilen hamur üzerine nemli bir bez örtülüp mayalanmaya bırakılır.
1 saat sonra tekrar yoğrulan hamur bezelere ayrılır ve her beze içi un dolu bir tepsinin içine gömülüp 20 dakika daha mayalandırılır.
Çikolata sosu 500 gr. süt ile pişirilip kenarda bekletilir.
Tavada yağ kızdırılır. Her bezenin ortasına parmakla çevrilerek delik açılır ve iki tarafı da kızgın yağda kızartılır.
Soğuyan donut halkaları çikolata sosa bulanıp, süslenir.
Servis yapılır.

Afiyet olsun..

3 yorum:

ebru dedi ki...

Denizim hayırlı cumalar canım. Donutları benim oğlumda ablasının telefonundaki po diye oyunda görmüştü. En sonunda yaptırdı ve yedi. Çok da sevmişti. Ellerine sağlık bir tanem. Seni ve pıtırcığı öpüyorum

Banu dedi ki...

Hayırlı cumalar Denizcim :)) uzun zamandır gelmemişim şöyle tek tek tariflere baktım hepsi nefisss bu donutlar harika çikolta sosun hangi marka kıvamı harika olmuş hepsi harikda afiyet şeker olsun :))
bide bu ara bişiye fena taktım 3 güne 1 bişi pişiyor evde şimdik senin tarif listenden ölçüne bakacağım kaymaklı ballı sunuma bittim hafta sonu masamda kullakların çınlıyacak :)) sevgilerimle öptüm...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ne zamandır canım istiyo benimde, ben en çok tarçınlı şekerlisini seviyorum ama.
Castle'de donut yemiyolar,yoksa daha çok canım isterdi ve yapardım :P

Bigün donut gecesi yapalım :))