11 Şubat 2010 Perşembe

Bakmil :))


Pratik tarifler serüveni devam ediyor bu aralar hem rahatsızlığımdan dolayı hemde yoğun işlerden dolayı mutfağıma istediğim özeni gösteremiyorum:(( ama yinede çabucak yaptığım ve çok özel şeyler çıakrabiliyorumm.. çok şükür:)) Ama sevgili Birsenciğimin etkinliği için harika bir tarif hazırlıyorum hadi bakalım hafta sonu hayata geçireceğimm:)) Gelelim Bakmil' e Bu ne???? dediğinizi duyuyorumm:)) Ne ki bu bakmil:)) Bu benim zeki kardeşimin zeki buluşu:)) Milföyden yapılan baklavaların arasına bir yenisini eklemiş bulunmaktayız:)) Bunun adı neki dedi bana bende dedim herzamanki gibi milföy tatlısı, milföy baklavası dedim hmm dedii BAKMİL olsun bunun adı:)) Çok hınzırdır çok muzurdur hemen bir şeye bir lakap bir isim takar neşe kaynağımız:))canımın ciğerimiz :))

Malzemeler:
20 adet milföy yaprağı
Ceviz İçi
200 gr. tereyağ

Şerbeti İçin:
4 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
1 dilim limonn

Yapılışı:
Şerbetimizin malzemeleri karıştırılıp kaynatılır ılınmaya bırakılır.
Milföy hamurları dört eşit parçaya kesilip içlerine ceviz konulur ve muska şeklinde kapatılıp yağlanmış tepsiye sıralanırlar.. Tepsi doldurulduktan sonra ertilmiş tereyağı tatlıların üzerine gezdirilir ve 180 derece fırında iyice kızartılıp fırından çıkıp ilk sıcaklığı geçince ılık şerbetle buluşturulur hemen kapatılmış ama halen sıcak olan fırınımıza konulur. 1 saat kadar dinlenen tatlımız servise hazırdır..:)

Afiyet bal şeker olsunnn :))

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes görünüyor
tatlısız asla duramam öpüyorum...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

başlığı okuyup resmi görünce bakmilin açılımını hemen abnladım kardeşinle aynı dili konuşuyoruz galiba eline sağlık tatlım

Şehnaz dedi ki...

süpersin tatlım..çok pratikmiş gerçekten...inşallah deneyeceğim...sevgiler..

BAL TATLISI dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
BAL TATLISI dedi ki...

bakmil harika görünüyo kardeeşin isimi çok güzel düşünmüş ellerinize sağlık
sevgiler

BAL TATLISI dedi ki...

bakmil harika görünüyo kardeeşin isimi çok güzel düşünmüş ellerinize sağlık
sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kuzenim çok sık yapar bundan. ellerine sağlık tatlım..

Adsız dedi ki...

Seni mimledim haberin olsun. Sevilerimle.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Alemsiniz siz:))Bakmil başlığını duyunca yöresel bir tarif zannettim. Eline sağlık.Öpüyorum.Mine

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım harikasın:)))

Ellerine sağlık...

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. ben de yapıyorum bu pratik tatlıyı.. tek kötü yanı ertesi güne kalıca pek hoşuma gitmiyor:(
sevgilerimle....

paşakızı mutfakta dedi ki...

Şekercim ellerine sağlık canım.Pratik olan herşeye bayılıyorum:)Mutlu kal.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerıne sağlık canım ne pratık ve guzel bır sey olmus :)sevgiler

LEZİZCE dedi ki...

Ellerine sağlık canım valla bende neymiş bu diyerek girdim valla helal olsun bayada uymuş adı lezzetli görünüyor eminim tadıda öyledir.

CAHİDE dedi ki...

Milföy kullanmıyorum gerçi ama enfes görünüyor canım ellerine sğlık...

kalpkurabiye dedi ki...

saolun arkadaşlar valla hep diyorum benim kardeşim çok hınzırdır diye:))

balböcükleri dedi ki...

abooooooo bu ne güzel görüntü be.pc ye parmak atası geliyo insanın:)

Esra dedi ki...

Canım şahane olmuş,ellerine sağlık.

Hatice dedi ki...

Denizciğim çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.
Hem pratik, hem de lezzetli bir tatlı olmuş, ellerine sağlık canım...
sevgiler...