5 Nisan 2011 Salı

Ricotta Peynirli (Lorlu) Kurabiye


Merhabalar sevgili dostlar :)
Soğuk ve yağışlı bir akşam üzerinden selamlar herkese :)
Dün ve bugün blogla çok fazla ilgilenemedim, kardeşim 18 yaşına girer girmez ehliyet için başvurdu, dolayısı ile raporlar, başvurular falan bana yıkıldı:) İki gündür hastaneden rapor, vailikten ikametgah, savcılıktan sicil kaydı felan derken dolandık durduk.. Çok şükür Trabzonda yazdırdık, Temmuz ayında sınavlara girecek, ehliyetini alacak hayırlısı ile:) Heyecanını görmek beni çok mutlu etti:) Bu uğraşlarım için yeni bir fotoğraf makinesi sözü de aldım:)) Boşa çalışmadım yani:)) Şaka bir yana elime doğan bu çocuk ne gün bu kadar büyüdü şaşıyorum.. Boyu bizi aştı maşallah.. Seneye de askerlik muayenesi olacak ayy bide askere gidecek...
Bu kadar kardeşimden bahsetmişken yemeye doyamadığı bu kurabiyeleri paylaşayım istedim sizlele:)
Sevgili Aybike Abla'dan aldığım bu tarif, aslında İzgün Abla'nın mış:)) Her iki kıymetli ablama da teşekkür ediyorum, tarifimi zevkle paylaşıyorum :)

Malzemeler:
250 gr. ricotta peyniri
1 su bardağı şeker
2 adet yumurta
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı limon suyu
2 su bardağı un
üzerine:
fındık kırığı

Yapılışı:
Karıştırma kabına ricotta peyniri, şeker, zeytinyağı ve yumurta eklenip malzemeler iyice birbirine yedirilir..
Karbonat limon suyunda kabartılarak karışıma eklenir ve en son unu eklenip yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir..
Yoğrulan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp elde yuvarlanır, fındığa batırılır ve yağlı kağıt döşeli tepsiye sıralanan kurabiyeler önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir..

Afiyet bal şeker olsun :)

26 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

hayırlı olsun denizcim
kurabiyelerde gevrek gevrek nefis olmuş:)
sevgiler canım

mutfagabuyrun dedi ki...

kardeşine kolaylıklar diliyorum canım.en kısa zamanda alır inşallah ehliyetini.kurabiye harika görünüyor.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

canım ellerine saglık cok güzel tarifler hele patatesli ay cöregini denedim harika oldu ellerine ve emegine saglık
sevgilerimle denizcim

José Manuel dedi ki...

Que fantastica se ve la receta se ve deliciosa la preparación.

Saludos

Unknown dedi ki...

çİLEĞİM ABLA OLMAK BÖYLE BİRŞEY İŞTE ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR KARDEŞİNEDE HAYIRLI OLSUN AMA TEMBİHLE TRAFİKTE OYUN OLMAZ DİKKAT ŞART

PaSaSofraM dedi ki...

merhaba arkadasim öncelikle kardesinize bende basarilar dilerim. Trabzonlu oldugunuzu anladim yazinizla ben kendimde trabzonluyum:)
Kurabiyelerinizde gercekten nefis görünüyor ellerinize saglik

muhabbetsofrasi dedi ki...

olsada yesem şimdi :)

eline sağlık olsun

Unknown dedi ki...

Selam güzel Denizim
maşaallah kurabiyeler ne güzel çatlak çatlak olmuş ellerine sağlık
Kardeşine de Allah hayırlısıyla ehliyetini almayı nasip etsin canım bazen geliyorum ama yorum yazmak için tıklayınca sayfa açılmıyor:(
Pencere önü bostanınız da bereketli olsun:) anneciğine selam
sevgiler Çilek kız:)

emelce yemek dedi ki...

kurabiyelere bayildim,kardesine de simdiden kazasiz sürüsler

Unknown dedi ki...

Bıcırığım benim ellerine sağlık çay yanı alabilirmiyim bu harika kurbişle
ri öpüyorum.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok nefis olmuşlar,tam bu soğuk havalarda çayın yanına uyumlu olanlardan:)
ellerine sağlık,selamlar.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hangi marka ricotta şekerim bu.
sonra kaç tane çıktı, sonraa zeytinyağı yerine sıvıyağ kullansak olmaz mı, sonraa fındık yerine ceviz?

Unknown dedi ki...

Canim ekrana yapistim nefis görünüyoe kurabiyelerin ellerine emeklerine saglik afiyetler olsun .Bende bizaz öce yaptim kurabiye ve revani isallah yarin yiyecegiz bu tarifide ilk firsatta deneyecegim öptüm .

Özgen dedi ki...

Eline sağlık canımcım harika kurabiyeler muhakkak denemek iserim sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

allah kolaylıklar versin.Umarım sınavıda başarı ile geçerde kardeşin ehliyetini alır.ellerine saglık.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

fistigim ellerine saglik kurabislerin enfes görünüyor...
kardesin icinde herseyin hayirlisini, gönlünce olmasini diliyorum..
kocaman öpüyorum ve mutlu günler diliyorum..

Unknown dedi ki...

Pek tatlı görünüyorlar top gibi :)) Ellerine sağlık tatlım, kardeşine de hayırlı olsun, kazasız belasız kullansın ehliyetini alınca.
Sevgiler canım, soğuk ve kapalı Eskişehir'den..

Unknown dedi ki...

Canım kardeşin hayırlısıyla alır inşallah ehliyetini..
Lorlu kurabiyeyi nasıl severim bir bilsen.
Bu kurabiyelerden olucak şimdi,yanında sıcacık çay,bilgisayarımın başında,çocuklarda uyumuş,rahatsız eden kimse yok.
Ohhh kafa dinlemek istiyorum.

Ellerine sağlık canım benim
Öpüyorum

Saglıklımutfak dedi ki...

Ben geldiiiimm. oh oh mis gibi kurabiyelere geldim ellerien sağlık canım. www.sagliklimutfak.net e bekliyoruuummm

sibelyalcincom dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel görünüyor benim oğlanda kurabiyeye bayılır kardeşinizde sizin gibi bir ablası olduğu için çok şanslı :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Hayırlı olsun Deniz'ciğim. Bunlar ne güzel telaşlar...
Kurabiyelerin harika görünüyor, ellerine sağylık olsun canım:)

Duygu dedi ki...

Ricottali kurabiyeleri ben de cok yaparim ve cok severim. Ellerine saglik Denizcim.

Nilgün dedi ki...

Blog arkadaşlarım kurabiye sevmeyen beni bile kurabiye canavarı yaptı. Denemek isterim ellerine sağlık Deniz'cim..

Tümay Öztürk dedi ki...

Ehliyeti de alsan bir dert almasan bir dert aslında:) Hayırlı olsun şimdiden. Kurabiyeler de nefis!!!! Ellerine sağlık canım...:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis olmuş canım çok iştah açıcı duruyorlar orda ellerine sağlık
sevgiyle kucaklıyorum seni

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Aaa,cok değişik bir tarif mutlaka deniycem ins.Kardes gibisi yok Denizcigim benim kardesimde Kasımda gidecek askere
Allah hepsine hayırlı tezkereler nasip etsin...


Sevgilerimle.