28 Eylül 2011 Çarşamba

Ketentohumlu Kurabiyeler

Merhabalar:))
Günler geceler birden soğudu farkındamısınız? Yaşadığınız şehirlerde/bölgelerde durum nedir bilemiyorum ama buralarda havalar soğudu sabah kahvaltıya kalktığımda kettledan önce ısıtıcıyı çalıştırıyorum artık..
Annem evvel ki gün konuşurken Gümüşhane çok soğuk acaba Erzurumun yükseklerine kar mı yağdı ki diyordu bende gülmüştüm yok canıımm diye ama dün haberlerde gördük ki Rize'nin yükseklerine yaylalara kar yağmışşşşş:)) Kış geliyor hanımlar beyler sıcak çorba tarifleri çoğalsınn:))
Ben bugün kurabiye tarifi vereceğim halbuki nerden çıktı çorba? Sıradaki tarif bir çorba olsun bari o kadar konuştuk:))
Ama bugün İstanbuldan ismini vermek istemeyen izleyicinin nefis bir tarifini paylaşıyorum sizlerle.. Taaaa evlenmeden önce yapmıştımm paylaşmak bugüneymiş:) Tarifin aslında çekirdekde vardı ama ben katmamıştımm, kendi yaptığım şekli ile veriyorum tarifi:)) Orjinal tarif burada TIKLAYINN:)

Buyrunuz efendim:))

Malzemeler:
3 su bardağı un
3/4 su bardağı ketentohumu
150 gr. margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
3 tatlı kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
1 pk. kabartma tozu
1 yumurta akı
Üzerine:1 yumurta sarısı

Yapılışı:
Öncelikle toz malzemeler yoğurma kabına alınıp harmanlanır, ortası havuz şeklinde açılıp sıvı malzemeler eklenerek iyice yoğrulur.
Elde edilen hamur ikiye bölünüp her iki parça merdane ile kurşun kalem kalınlığında açılarak kalıplarla kesilir..
Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanı üzerine yumurta sarısı sürülen kurabiyeler önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir..

Afiyet bal şeker olsunn:))

Birde mimlere katılmama rağmen sevgili Semiha arkadaşımın "hadi sende katıl" demesine kıyamadım ve bir ıssız adaya düşsem veya aya gitsem yanımda olacak 4 mama nedir diye sorulmuşş:))
Çok düşündüm ve en sevdiklerimdenn
Peynirli ve Cevizli El Açması Börek
Çikolatalı ve Fıstıklı Kurabiye
Karışık Dolmalar
Çilekli Pasta yı yanıma almaya karar verdimm:))

32 yorum:

birsence dedi ki...

YENİ GELİN DİKKAT ET ÜŞÜTMEYESİN:)) ÇORBA TARİFİNİ BEKLİYORUM ELİNE SAĞLIK CANIM...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

daha İstanbulum okdar soğumadı,
ama sonbahar tüm keyfini salına salına ese ese gösteriyor bize..
ama sen dikkat etemi kurabiyem.. :)

güzel pamuk ellerine sağlık..
afiyetle sevgiler yolluyorum..

Aycan dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Kurabiyelerin çok güzeller.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kızım biz senin gibi Anadolu'da mı yaşıyoruz gündüzler soğusun peh peh peh :P Üf zaten her gün sana hava durumu veriyorum bir de buraya yazamam:P

Kimmiş ki bu ismini vermek istemeyen izleyici ne güzel bi tarifi varmış :D

Canım çekti ben de yapsam iyi olur hani :) Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım nasılda güzel olmuş
ellerine sağlık.Damadımız nasıl iyi
dir inşallah kocaman öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

çok güzel olmuşlar canım ellerine sağlık...

lezzet sefasi dedi ki...

Denizo cim isitici calistirmiyoruz ama havala r artik buralardada yav as yavas serinliyor.
Kurabiyeelr enfes olmus sekercim

SeneminYemekleri dedi ki...

:)) revani katili diyelim ozaman bize:) takip ediyordum ben seni ama tüm izlediğim bloglar silindi şimdi tekrar kaydediyorum seni.Sevgiler...

bırtutamkekik dedi ki...

marifetli kardeşim beniim:)
nefiss görünüyor bu kurabiyeler..
keten tohumunu hiç denemedim.
adı belki beni cezbetmedi ne bileyim:)
senin imzan varsa altında denenir bu lezzet...
ellerine sağlık tatlım.
sevgilerimle...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Sağlık kokuyor ellerine sağlık çok severim baharatlı kurabiyeleri sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Bu yıl da kastamonu da kış çetin geçecek öyle anlaşılıyor:)geçen kış
da erken gelip geç gitmişti değilmi denizim kendine dikkat etmelisin artık evin hanımısın:))
ellerine sağlık kurabiyelerde enfes gözüküyor.
kocaman öpüyorum canım...

zeymurancafe dedi ki...

keten tohumu bende aldım yapılmayı bekleyen bır tarıfım var bakalım ne zaman yaparım bu arada kurabıyeler güzel gorunuyor pastane kurabıyelerıne benzıyor dıyecem ama demıyorum çunku bızım ev hanımları pastanedn daha güzel yapıyorlar evde yapılan gıbısı yok ellerıne sağlık canım

neslice tarifler dedi ki...

Buralar da soğudu Denizcan. Sana hem geçmiş olsun diyim, hem de geç de olsa doğum gününü kutlayayım dedim. Pişirdiklerine bişey dememe gerek yok zaten. Harika olduklarını biliyorsun :)
Sevdiklerinle birlikte sağlıklı ve mutlu yaşlar arkadaşıma...

umutluhayat dedi ki...

mımmmm enfes olmuş ellerine sağlık canım.

memolininannesi dedi ki...

ELLERINE SAGLIK
guzel gozukuyor keten tohumun faydalalrı zaten anlatmakla bıtmez

Hayatın Tatları dedi ki...

dün ki keklerde kaldı ya gözüm kurabiye falan gördüğüm yok yine buraya geldim yine topkek yiycez galiba :)

TATESAL dedi ki...

Buralarda serin canım eee doğu memleketi nede olsa....Denizim sen Gümüşhanede değilmisin?
kurabiye enfes ketentohumu katmışsın ne güzel bir fikir,ellerine sağlık bitanem,afiyet şifa olsun....

Gönülünce dedi ki...

Buralara kış geldi galiba ben çokk üşüyorum:))...Şimdi bu istanbul tarifli kurabiyeden olsa yanınada sıcacıkkk çay ohhh mis olurdu...Ellerine sağlık canımmm...

Sevgilerrr...

Elif'in defterinden dedi ki...

Ne marifetli kızsın sen yaa elinden birer bardak su mu içsek. Ama dikkat et yeni evliler baya bir kilo alıyorlar. Ellerine sağlık canım :D

LAMA MUTFAKTA dedi ki...

diyorum ki, yenig elin bloga tam gaz donus yapti, icimden bir ses boyle devam edecegini soyluyor;))
gelsin yeni yeni mamalar, tariflerrr

ebru dedi ki...

Denizim buralarda aynı. Geceleri serin ama gündüzleri güzel bir hava var. Kurabiyeler nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

saniyesultan dedi ki...

trabzon tam soğumasada akşamları serin olmaya başaladı.Keten tohumu hiç yemedim ama lezzetli olduğuna eminim.

Lezzet Karnavalı dedi ki...

ellerine sağlık, çok güzel görünüyor:)

made in funda dedi ki...

buralar soğudu.hatta dün dondum ben...ellerine sağlık canım benim..nefiiiiis.

Adsız dedi ki...

Gerçekten havalar baya soğudu. İçimizi ısıtacak çorbalara bakacağız bol bol bloglarda. Ama sıcacık çayın yanında böyle tarifler hep aranıyor. Ellerine sağlık canım. Bir de beni kırmayıp mime cevap verdiğin için de çok teşekkür ederim.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, ne guzel olmustur Deniz'cigim kiyir kiyir.

Selam ve sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ohhh keten tohumu bu kurabiyler yense
yani saglik acisindan diyorum...yoksa hic bir kötü niyetim yok........
Eline saglik Denizcim...

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık harikalar eminim pastane kurabiyesi gibi olmuşlar sevgilerimle...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

burası da geceleri serinledi evet artık kış geliyor
kurabiyeler harika olmuş ellerine sağlık keten tohumu çok faydalı yapıp yemeli bence

KİZHATCE dedi ki...

senin güzel gülüşün yaşadığın yeri ısıtır tatlı kız ;:)eline sağlık :)öpüyorum....

Unknown dedi ki...

Haklısın canım havalar soğudu ama sizin oralar daha soğuk tabii..
Çayın hazırsa geliyorum bak..:))
Kurabiyeler nefissss
Ellerine sağlık canım..

yeşim dedi ki...

eline sağlık canısı....nefis olmuş kurabiyeler...bereketli-güzel bir gün diliyorum.öptümmm.