29 Eylül 2011 Perşembe

Yalancı İşkembe Çorbası

Havalar soğudu dedim ya dün bugünde aksine bir sıcak bir sıcak:))
Erzurumun yükseklerine kar mı yağdı ki diyen annem halı yıkamış dün komşusuyla:))
Mevsimler bizle kafa yapıyo galiba neyse:)
Dün sizlerle çorba paylaşacağımı söylemiştim:) Çorbam taaaaaa Ramazan'dan Eşim o aralar "işkembe çorbası" diye sayıklıyordu bende daha evvel hiç yapmadığım için yüzüne gülüp geçiyordum ama bilmediğimi hiçç çaktırmıyordum:)) Bir gün tesadüfen eski Lezzet Dergilerimden birinde gördüm onu:) Baktım dolapta malzemelerde tamam:) İftara yetişir dedim ve yetişti:))
Aslında daha evvel bir çok arkadaşımda görmüştüm bu çorbayı ama yapmak aklıma gelmemişti bile  "işkembe" adı bile yetiyoru çünkü:) Ama işte ne yaparsın evlenince beklentileri karşılamak şart:))
Bu yalancısı oldu işkembenin ama masalın devamı da var sahisini de yaptım:))) O da başka bir gün artık:))
O akşam ki iftar soframızdan bir kare de paylaşmak istedim sizlerle...

Malzemeler:
2 haşlanmış tavuk budu
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı ayçiçeği yağı
4~5 su bardağı tavuk suyu
Sosu için:
1 yumurta sarısı
2~3 diş ezilmiş sarımsak
2~3 yemek kaşığı sirke
Tuz Karabiber
Kırmızı biberli sos için:
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber

Yapılışı:
Haşlanmış tavuk etleri didiklenip bir kenarda bekletilir.
Tencereye tereyağı ve ayçiçek yağı alınıp ısıtılır üzerine un eklenip hafifçe un kokusu gelene dek kavrulur.. Üzerine yavaş yavaş tavuk suyu ve sıcak su eklenip karıştırılır..Bir iki taşım kaynatılıp kıvamına bakılır koyu ise sıcak su eklemesi yapılır..
Kıvamı sağlandıktan sonra didiklenmiş tavuk etleri ilave edilip biraz daha kaynatılır.
Sos için listelenmiş malzemeler cam bir kasede çırpılıp üzerine kaynayan çorba suyundan bir kepçe ilave edilerek karıştırılır ve çorbaya yavaş yavaş eklenip sürekli karıştırarak bir iki taşım daha kaynatılır çorbanın tuzu kontrol edilir ve ocaktan alınır....
Servisten hemen önce tereyağı küçük bir tavada eritilip, kırmızı toz biber eklenerek hafif kızartılır ve çorbanın üzerine gezdirilip sıcak sıcak servis yapılır..

Afiyet bal şeker olsun:)

21 yorum:

Şehnaz dedi ki...

yalancı olsun farketmez..yeterki lezzetli olsun..vallahi denizcim enfes olmuş..beni bile heveslendirdin ama daha buralarda hava soğumadığı için çorba yapmaya başlamadım..afiyetler olsun..

SeneminYemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım .Vallahi yalancısı gerçeği farketmez işkembe denince bende akan sular durur :)

Unknown dedi ki...

Amanda benim Bıcırığım ne güzel es
kisi gibi sık sık sayfasını güncel
liyor:)))Çorban enfes ellerine sağ
lık tatlım öpüyorum kocaman...

aleyna dedi ki...

denizcim eline sağlık.şahsen gerçeğinin kokusuna bile dayanamam.bu malzemlerinden belli şifa çorbası.afiyet olsun tatlı.sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik afiyetler olsun .coba olsunda hele böylesi hic hayir diyemem .Sevgiler canim öptüm.

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

ALLAH BEREKETİNİ ARTTIRDIĞI BİR SOFRA OLSUN GÜZEL KARDEŞİM ELLERİNE SAĞLIK ŞAHANE OLMUŞ. sENİN ELİNDEN YALANCISIDA KURTULAMAZ GERÇEĞİDE :)
AFİYET BAL OLSUN
SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Ahh yavrucum,Anneciğine ne düşkünmüşsün sen :)
Rabbim dünyadan ırak etmesin..
Muhabbetinizi daim etsin inşAllah..
Çorbaysa bir harikaa,her zamanki gibi..
Ellerine sağlık tatlısı..
Havalar azıcık daha soğusun ben de başlıcam sıcacık sıcacık çorbalara :))

lezzet sefasi dedi ki...

Iste tam bir Turk kizi, turk gelini. Fedekar, emekci ''beklentilere cevap vermeli,,Cok sevdim bu dusnceni.
Umarim benim gelinlerimde boyle esine evine duskun olur.
Sevgiler canim
Corbayi unutum elelrien saglik harika gorunuyor.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok nefis görünüyor Deniz'im. Ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

Gönülünce dedi ki...

Seni böyle mutlu, mesut görmek ne hoş:))...Çorbanda masanda çokkk güzel görünüyor...Ağzınızın tadı hiççç bozulmasın bi tanem...

Sevgiler...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ellerine saglik harika gorunuyor...sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Kurabiyem. Ben sahicisini de çok severim :) Bekliyorum tarifi ve öpüyorum çok..

lezzetli tatlar dedi ki...

ohh mis gigi kokusu sani buraya geldi...ellerine sağlık canım
sevgilerimle

LeylaK dedi ki...

işkembeye bayılırım. ellerine sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir çorba en çok kışın tam bir şifa niyetine gider sevgilerimle...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

denizciğim bende Erzurumluyum çorban harika olmuş anneciğinin ve tüm annelerin ellerinden öpüyorum anacığım seninde ellerinden öpüyorum selam...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Denizim ben bu çorbanın gerçeğini içemiyorum ama bu haline bayılıyorum
ellerine sağlık,afiyet şifa olsun

Unknown dedi ki...

Canım ben gerçeğinide,yalancısınıda çok seviyorum,hemde çok..
Ellerine sağlık.
Sıcacık sıcacık ne güzel olur.

TATESAL dedi ki...

İki kişilik şirin sofra ne güzel...çorba enfes görünüyor,bu sıra bol bol çorba içmek lazım Denizim...sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Gerçeğini yemek istemeyenler için harika bir seçenek. Ellerine sağlık, nefis görünüyor.
Sevgiler....

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlik babaannem bu corbayi hep yapardi .deniz cim cok eskilere gittim