25 Kasım 2011 Cuma

Bademli ve Çikolatalı Biscotti

Günaydınn:))
Hayırlı ve bereketli cumalar olsun sevgili dostlar:)Hicri yılbaşımız da kutlu olsun:)
Bereketli, sağlıklı ve mutluluk dolu bir yıl geçirmemiz dileği ile..
Bayramda gelen kardeşime en çok sevdiği biscottilerden yaptım kapıdan girer girmez kokuyu aldı tabii:) bayılarak yedi her zamanki gibi:)
Şimdi blogda sunma zamanı:)

Malzemeler:
3 su bardağı un (250 ml. lik bardak)
3/4 su bardağı mısır nişastası
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı şeker
3 büyük yumurta
1 çay bardağı damla çikolata
3/4 su bardağı soyulmuş ve ikiye üçe kırılmış badem
40 gr. beyaz çikolata rendesi
90 gr. tereyağı

Yapılışı :
Büyük bir kapta tuz, un, nişasta ve kabartma tozu karıştırılır, ortası havuz şeklinde açılır.
Başka bir kapta, yumurtalar ve şeker iyice çırpılıp, unlu karışımın içine eklenir..
En son beyaz çikolata rendesi, tereyağ, damla çikolatalar ve bademler de eklenip iyice yoğrulan hamur iki yada üç eşit parçaya bölünüp silindir olarak şekillendirilir ve yağlı kağıt serili tepsiye alınıp önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 20 dk. pişirilir.
20 dk. sonrasında fırından alınıp 10 dk. dinlendirildikten sonra iki parmak kalınlığında dilimlenip tekrar tepsiye dizilen biscottiler 150 derecelik fırında 15 dk. daha pişirilip, soğuduktan sonra servis yapılır..

Afiyet bal şeker olsun :)

28 yorum:

özlem dedi ki...

hayırlı cumalar arkadaşım.
süper görünüyor ellerine sağlık. 1 tane aldım kahvemin yanına.

NİRVANA dedi ki...

kuzum ellerine saglık...hayırlı cumalar...

Adsız dedi ki...

Canım bende çok duydum, gordum ama yapmadım hıc denemek ısterım tarıfını cok merak edıyorum :)afiyet olsun sıze de ,ellerine saglık cnm

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bu kadar güzel şey yenmez mi? Çalışkan ve becerikli kızım benim.
Sevgiyle kal.

Erguvan Vakti dedi ki...

Sana da hayırlı cumalar canım.
Biscotti hiç denemedim,güzel görünüyorlar,ellerine sağlık,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Şu anda işyerinde sabah kahvemi yudumlarken dedim ki fıstığımın ellerinden bir biscotti olsa da yesem :))

Çok güzeller canım, ellerine sağlık..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

hayırlı cumalar canım benim yeni yılında kutlu olsun
bu harika lezzetin türkçe adı neki:(?
çok lezzetli görünüyor...

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık denizcim çayın yanında kıtır kıtır pek de güüzel olur:)
sevgiler

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Hayırlı cumalar.
Görüntü gerçekten harika.Tüm yorumlarda olduğu üzre iştah kabartan olsada yesem dedirten türden. Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır harika olmuş canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

Saglıklımutfak dedi ki...

Biscottileri severim. Ellerine sağlık ablacım. Öperim

Marifetane hobi dedi ki...

Nefis görünüyor canım yine denemeliyim diyeceğim bir tarif olmuş ellerine sağlık..ayrıca hicri yeni yılınıda kutluyorum sevgiler.

Hatice dedi ki...

kıyır kıyır ne güzel görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ohhh canım afiyetler olsun kardeşine..
Kim sevmez böyle ablacığının elinden nefisss lezzetleri..
Öpüyorum seni bebeğim hemde çok..:))

BAL ANNE dedi ki...

hiç tatmadığım bir lezzett ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Canım benim,harika görünüyor,mis kokusu buralara kadar geldi,ellerine sağlık olsun.

sevgilerimle...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Süper görünüyor canım. Badem ve çikolata olursa işin içinde zaten kötü olamaz. Ellerine sağlık. Kardeşine de size de afiyet olsun. Sevgiler.

evcilik dedi ki...

ellerine sağlık canım,bende çok severim hele evdeki minikler bayılır...
hemen not aldım tarifini...
teşekkürler..

sibelyalcincom dedi ki...

Seninde hicri yılbaşın kutlu olsun yine güzel bir lezzet yayınlamışsın:))sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

ıhlamur içiyordum şimdi ,bir tane iyi giderdi canım ,eline sağlık :)

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Denizcigim.. Daha önce Biscotti hic denemedim ama ilk firsatta senin tarifin icin girecegim mutfaga... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

Unknown dedi ki...

Kahvenin yanına ne güzel olur şöyle kıtır kıtır ellerine sağlık

ebru dedi ki...

Denizim becerikli abla yapar da kardeş yemez mi hiç. Ellerine sağlık canımın içi.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok guzel gorunuyor
Elinize saglik
Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Seninde hicri yilbasin kutlu olsun canim
ben hazir aliyorum yanina neskafeyle kitir kitir nefis oluyor
Elde yapilinca daha bir lezzetli olmustur eline saglik canimcim

Adsız dedi ki...

Şöyle kıtır kıtır bir biscotti yapamadım bir türlü. Ona da sıra gelir inşAllah. Emeğine sağlık canım. Yiyenlere afiyet olsun.

lezzetli tatlar dedi ki...

kıtır kıtır ohh miss gibi ellerine sağlık canım

Eya dedi ki...

Ah Denizcigim ne zamandir yapmiyorum...halbuki kahve ile nasil da keyiflidor Biscotti yemek...ellerine saglik canim, sevgiler

zehra