23 Kasım 2011 Çarşamba

İşkembe Çorbası

Merhabalar..
Iykkkk!!! Böööööğhhhh!!! sesleri kadar "ııımmmmmm!!!!! nımmmmm!!! seslerini de duyar gibiyim:)Ben gibi düşünürseniz ilk tercih, eşim gibi düşünürseniz ikinci tercih:) Zira kendisi üç öğün olsa gık demez yer bu çorbayı.. Bense annem öğren gel diye çağırdığında yanına "amaaaaann hiç işim olmaz, evlendiğim kişi yerse de gitsin dışarda yesin" derdim. Lâkin öyle olmadı:) Aldım elime işkembeyiiiii:)
Aradım tabii annemi ve günümü gördüm:) İşte "bak ben sana demiştim dinleme anneyi taşa döneceksin" anlarından biri daha:) Tarifi aldım ve vira bismillah dedim sonuç çok başarılı oldu tabii:) Babam artık beni aradığında "alo işkembeci iki kase buraya" gibi kötü şakalar yapıyor.. Eşim "böyle lezzet alarak hiç yediğim olmamıştı "dedi ama bilemiyorum bana kompliman mı yaptı:) İşkembeyi taze olarak herzaman bulamıyoruz kasaplarda o yüzden bir iki kilo alıyoruz haşlayıp dondurucuya kaldırıyorum o şekilde kullanıyorum..
Dilerim beğenirsiniz ustalar özellikle Necla Ablacımm sennn:)

Malzemeler:
500 gr. dana işkembe
1,5 lt. sıcak su
1 su bardağı yoğurt
3 çorba kaşığı un
1 yumurta sarısı
Çeyrek limonun suyu
Tuz
Kırmızı toz biber
2 çorba kaşığı tereyağ
3 diş sarmısak
Servis için: Sirke,limon suyu

Yapılışı:
İşkembe avuç içi kadar parçalara kesilip düdüklü tencerede yaklaşık 45 dk. haşlanır, (eğer daha önceden haşlayıp buzluğa kaldırdınız ise sıcak suda 10 dk. haşlanır)
Haşlanan işkembeler ılındıktan sonra küçük parçalara doğranır,

 haşlandığı suyuna katılıp tekrar kaynatılır, diğer yanda yoğurt, un, limon suyu ve yumurta sarısı; kaynayan işkembeli sudan bir kepçe ilave edilerek çırpılır ve hızlıca çorbaya eklenip kaynatılır..Kaynayan çorbaya havanda dövülmüş sarmısaklar ve tuz eklenerek iki taşım daha kaynatılır, ocaktan indirmeden evvel kızdırılmış tereyağı ve kırmızı toz biber eklenerek ocaktan alınır ve sirke limon suyu karışımı ile sıcacık servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..

24 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

senin elinin değip de , olmayacak, güzelleşmeyecek hiç bir şey tanımıyorum ben denizcim.. :=)

afiyetler olsun..
çokk sevgiler canım..

gelibolu17 dedi ki...

Offff,ellerine sağlık deniz'im,,çok severiz işkembe çorbasını bizde ailecek,bende kendim yapmayı öğrendim senin gibi fazla alıp haşlayıp dondurucuda bir pişirimlik şekilde saklıyorum,rahat oluyor :)
Ohhh,bol sarmısaklı sirkeli iç güzelim iç,şifa niyetine,işkembe her derde devadır bak,cilt güzeliğinden tutta bilmem neye kadar :)
Afiyet olsun,sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

Deniz ben hiçte öyle ıyyyy diyenlerden değilim çok çok severim başkası usulüne uygun yaparsa daha çok severim..
Bizde de eşim sevmiyor bu yüzden bizde pek yapılmıyor sizin tersiniziz yani...
ellerine sağlık pek hoş görünüyor..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

bunu da yaptın ya helal olsun:) sevgi nelere kaadir denizcim,çorba sıcaklığında tatlı günleriniz olsun hep

olsada yesek suzan dedi ki...

canım sen yaparsın da güzel olmaz mı ellerine sağlık...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Günaydın nasılda canım çekti nefis görünüyor ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

ben şu bööööööfff diyenlerdenim canım.hayatımda yemedim.yememde.yapmamda.eşin kıymetini bilsin .sen yapmışsın.sevenlere afiyet bal olsun.seninde ellerine sağlık canım.öpüyorum çokkk.

zeymurancafe dedi ki...

canım işkembe corbası çok lezzetlı olmasına ragmen ben ıcemıyorum ama eşim bayılır bende hıc yapmam tabii,ama bır defalık yapcam galıba,bu çorbanın terbıyesı lezzetınde çok önemlı,ellerıne sağlık,senın işkembe çornam da harıka gorunuyor

~Hülya~ dedi ki...

Canım ben buna bayılırım ama eşim senin ıyykk diyenlerden :))) Ellerine sağlık. Ben evde yapamıyorum gelip sende içeyim :)

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım hayatta yiyemem ama
enişten çok sever ellerine sağlık
kocaman öpüyorum.

neslice tarifler dedi ki...

Ben de bi an kendimi düşünemedim o işkembeyi yıkayıp, pıt pıt doğrayıp çorba yaptığımı. Ama aşk nelere kadir, sevdiğim için ben de yapardım herhalde :)

Heleki sen yaparsın da güzel olmaz mı o çorba Denizcan.

Marifetane hobi dedi ki...

Deniz canım ellerine sağlık olsun nefis görünüyor bacım...

Unknown dedi ki...

Kuzummm, ben ikinci gruptayım hehe :) Bayılırım, şöyle koyuca pişmiş hafif acılı bol limonlu :)) Bu soğukta nasıl güzel içilir, nefis yapmışsın ki belli..

Ellerine sağlık güzelim..

yemekbiraşk dedi ki...

kesinlikle yemeyenlerdenim aksine eşimde bayılır durumlar aynı bizim evde pişmedi şimdiye kadar bi şekilde idare ediyoruz:)
eline sağlık sevgiler..

bırtutamkekik dedi ki...

oldunnn piştinn gülümm senn artıkk:))
tamm kıvamamında hatta fazlası ile tam tekmil bir ahçı duruyor karşımızdaa:))
ellerine sağlık denizcim:)
ıımmmmmm nmmmmmm diyenlere afiyet şeker olsun:)
bende ilk gruptanım:))
senin elinden bu lezzeti desem mi ki bi kaşıkta olsa:))
sevgilerimle canısı..
:)))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım ben de eşin gibi ıımmmm diyenlerdenim çok severim
ellerine sağlık seve seve yapar yerim
afiyet olsun yiyenlere
öpüyorum canım:)

Unknown dedi ki...

Bende eşin gibi hergün içerim bayıla bayıla..
Ah nasıl seviyorum yaaa..:))
Bol sirkeli,sarımsaklı offf..
Ellerine sağlık canımcım..

Unknown dedi ki...

Bende senin gibiyim canim ma bir farkla dokunmam bile :) Esim ise çok sever ancak türkiye gittiginde lokantalarda yer, ölürüm de pisirmem :) yine sen benden cesaretlisin masaALlah. Ellerine saglik

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla Denizcim bravo! Çünkü o sesleri çıkaranlardan biri de benim:) Benim eşimde sever ben neyseki dışarda yedirtiyorum üstelik de sarımsaksız. Çok mu kötüyüm:))) Ellerine sağlık canım. Bir gün belki deniycem ama:)

NİRVANA dedi ki...

Deniiiizzz sana gelebilirmiyim yaa...eşim adını bile duymak istemez ama ben cok severim...maalesef yapamıyorum evde...eline saglık canım...

Narince dedi ki...

Bak yaa, şaşırtıyorsun beni, annen de aynı benim gibi yapıyormuş, beğenmez miyim? Sen her şeyi çok güzel yapıyorsun. Hem eşin doğru söylemiştir. Dur daha neler yapacaksın sırf o istedi diye. Öperim canım, akşamın güzel olsun.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ben de sevenlerdenim :) Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Eşin ne çok mutlu olmuştur. Şifa olsun. Sevgiler.

boncuk mutfakta dedi ki...

Valla Denizciğim ben ve eşim mmmmmm diyen taraftayız ve her öğün de yiyebiliriz.Sirke ve sarmısak da bol olacak tabiki.
Öptüm canım.

Unknown dedi ki...

Yapana kolay gelsin yiyene afiyet olsun. Ben de senin gibiyim ve eşimde. Annem yapar genelde ve severler.