16 Kasım 2011 Çarşamba

Fırında Mantarlı Tavuk Sote

Günaydın...
Bu sabah dün gece gördüğüm acayip rüyanın etkisinde olarak uyandım kendimi çok tuhaf hissettim hala da öyleyim hayrolsun diyip geçmek istiyorum...
Bugün sizler ile taaaaa Ramazan ayından kalma bir tarif paylaşmak istiyorum..Klasik mantarlı sotemi bir de fırın yüzü görsün çehresi değişsin diyip fırına verdim üzerine de kaşar peynir rendesi, her tavuk parçasında uzayıp giden o lezzet...Hımmmmm beğendimm:) Çok beğendim :DD

Malzemeler:
1 adet kemiksiz tavuk göğsü
1 adet kuru soğan
1 adet kırmızı biber
300 gr. kıyılmış mantar
Tuz,karabiber,kimyon,kırmızı toz biber
Bir tutam fesleğen
Sıvıyağ
Üzeri için:
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
1 tutam maydonoz

Yapılışı:
Tavuk etleri kuşbaşı doğranarak teflon bir tava yada tencerede az miktarda sıvıyağ ile sotelenmeye başlanır suyunu salıp çeken etlerin üzeine önce piyazlık doğranmış soğanlar, peşinden de küp küp doğranmış kırmızı biberler, kıyılmış mantarlar ve baharatlar eklenip sotelemeye devam edilir..
Pişen tavuk sote fırın kabına alınıp 180 derecelik fırında 10 dakika tutulup etlerin kızarması ve suyunu çekmesi sağlanır.. Sonrasında üzerine kaşar peyniri rendesi gezdirilerek peynirler eriyene kadar fırınlanıp sıcak sıcak üzerine kıyılmış maydonoz gezdirerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :D

23 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım günaydın Rabbim hayırlara çıkarsın rüyanı.Sevdiğim tüm lezzetler bir arada ellerine sağlık kocaman öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Hayrolsun inşAllah canım..
Rüyayı bir tepenin üzerindeki kuşa benzetmiş islam büyükleri..
Eğer hayra yorarsan hayra,şerre yorarsan da şerre çıkacağını belirtmişler..
Hayır dileyelim hayrolsun inşAllah..:)
Yemeğin yine nefis gözükyor,ellerine sağlık :)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık rüyanda hayr olsun inşallah sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hayrolsun canım ıns :) ıyı dusun ıyı olsun...Buarada çok iştah açıcı gozukuyorlar ellerıne saglık nefıssss ,misss

Disalce dedi ki...

hayra yoralım bizde..bende zaman zaman görüdğüm rüyaların etkisinden çıkamam..merak etme sadece bi rüya....kötü rüya görünce uyanır uyanmaz sol tarafına üç defa tükür derler..neden bilmiyorum kötü etkisi uğramasın diye belkide...şeytani rüyalar olduğu için belkide....

neyse soten nefis.tam benlik..ellerine sağlık....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hayırdır inşallah hey!:)))
Yanına patates kızart,ben dost ayran alıp geliyorum:)

sarımutfak-hande dedi ki...

çok iştah açıcı olmuş
ellerine sağlık canım
kucak dolusu sevgilerimle...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Güzel olmaz mı Deniz'im? Kaşarlı nefis tavuk. Sotesi de çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler gönderiyorum bi dolu :)

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler

~Hülya~ dedi ki...

Gerçekten tadına doyum olmaz bunun :) Ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bu tarif tam benli sanırım.Hani 3568. diyet dönemimdeyim ya :)Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Hayır olsun bebeğim..:))
Ohhh mantarın,tavuğun üzerine kaşarı at,sonrada fırında miss gibi kokut,güzel olmaz olurmu hiç..:))
Birde sen yapmışsan tamamdır.
Ellerine sağlık canıııım
Öpüyorum.

Baharcicegi dedi ki...

hayir olsun rüyan , böyle rüyalar görünce bütün gün etkisinde kaliyor insan
firinda denememistim böylede lezzetli olmustur yaninda dilim patatesle nefis gider
Elcegzine saglik tatli seker Denizim öptümmmm

Narince dedi ki...

Ablası oğluşum çok güzel olmuş diyor, tam notu aldın, sööliimm:))

özlem dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım değişik bir öneri. tarifini kaydettim.
benim yalancı kelle paça çorbasına gelince önce eşime söylemedim kemikli et olduğunu yerken dayanamayıp söyledim inanamadı.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

rüyan hayır olsun inşallah,soteyi fırınlamakla lezzetini artırmışsın:))şifa olsun,bugün senin lorlu kurabiyeni yaptım çok yumuşacık oldu teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

hayırlara çıksın rüyan.. denizim ellerine sağlık.. bir malzeme daha ekleme ve fırına sürme yemeğin tadını nasıl değiştirio di mi.. öpüorum seni..

zeymurancafe dedi ki...

hayırlara gelsın canım cok sevdıgım bır yemektır uzun suredır de yapmıyorum bende yapsam ne ıyı olur ellerıne sağlık canım

bırtutamkekik dedi ki...

rabbim rüyanı hayırlara tebdil eylesin canısı...
yemeğinin kokusunu hissettim sanki inanırmısın:)
öylesine capcanlı duruyor ki karşımda...
bayıldımm..
denenmeli bu haliylede...
ellerin dert görmesin gülüm...
gönül dolusu muhabbbet ilee...

Unknown dedi ki...

Nefis lezletli görünüyor ellerine saglik .

yeşim dedi ki...

şimdi sevgili hilalden geliyorum amanın o ne....sabah sabah bu ne güzellik....enfesss ....hilalin yaptığı pita ekmeğinin arasına koyup afiyetle yicennn....iştaha bak sabah sabah...öptüm denizimmm.

LeylaK dedi ki...

süper olmuş, çok severim, ellerine sağlık Deniz.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

ye-mek dedi ki...

Çok leziz gözüküyor, ellerinize sağlık...