21 Temmuz 2013 Pazar

Ecevit Çorbası-Yayla Çorbası ve Tarihi Ecevit Hanı


Merhaba :)
Bu güzel pazar gününe sımsıcak bir çorba ile başlayayım istedim.. Hepimizin bildiği ve benim arşivimde bulunmayan çorba :)
Neden Ecevit Çorbası?
Bu çorba Kastamonu, Küre ilçesi Ecevit kasabasındaki meşhur yolcu hanında pişirilir ve gelip geçen yolcular ile çevre halkı tarafından tüketilirmiş.  Anlatıla anlatıla ünlenen bu çorba zamanla "Ecevit Çorbası" olarak ünlenmiştir. Kastamonu genelinde bu isimle bilinir..
Ecevit Hanı; özellikle İstiklâl Yolu üzerinde yer alması, kağnı kollarının konaklamasını, yeme-içme ihtiyaçlarını karşılamasından dolayı anlam ve önemini çoğaltmıştır.
Tarihi han günümüzde Kastamonu il özel idaresi tarafından restore edilip tekrar açılmıştır. Bugün el değmemiş tertemiz doğası, tarihi dokusu ve leziz Kastamonu Mutfağı ile ziyaretçilerine hizmet vermektedir. Bilgi için;
http://www.kastamonuturizm.com/kastamonu/kure-ecevit-hani-h464.html
Ecevit Hanı:

Gelelim çorbanın yapılışına:

Malzemeler:
1 çay bardağı pirinç
2 su bardağı et suyu
3 su bardağı su
Tuz
Terbiyesi için:
3 çorba kaşığı yoğurt
1 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
1 yumurtanın sarısı
3-4 damla limon suyu
Üzeri için:
2 çorba kaşığı tereyağ
Nane

Yapılışı:
Et suyu ve su tencereye alınıp kaynatılır, üzerine pirinç eklenip tuz eklenerek pirinçler pişirilir.
Terbiyesi için yoğurt, süt, yumurta sarısı, un ve limon suyu bir kasede çırpılır ve kaynamakta olan pirinçlerin üzerine hızlıca karıştırılarak eklenir. 10-15 dakika kaynatılan çorbaya kıvamına göre su ilave edilebilir. Kaynayan çorbaya nanesi de eklenip bir taşım daha kaynatılır.
Tereyağı bir tavada kızdırılıp çorbanın üzerine eklenir, harmanlanır ve ocağın altı kapatılır.
Sıcak sıcak servis edilir..

Afiyet olsun..

6 yorum:

Nilgün dedi ki...

Ellerine sağlık Deniz'cim. İftar için doyurucu ve besleyici güzel bir çorba olmuş..

mutfagabuyrun dedi ki...

ismini ecevit çorbası diye hiç duymamışım.ilginç geldi.ellerine sağlık canım.sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

allah allah hiç duymamıştım neyse bu vesileyle rahmetliyi de anmış olduk tatlım sevgiler..

Lezzet Taneleri dedi ki...

Elinize sağlık Deniz Hanım. nefis olmuş.Sizide bana bekliyorum:-(((
http://lezzettaneleri.blogspot.com/

ZEYNEP dedi ki...

Deniz kardeşim.Bu iftar da Ecevit çorbasını yaptım.Eşim de,çocuklarım da çok beğendiler.Hazırlanması da çok kolaymış.Allah razı olsun.İnsan hergün ne pişireceğini şaşırıyor.Çok yardımı oluyor bize senin gibi hanımların.Allah ne muradın varsa versin.
Facebook'tan da,blogtan da takip ediyorum.Elif Nisa'yı kocaman öpüyorum.Hayırlı Ramazanlar.

Unknown dedi ki...

Ezan ha okumdu,ha okuancak ve ben niyetlenicem:)
Uzatıver bakalım,hemen birkaç kaşık alayım şundan:)
Ellerine sağlık Deniz'im:)