31 Mart 2010 Çarşamba

Zeytinli Kelebek Poğaça :))

Merhabalar:)) Bugün sizlerle çok çok çookk cici bir poğaça tarifi paylaşacağım, tontiş zeytinli kelebek poğaçalarımm:)) Baharı yansıtan ir tarif daha:)) Sofralarınızda kelebekler uçuşsun:)) Afiyet bal şeker olsun:))
Buy arada yeni fotoğraf makinem harika oldu resimlerim istediğim gibi akşam çekimi yapıyorum mecbur çalışınca böyle oluyor.. Çoğu zaman yaptığım gibi bitiyor yaptıklarım:) Ama yine de fena değil ne dersiniz:))

Malzemeler:
6 su bardağı un
1 çorba kaşığı toz maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta akı
1 çay bardağı sıvıyağ
Aldığınca ılık su

İç malzemesi:
Zeytin ezmesi

Üzerine:
2 yumurta sarısı
susam

Yapılışı:
Hamur için; Maya ve tozşeker komposto kasesine alınıp ılık su eklenerek kabarması beklenir.
Un derin bir kaba elenip tuz ile harmanlanır ortası havuz gibi açılır, yumurta akı, sıvıyağ eklenip kabarmış maya eklenerek yumuşak ele yapışmayacak bir hamur yapılır. Sıcak bir ortamda üzerine nemli bir bez örtülerek 2 saat mayalandırılır.
Mayalandıktan sonra hamur bezelere ayrılarak her biri aşağıdaki resimdeki gibi tatlı tabağı büyüklüğünde açılır. 1 tatlı kaşığı zeytin ezmesi sürülür..

Aşağıdaki resimdeki gbii köşelerinden katlanır.
Keskin bir bıçak veya mutfak makası ile (ben makasla kestim) kenarlarından kesilir. (Bkz. aşağıdaki resim) 

Kesilen kulakçıklar geriye doğru açılır ve yağlı kağıt serili tepsiye sıralanıp, yumurta sarısı sürülür ve susam serpilip fırın ayarı önce 165 derecede 15 dakika, sonra 180 dereceye yükseltilip kızarana kadar pişirilir.

Afiyet bal şeker olsun..

29 yorum:

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık canım değişik birşey olmuş.sevgiler.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Şekline bayıldım...Ellerine sağlık canım.

ZUHAL dedi ki...

Sen çok hamarat oldun artık.Her seferinde birbirinden güzel şeyler yapıyorsun.Tebrikler canım....

Şehnaz dedi ki...

denizcim mutfağında kelebekler var...çoook güzel olmuş....ellerine sağlık tatlım....

Unknown dedi ki...

maşaallah Denizim hızına yetişilmiyor poğaça tasarımın çok farklı olmuş ellerine sağlık canım

pelince dedi ki...

Şekli harika olmuş,ellerine sağlık...
Sevgiler..

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Ablası ne değişik şeyler yapıyon, helal sana, evlenince misafirin eksik olmaz bu lezzetlerden:)

Saglıklımutfak dedi ki...

uç uç kelebek. eline sağlık canım . bayılırım zeytinli poğaçaya;)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık. Maaşallah diyorum. Becerikli ve çalışkanlığına. Bu yaşta, hem çalışıp, hem böyel şeyler üretmek. Allah nazardan saklasın.Nişanlın kadir gecesi doğmuş bence.:)(Eminim o da öyledir)
Bayıldım, görüntüsüne. Tarifi kaydettim.
Sevgiyle kal.

aleyna dedi ki...

denizcim seni tebrik ediyorum.kendini hergün aşıyorsun.ellerine sağlık.resimlerinde gerçekten çok güzel.çok öptüm bitanesi

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim.... Bayildik kelebeklerine,,,, biliyorsun ben bir kelebekkoligim... Baktim da, benimkiler evde yoktu, demek sana dogru ucmuslar... Iste budur, hepimiz kelebeklerle degisik tarifler yapalim... Sevgilerimle, öpüyor, kutluyorum seni,,,

Unknown dedi ki...

Canım harika görünüyor ellerine sağ
lık kocaman öpüyorum...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Miss gibi olmuş kelebekler senin mutfağa konmuş barıldım.. Açımda çay varsa geleyim :))

nuralp dedi ki...

DENİZ'CİM HARİKA OLMUŞ POĞÇALARIN. ŞEKLİ ÇOK HOŞUMA GİTTİ. BU TARİFİNİ EN KISA ZAMANDA DENEMEK İSTERİM. ELLERİNE SAĞLIK...
KAYINVALİDEN SENİN NE KADAR BECERİKLİ BİR GELİN OLDUĞUNUN FARKINDA MI? :))

Unknown dedi ki...

Ne kadar değişik bir poğaça tarifi. Ellerine sağlık canım.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerine sağlık Deniz'ciğim. Yine döktürmüşsün :) Çok şirin kelebekler bunlar :) Sevgiler canım.

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok şirin olmuş canım ellerine sağlık canımcım foto makinan hayırlı olsun:D

nesrin dedi ki...

Söyle bir bloguna baktim da sadece masallah diyecegim.Eline saglik.Berlinden sevgiler...

GÜL dedi ki...

çok değişik bi kurabiye olmuş eline sağlık

GÜL DOĞAN dedi ki...

çok değişik zeytinli bir poğaça olmuş ellerine sağlık.en kısa zamanda deniycem.

kalpkurabiye dedi ki...

arkadaşlar çok teşekkür ederimm.. beni uatndırdınız estafurullah kendimce birşeyler yapmaya çalışıyorumm.. yorumlarınıza toplu cevap veriyorum ama gündüz çok yoğun vakit bulamıyorumm kusuruma bakmayın emi.. hepinizi çok seviyorumm..

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. harika görünüyor.. fotoğaf makinanı güle güle kullan.. bence fotoğraf harika olmuş..
sevgiler..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Çooook güzel bir görüntü olmuş bu. ellerine sağlık. Ama ben anlamadım neresinden keseceğimizi :(

PAPATYA PRENSES dedi ki...

zeytinezmesi hamur işlerine çok yakışılor. bu pogaçalara da çok yakışmış:)

ellerine sağlık canım.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

harikasın tatlı kız:))))))

umutluhayat dedi ki...

ah denizim ah senin nişanlın çok şanslı hem çok tatlı ve cici bir kızsın hemde çok marifetlisin.bayılıyorum senin tariflerine.ve şu andada ekrana yapışıp kaldım.tek kelime ile muhteşem.

Baharcicegi dedi ki...

bu nefis kelebekleri buraya yolla daha bahar gelmedi bizim buralara hala yagmurlu ve hala soguk
ellerine saglik nefis olmus

kalpkurabiye dedi ki...

sevgili esin ayrıntılı fotoğraflarda verdim kesiliş kısmını.. en alttaki fotoğrafı incelersen katladıktan sonra bir sağ yanından bir parmak boyu, birde sol yanından bir parmak boyu kesip bükeceksin kulakları:))

çok teşekkür ederim arkadaşlar güzel yorumlarınız içinn.. etkinliğe bekliyorum hepinizi:))

Benhurum dedi ki...

Denizciğim bu ne güzel bir tarif böyle ve ne kadar da açıklayıcı harikasın ellerine sağlık, sanada afiyet şeker olsun;)