21 Kasım 2013 Perşembe

Kanlıca Mantarı Kızartması


Merhaba..
Artık Kastamonu' lu olduğumu bilmeyen yok sanırım. Eşimin işi sebebi ile Gümüşhane' de yaşıyoruz malum memleket kokusuna hasret kaldık. Eşim kurban bayramında Kastamonu' ya gittiğinde sağolsun poşet poşet memleket kokusu getirdi bana.. Tereyağ, ekmek, bazlama, bandumalık yufka, simit ve miss gibi kanlıca mantarı. Hamd olsun yağışlar bol olunca kanlıca da çok olmuş bu sene, her köşe başında satılıyormuş küçük sepetlerde..
Gelir gelmez mantarlar ilk önce kızartmasını yaptım aşağıdaki soframda birde simit tiridi yaptım ki off değmeyin tadına :)

Kalan mantarlarımı da burada tarif ettiğim gibi salamura yaptım, böreklerde vs kullanmak için..
Burada da sofram var :)

Malzemeler:
Kanlıca mantarı
Tuz
Sıvıyağ

Yapılışı:
İstenilen miktarda kanlıca mantarı yıkanıp temizlenir, kağıt havlu yardımıyla fazla suyu çektirilir.
Bol miktarda sıvıyağ kızdırılıp tuzlanan mantarlar yağda kızartılır.

Afiyet olsun..


12 yorum:

Unknown dedi ki...

Denizcim sabah sabah mantarları görür görmez ağzım sulandı resmen o nasıl bir güzelliktir öyle uzansam alacakmışım gibiler.. Afiyet bal şeker olsun sizlere..

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Unknown dedi ki...

mantarrr çok severim ki ellerine sağlık.

Asyadan Esintiler dedi ki...

Denizcim beni canevimden vurdun:) bayılırım ben mantara.Bir de kanlıca mantarı olunca yeme de yanında yat yani.Ellerine sağlık gülüm.

Igne oyam dedi ki...

ellerine sağlık canım banada beklerim sevgiler

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık cok guzel olmus

mutfagabuyrun dedi ki...

mantar yemediğim için ben tiriti alayım canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

oFF OFF ben bile kokuyu aldım burdan. Simir tiridine baylırım. Mantarın turşusunada.. :) afiyet olsun. kızartmasıda pek güzel olmuş.

sarkaç dedi ki...

mantarları kızartmayı bilmiyordum. ben de deneyeceğim:) ellerine sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

şifa olsun doğal lezzetleri her yerde bulmak zordur
sofra örtün de Kastamonu işi değil mi :))))
sevgiler selamlar


NİRVANA dedi ki...

Ay canım ya bende pazarda gördüm bu mantarı merak ettim ama sanki uzeri küflü gibiydi ?

TATESAL dedi ki...

Bu mantar konusunda biraz hassasım ben canım ya kültür mantarı dışında korkuyorum...ki kültür mantarında bile tereddüt ederim bazan....ama senin mantarlar harika görünüyor,böreğe de baktım salamuraya da en sonki milföy böreğinede ellerine sağlık hepsi harkulade,miniğe yarasın afiyet olsun....