3 Eylül 2014 Çarşamba

Kışlık Domatesli Biber Kızartması



Merhaba..
Kış hazırlıklarını tamamlamak üzereyim, hergün bir tanesini sırası ile sizlere ulaştıracağım inşallah..
Kışın malesef çıtır çıtır sivri biberleri bulamıyoruz, yazı hasretle bekliyoruz kavuşmak için.. Bende üç yıldır annemle yaptığımız şekilde bu yıl kendim yaptım ve adım adım fotoğrafladım sizler için..
Kavanozu açıp hafif ısıttığınızda ve yoğurtladığınızda yaz aylarında ekmek bana bana yediğiniz kızartmaların tadını yakalayacaksınız :)

Malzemeler:
3 kg. biber
1,5 kg. domates
Tuz
5-6 diş sarmısak
Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:
Biberler ayıklanıp güzelce yıkanır, suyu süzdürülür.
Domatesler iri iri doğranıp tencereye alınır, doğranmış sarmısak ve tuz ekleyerek pişirilir. Suyunu salan domatesler blendırdan geçirilerek kıvam alana dek kaynatılır.
Yayvan bir tencereye dibini kaplayacak kadar sıvıyağ eklenip, tuz serpilir.. Kızdıktan sonra biberler eklenip biberlere de tuz serpilir. Tencerenin kapağı kapatılır. Ara ara karıştırarak biberler kızartılır.

Ben bol yağda kızartmak yerine bu şekilde kızartıyorum biberleri hem heryere yağ sıçramıyor, hemde daha hafif oluyor..
Kızaran biberler altına kağıt havlu serilmiş bir tepsiye alınıp, fazla yağı çektirilir,.

Kaynayan domates sos ve biberler birleştirilir..

10-15 dk daha kaynatılan biber ve domates karışımı temiz ve kuru kavanozlara pay edilip, yeni kavanoz kapakları ile sıkıca kapatılıp bir bez üzerine ters çevrilir. 1 gün bekletilip serin ve karanlık bir yerde kışın tüketmek üzere saklanır.

Afiyet olsun..

3 yorum:

Hayatın Tatları dedi ki...

ohh afiyet olsun şimdiden canım bu hafta bende başlasam iyi olacak aslında :)

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

afiyetle yemek nasip olsun. Ellerine sağlık.. lezzetle ağız tadıyla..

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi