28 Temmuz 2010 Çarşamba

Mermer Kek


Günaydınlar canlarımm yağmurlu bir günde sımsıcak sevgiler yolluyorum sizlere..Haftanın tam ortasındayız ama ben bu hafta pek bir yorgunum nedense.. Sabahları erkenden uyanan ben bu hafta kalkmakta zorlanıyorum yoğun tempodan galiba..Bu akşam kendimi bir deşarj edeyim bakalım mutfakta:))
Kekim klasik bir tarif hepimiz yapıyoruz yaptık da ama arşivimde oluversin dedim:)) Çilekler bahçeden:))

Malzemeler:
4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 kutu krema
4 çorba kaşığı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 pk. kabartma tozu
1 pk. gourmet vanilin
1 çimdik tuz
1 çimdik karbonat
Aldığınca un
3 çorba kaşığı kakao

Yapılışı:
Krema hacminin üç katı olana kadar çırpılır.. Başka bir kap içinde yumurtalar ve şeker çırpılır, çırpılmış krema ve yoğurt eklenir.. Tuz, karbonat, kabartma tozu, vanilin ve un sırasıyla eklenip karışımın yarısı ayrılır.. Ayrılan kısmına kakao eklenip karıştırılır.. Yağlanmış borcamın tam ortasına sade karışımın dörtte biri dökülüp yine tam ortasına kakaolu karışımın dörtte biri dökülür.. iri iri halkalar elde edeceğiz bu işlem karışımlar bitene kadar devam ettirilir..Borcamda yerini alan karışımlar önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilip soğuduktan sonra dilimlenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn..

22 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok iştah açıcı yanındada şöyle sımsıcak demli bir çay

Saygılar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Denisss size gelmek istiyorum bu hafta sonu müsaitmisiniz?Şimdiden söyliyorumki yap mamaları bana bekle beni:))

ellerine sağlıkkk

kalpkurabiye dedi ki...

Fuat Bey teşekkür ederim...

Aylinim gel pazar günü evdeyimm sen bana geliyorum de gerisini bana bırak canım benimm:))

Saglıklımutfak dedi ki...

Yanındada bir bardak taze sağılmış sıcak süt rica edeceğim . Eline sağlık canım

José Manuel dedi ki...

Realmente exquisito, se ve este bizcocho. Saludos

TATESAL dedi ki...

Denizim kek harika olmuş,fotolarını doğal ortamda çekmilşsin nasıl güzel görünüyor,ellerine sağlık....

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım günaydınlar sana da....mermer kek için ellerine sağlık canım.arşivine yakışacak nitelikte güzel olmuş...bir de gözüm çileklerde kaldı...olsa da bebeğime yedirsem dedim içimden organik organik...sevgiler canım

Gülcan dedi ki...

valla ablam çok güzel olmuş.birde ben keki çok severim.diyorum ki keşke olsaydı da yeseydim.ellerine sağlık.

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık denizcim çok güzel olmuş

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ne yapsa bizim gelin güzel yapıyor ne diyeyim eline sağlık çok öpüyoruz Müge ile...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Fotograflarin bu son zamanlar cok dikkatimi cekiyor:) Blogun artik cok guzel yerlere geldi, ilk basladigin gunler geldi aklima:) Gurur duyuyorum seninle.

Kek nefis gorunuyor ellerine saglik!!!

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.çok öptüm.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

selmacımm ayyyy çok duygulandımm..
hatta gözlerim doldu canım benimm çok teşekkür ederimmmmm...Bir yerlere getirebilmek için o kadar çok uğraşıyorum ki tahmin edemezsin.. Benim vazgeçilmez bir parçam artık bloğum..:))

Yeşim ablacımm canımsın teşekkür ederimm:))

Mine ablacımm ayy gelininiz kurban olsun sizee:)) bende öpüyorum sizi:))

Hilal ablacımm:)) süt sağmayı öğreniyim de ben kendi ellerimde sağıp içiririm sana:))

bernacımm teşekkür ederim canımcımm:))

Gülcancım teşekkür ederimm güzel yorumun için:))

Alevcimm teşekkürler canımm:)) günaydınlaşmak güzel şey:))

Tülin ablacımm teşekkür ederimm beğenmene sevindim:))

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlıkkkkkkkkkkkkkkkk

PINAR dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor...

lezzet sarayı dedi ki...

denizcim bendede oluyor bazen ama çabucak geçiyor eminim sende eski formuna çabucak kavuşursun bu arada kek harika görünüyor...

GÜL DOĞAN dedi ki...

canım benim ellerine saglık kekin harika görünüyor.

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım ellerine sağlık.Kre
ma koymak harika fikir.Sende başla
dın benim gibi her şeye krema katma
ya afiyet şeker olsun.Kocaman öptüm

Sevil Şahin dedi ki...

sen yaparsında güzel olmazmı hiç canım benim ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Selma'ya katılıyorum;) Daha da iyi olacağına şüphem yok.

Ellerine sağlık fıstığım..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bu fotoğrafa bakınca hissettiklerim şunlar:) çilekleri atarım önce ağzıma:))) sonracıma kirazları kulaklarıma takarımmm,sonra keyifli keyifli kekimi yerimmm sonra da kirazlarımı afiyetle yerim:)) utanmasam çimenlere de dalacağım:))))
ellerine sağlık kalpli kurabiyemmm
kek nefis görünüyor nefissss:)
ödül olarak kocaman öpüyorum seni:))))

LEZZETİKRAM dedi ki...

Denizcim foto harika gözüküyor ellerine sağlık :)