7 Eylül 2010 Salı

Tatlı Pastane Kurabiyesi

Günaydın canlarımm...
Pırıl pırıl bir sabahtan günaydın hepinize sepetimde bol bol sevgiler var sizin için:))
Bugün düne nazaran çok daha iyiyim..Dün boş duramadım çünkü bayramlık kurabiyelerimi yaptım..:)) Hatta akşam Mine Ablam aradı ona da söyledim "iyiyim kurabiye yapıyorum" dedim.. "Ayyy ben diyorum hamarat gelin" dedi, yüzümde güller açtırdı sağolsun..
Yorumla, mesajla, maille, telefonla, facebook aracılığı ile bana geçmiş olsun dileklerini belirten tüm arkadaşlarıma, ablalarıma teşekkür ediyorum..
Gelelim kurabiyelerimize.. Kurabiyeler gerçekten pastane kurabiyesidir...80' li yılların ortalarında İstanbul' un ünlü pastanesi Baylan' da çırak olarak çalışan dayım vermiş bu tarifi anneme.. Hatta metal kalıplar da var ama ben onları kullanmayı sevmiyorum.. Kendi kalıplarımla yapıyorum.. O zamanlar çok yapılır ve satılırmış bu kurabiyeler pastanelerde bilenler bilirler, lakin ben bilmiyorum:))
Kastamonulular veya Kastamonulu tanıdıkları olanlar bilirler özellikle İstanbul' da yufkacı, kadayıfçıların yüzde sekseni Kastamonuludur:)) Ailecek çalışırlar.. Pastacılıkda pek yaygındır kısacası biz hamur işini ve pastacılığı çok seven bir milletiz:)) Dayım da keşke baylandaki kariyerini devam ettirseymiş kimbilir neler öğrenirmişiz..:)) Krem şantisini bile kendi yaparmış pastaların annemm öyle söylüyor..Gel gelelim unutmuş aradan yıllar geçince..
İşte böyle bayramlarda yapar ve ikram ederiz bu kurabiyeleri biz..Sizlerde belki yaparsınız diye buyrun tarife..

Malzemeler:
500 gr. un
200 gr. pudra şekeri
250 gr. margarin
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilin
2 adet oda sıcaklığında yumurta (1 tanesinin sarısı ayrılacak)

Yapılışı:
Derin bir yoğurma kabına toz malzemelerin tamamı elenir, ortası havuz şeklinde açılır. Açılan havuzun içine iyice yumuşatılmış margarin ve oda sıcaklığında iki yumurta kırılır. Bir yumurtanın sarısı ayrılır. Malzemeler iyice özleşecek şekilde yaklaşık yarım saat güzelce yoğrulur. Çok yumuşak kıvamlı bir hamur çıkıyor.
Elde edilen hamur ikiye ayrılıp merdane ile bir parmak kalınlığında açılıp kalıplarla kesilir.. Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanmış kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürülüp çatalla çizilir ve önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 25 dakika pişirilir.

NOT: Dayanıklı bir kurabiyedir. Cam kavanozda hava almayacak şekilde yaklaşık iki hafta saklanabilir..Özelliği kalın kalın olmasıdır:))

Afiyet Bal Şeker Olsun....

28 yorum:

Atike Momini Ziya dedi ki...

denizciğim,- ellerine sağlık. güzel ve dayanıklı bir kurabiye tarifi herzaman bulunmuyor :) paylaştığın için teşekkür ederim canım. ayrıca kaçırmışım galiba:/ geç oldu belki ama geçmiş olsun . iyi bak kendine çileğim...
sepetinden bir kucak sevgi alıp, kendiminkini bırakıyorum.. almayı unutma ..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerine sağlık kurabıye canavarları için cok güzel bır tarıf...

SEVGİLER.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hamarat gelin doğru diyorum ben hamaratlık genlerinde var senin Denizciğim tekrar çok geçmiş olsun ellerine sağlık çok öpüyoruz Müge ile ...

lezzet sarayı dedi ki...

hmmm harika olmuş kurabişlerin... canım hasta olduğunada çok üzüldüm, geçmiş olsun denizcim. bugün iyi olduğunada sevindim ayriyeten ...

emel (domates sepeti ) dedi ki...

denizciğm kurabiyeler harika görünüyor. bende bayramda sağdece baklava sarma ikram etmeyi sevmem yanına kurabiye poğça börek türü çeşit ikram ederim. Sen hızlısın şimdiden hazırlanmışın ben daha yarın akşama yapacam...

umutluhayat dedi ki...

denizim bugün benimde boğazım ağrıyor.galiba bende kaptım şifayı.iyi olmanan sevindim canım.kurabiyteler nefis

çeşnici Handan dedi ki...

Canım kurabiyelerin de senin gibi çok şeker olmuşlar ellerine sağlık canım. Dün yoktum şimdi okuyunca öğrendim çok geçmiş olsun kendine dikket et. Sevgiler.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Ellerine sağlık Deniz'ciğim harika görünüyor...
Bende bayrama yapayım gelenlere süpriz olsun :)

Sevgiler canım

emelce yemek dedi ki...

ellerine saglik simdidien bayramliklari hazir ettin demek,yiyeceklere afiyet olsun

GÜL DOĞAN dedi ki...

Hamarat gelinsin tabii,hergün yeni yeni mamalar yapıyosun,müstakbel eşin yaşadı hastada olsan mutfaktasın canım benim.
Kurabiyelerinde senin gibi harikalar ellerine sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

Denizcim toparladığına sevindim :)
kurabiyelerde bayramlık çok güzel olmuş
sağlıcakla canım

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Deniz'cim ellerine sağlık. Valla seni alan yaşadı. Maşallah. Kurabiyeler nefis görünüyor. Uzun süre dayanması da ilgimi çeken bir özelliği. Gerçi böyle şeyler yapınca dayanmasına fırsat kalmıyor ama deneyeceğim cnm. Paylaşımın için teşekkürler. Sevgiler...

Yeşim dedi ki...

benim kurabiye canavarları bayılır bunlara :))
ellerine sağlık canım bayramda size gelenler yaşadı:)

Unknown dedi ki...

Bıcırık Prensesim kurbişler harika
olmuş.Mineciğim çok haklı maşalla
hın var damadımız çok şanslı:))Kur
bişlerden benim içinde ye kocaman
kocaman öpüyorum.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok canlı leziz ve iştah açıcı görünüyorlar.

Saygılar.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ben bu kurabiyelere bayılırım tarifi yazdım ve hemen yapacağım
ellerine sağlık Deniz
sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Ellerine sağlık tatlı kurabiye.. :)
Çok güzel görünüyorlar,ayrıca geçmiş olsun tekrar.
Muhabbet ve selametle

Unknown dedi ki...

çok nefis görünüyor.ellerine sağlık.geçmiş olsun dileklerimle.sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler nefis,ellerine sağlık,bayram tatlıları etkinliği düzenliyorum,katılırsan sevinirim.Sevgiler.

evcilik dedi ki...

Ellerine sağlık şekerim,nede güzel görünüyorlar
kıyır kıyır...
tekrardan geçmişler olsun..
sevgiler.

Zehra Gürgen dedi ki...

Deniz çok güzel kurabiyeler bunlar, dayının tarifini alıp denesek kızmaz artık :)

elerine sağlık canım.

sevimin sayfasi dedi ki...

ellerine saglik denizcim, harika görünüyorlar...
bende daha bayram icin hazirlamam lazim...

www.pemberehber.com dedi ki...

Ellerine sağlık Deniz'ciğim, bu kurabiyeleri görünce ve tarifi okuyunca, eşimin çok sevdiği ve sürekli bildiğimiz bir pastaneden aldığı "çay kurabiyeleri" geldi aklıma. Eğer dediğin gibi çok dayanıyorsa mutlaka tarif defterime ekleyeceğim. Görüntü süper bu arada. Sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kuzum iyisindir sen iyi :)

Kurabiyeler de pek leziz görünüyor, ellerine sağlık..

nurseninhobileri dedi ki...

Ellerine saglik canim,cok pasta cesitleri yokken ben bunlari cok yapardim, hic evden eksik etmezdim.Bana eski gunleri hatirlattin. Sevgiyle kal.

yemekaski.com seçil dedi ki...

kup griyeyi sana yemeğe gelirdik baylana gideceğimize :)) ellerine sağlık canım.. iyi bayramlar.. iyi tatiller sana..

Birsel ve İrem dedi ki...

Kurabiyeler harika, tam bayramlık, ellerine sağlık. Tüm sevdiklerinle geçireceğin nice sağlıklı, mutlu bayramlar diliyorum.
Sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

deniz kız..hişşşt fıstık ellerine sğlık.sanırım sen de benim gibi bayılıyorsun kurbiş yapmaya.pek de güzel yapmışsın.eline sağlık.sevgiler.hayırlı bayramlar...