1 Aralık 2009 Salı

Bülbül Yuvası


Merhabalar... Günaydınlar.. Geçmiş bayramımız cümleden mübarek olsun..Güzel bir tatilin ardından tatilde ve öncesinde biriktirdiklerimle yeniden karşınızdayımm.... Ger.ekten güzel bir tatildi keşke kastamonuya gidebilseydik dedimm amaa olsun güzel vakit geçirmeyi bildik.. Uzaktada olsamm canım arkadaşlarım beni yalnız bırakmadı özellikle Yeşimciğim tabii büyük bir heyecanımı paylaştım onunla...Canımm teşekkür ediyorumm..Geçelim bayram tatlımıza... Bülbül Yuvası... Otay Ustadan uzun zaman evvel aldığım bir tarif..Sanırım yine bir bayram öncesi idi..:)

Malzemeler:
250 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1,5 çorba kaşığı yoğurt
1,5 tatlı kaşığı sirke 
1 pk kabartma tozu
4,5-5 su bardağı un
Parçaları birleştirmek için:
 1 yumurta akı
Üzeri için:
1 yumurta sarısı
Ceviz içi

Şerbeti İçin:
5 su bardağı su
5 su bardağı şeker
1 dilim limon
Yapılışı:
Şerbet soğuk döküleceğinden öncelikle; şeker, su ve limon dilimi küçük bir tencerede kaynatılır, soğumaya bırakılır
Un hariç tüm hamur malzemesini iyice harmanlanır.
Unu azar azar eklenip  ele yapışmayan yumuşak bir hamur hamur elde edilir.
Elde edilen hamurun üzeri nemli bir bezle örtülerek 15 dakika dinlendirilir.
Dinlenen hamurun yarısı merdane ile  açılır. Geniş ağızlı bir su bardağı ile kesilir. Kesilen dairelerin yarısı küçük bir kurabiye kalıbı veya şişe kapağı ile ortasından kesilir. Yağlı kağıt serili tepsiye kesilmmeiş tam daireler dizilir üzerlerine yumurta akı sürülüp üzeri kesik olan halkalar oturtulur. Ortadaki boşluğa ceviz kırığı konulup üst kısmına yumurta sarısı sürülür. 180 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilen tatlımız fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbetle buluşturulur.
İyice dinlendirdikten sonra servis edin..

Afiyet bal şeker olsun..

13 yorum:

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

annem çok sever bu tatlıyı..onun için hemen aklıma o gelir bu tatlıyı görünce..bayramının güzel geçmesine sevindim canım..ellerine sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

elifciğimm teşekkür ederim canımm güzel şeyler hatırlatmasına sevindimm öpüyorumm..

Şengülce dedi ki...

canım seninde geçmiş bayramın kutlu olsun.
tatlında çok güzel görüüyor tam benlik ellerine sağlık ..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım bu bana yapılırmı harika bir lezzet elle
rine sağlık tabağı aldım kaçıyorum öptüm kocaman...

kalpkurabiye dedi ki...

şengül ablacımm teşekkürler..

derya ablacımm nedemekk al senindir..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canımsın ellerine sağlık tatlıya bayılıyorum ben canım...

Yorumunu aldım :))
Bunu msn de detaylı konuşalım....

kalpkurabiye dedi ki...

aslıcımm canımsınnn::)) öptmm seni kocamann beni çok cesaretlendirdinn

senem dedi ki...

Senin de gecmis bayramin kutlu olsun canim, insallah daha nice seneler güzel bayramlara sevdiklerinle birlikte erisirsin.
Tatlin da cok nefis görünüyor, ellerine saglik.
Sevgilerimi yolluyorum.

angel dedi ki...

gecmis bayramin mubarek olsun canim.daha nice mutlu bayramlara...

Saglıklımutfak dedi ki...

selam denizicğim . sesin soluğun çıkmıyor. tariflerden alıyorumki iyisin. elelrine sağlık canım . çok leziz gözüküoyr. öpüyorum

kalpkurabiye dedi ki...

hilal ablacımm teşekkür ederim iyiyimm bayram sonrası iş telaşı falan doğru düzgün gezmedim kimseleri bide telaşım var zaten malumm:))) ablacımm teşekkür ederimm öpüyorumm

oyaninmutfagi dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel gozukuyor

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkürler sevgili oya hanımm..