29 Aralık 2009 Salı

Çörekotu Tadında Çubuklar:))


Günaydınlarr merhabalarr.. Hazırlık temizlik ve kurabiye stoklaması ile geçen yoğunn günler beni oldukça yordu :) ama değecek :) biliyorumm... Çok mutluyum sadece herşeyin özünde bu var...Mutlu bir gün diliyorum hepinize...

Malzemeler:
250 gr. oda sıcaklığında margarin
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Yarım çay bardağı sirke
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket susamlı mahlepli kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep
2 tatlı kaşığı çörekotu
1 yumurta sarısı
2 yumurtanın beyazı üzeri için.
Alabildiği kadar un yaklaşık 5-6 su bardağı( kulak memesi yumuşaklığında olacak)

Yapılışı:
Bütün malzemeyi karıştırılıp un yavaş yavaş ilave edilerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.Elde edilen hamur fazla bastırmadan çok ince olmayacak şekilde açılır
Açılan hamur bıçakla iki parmak kalınlığında şeritler halinde kesilir kesilen şerit istenilen uzunlukta tekrar kesilir.Yağlı kâğıt serili fırın tepsisine sıralanan şeritlerin üzerine yumurta beyazı sürülüp 180 dereceye önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet bal şeker olsunn..

25 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Merhaba Sevgili Deniz, galetelerini çok beğendim, benim de buna benzer bir tuzlu kurabiye tarifim var ve herkes çok beğeniyor. Şimdiye kadar çubuk halinde kesmek aklıma gelmemişti, tarifini denemek için sabırsızlanıyorum. Sevgiler ve mutlu, umutlu, iyi seneler...

KEYFESEYRAN dedi ki...

En çok sevdiklerimdir kurabiyeler sende çok güzel yapıyorsun takipteyim seni ayrıca Adaş mışız sevgiler

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cayin yanina ne guzel gider:) Ellerine saglik!

paşakızı mutfakta dedi ki...

Şeker hımm bayılırım çubuğa..Ellerine sağlık canım:)

kalpkurabiye dedi ki...

sevgili limonlu kek teşekkür ederimm gerçekten güzel oluyor tavsiye ederim:)

keyfeseyran deniz hanım adaş olmamız beni çok sevindirdii:))

sevgili düşbahçesi ve paşakızımm teşekkür ederimm sevgilerimleee

aleyna dedi ki...

sevgili deniz elerine sağlık.mahlep kokusuna bayılıyorum.afiyet olsun.galiba yakın zamanda nişanın var.hayırlı uğurlu olsun.sevgiler

ahsen58 dedi ki...

merhaba canım çörek tadında çubuklar çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım

fatma dedi ki...

ellerine saglık tam atıştırmalık çocuklarda bayılır eminim

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Ben de benzer tarifle kurabiye yapanlardanım. Bu şekilde yapmak kesinlikle süper bir fikir, deneyeceğim. Hazırlıklarınız için Allah kolaylık versin, hayırlısı olsun. Sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Tabi ki değsin bu yorgunluklara ve Rabbim kıymet bildirsin.

Ellerine sağlık canım..

LEZİZCE dedi ki...

Buna yakın bir tarif bendede var canım yapıcam daha yapıcam allah büyük elbet yaparım.Seninkiler çok güzel görünüyor buarada zaten ben önüme gelen herşeye bolca atıyorum.
Senin bu tarifide deneyeceğim canım.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık çubuklar harıka görunuyor sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar yorumlarınız içinn

Disalce dedi ki...

canım o kadar güzel dile getiriyorsun ki heyecanını..çok güzel telaşlar bunlar...

herşey gönlünce olsun...

ellerine sağlık..nefis görünüyorlar...

öpüyorum seni..

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

göürüntü mükemmel.ellerine sağlık mutlaka denemeliyim.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

denizciğim canım ellerine sağlık çok harika görünüyorlar çayın yanında süper gider..:)

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Canım ziyaretin için çok teşekkür ederim. Senin çubuklarda tam ağızlara layık görünüyor. Ellerine sağlık.

Sevgiler...

Nur Vural dedi ki...

Ziyaretin için teşekkürederim. Tam benimde böyle bir tarife ihtiyacım vardı.

Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Ne güzel yerdim ben şimdi.
Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. ★MUTLU YILLAR ★

pelince dedi ki...

nefis olmuş,ellerine sağlık...

Şimdiden sağlıklı,huzurlu,mutlu bir yeni yıl diliyorum...
Sevgiler...

pelince dedi ki...

nefis olmuş,ellerine sağlık...

Şimdiden sağlıklı,huzurlu,mutlu bir yeni yıl diliyorum...
Sevgiler...

tub@ dedi ki...

ellerine sağlık canım bende geçenlerde bu çubukların yaptım değişik halini yaptım severek yedik :)

sevgiler, tekrardan ellerine sağlık canikom

kalpkurabiye dedi ki...

çok teşekkür ederimm canlarımm hepinize ayrı ayrı çok mutlu oldum gerçektenn çok teşekkür ederimm...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Denizcim senin de yeni yılın kutlu olsun yeni yıl msj altındaki yorum bölümü açılmadı Nişan var demişsin canı allah hayırlı ugurlu etsin güzel kardeşim hep mutlu ol inşallah çok güzel geçecek nişan bekliyorum sonuçları sevgiler