23 Aralık 2009 Çarşamba

Kaşar Peynirli Kıymalı Pide ve Bonbon Şekerlerimiz:)






Günaydınn arkadaşlar:) Kaç gündür moralsiz sıkıntılı ve bir hoştum bugün kendimi iyi hissediyorumm hatta çok iyi hissediyorum istemsiz gerilimler bunalımlar olabiliyor ve bu dar anlarımda yanımda olan sımsıcak dostlarım beni rahatlatıyor canım Yeşimciğim ve Kan kardeşim sevgili Zeynepciğime çok teşekkür ediyorum gönül bağı ile bağlıyız birbirimize uzakta olsak da farketmiyor bu yüzden:))

Malzemeler:
5 su bardağı un
1 çorba kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı toz şeker
Yarım su bardaağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığınca Ilık su

İçi İçin:
500 gr. kıyma
1 kuru soğanın rendesi
1 sivri biber
1 küçük domatesin rendesi
Tuz, karabiber
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:
Hamur için yoğurma kabına alınan malzemeler ile kulak memesi kıvamında bir hamur yoğrulur. Üzerine nemli bir bez örtülen hamur sıcak bir ortamda 1 saat mayalanmaya bırakılır.
İç harcı için kıymanın içerisine soğan rendesi, sivri biber, domates rendesi tuz ve karabiber karıştırılıp yoğrulur.
Kaşar peyniri rendelenip hazırda bekletilir.
Mayalanan hamur iri bezelere ayrılıp merdane ile açılır ancak fazla inceltlmeyecek:)
Ortasına iç malzemeden konulup iki yanına katlanır. Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanır. 175 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişmeye bırakılan pidelerimiz fırına girdikten 15 dakika sonra pidelerin açık kalan göbeklerine kaşar rendesi serpilip pişmeye bırakılır.
Pişen pidelerimiz ılındıktan sonra dilim dilim kesilip servis edilir köpüklü bir ayranla tabii:))


Bunlarda bizim bon bon şekerlerimiz fabrikanın bahçesine terk edilmişler:( Bizde onlara sahip çıktık:)  O kadar cana yakınlar ki can atıyorum onları görmek için:)) Sizlerle de paylaşmak istedimm... :)






16 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Çok tatlılar ama dışarıda mahvolmuşlar. Ama ben yanlarına bile yaklaşamam:)

Pide süper görünüyor. hazır zannettim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

evet arzucuğum heder olmuş zavallılar bulduğumuz gün çektik bu resimleri:( şimdi iyiler ama pide için sağol canımmm

orece dedi ki...

biz ailecek çok severiz pideyi. ama ben sadece içi hazırlıyorum evde hamur pişirme pideciden oluyor. deniycem bidahakine kendim. aldım tarifini. canım sen bide bunun kuşbaşı kaşarlısını dene.

kalpkurabiye dedi ki...

ececim denerim canım dediğin gibide yaptırılabilir tabii sen bir dene bak fırının yolunu unutacaksın:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bugün en sonunda kekinin resmini çekebildim her defasında yapıyorum fotolamadsan bitiyor:)))

Ellerine sağlık pideler nefis gözüküyor..
Şeker bonbonlar çok tatlılar:D

paşakızı mutfakta dedi ki...

Şeker süper..Ellerine sağlık canım.Bir kaçtane alıyorum:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

PİDELER NEFİS..ama bu bonbonlarda pek şekerler.
bakın sevin şevkat gösterin tatlı yavrulara..
ah orada olsaydım demeden geçemicem ki.

LEZİZCE dedi ki...

Kalpkurabiyem ellerine sağlık bir dilimde ben alayım tatlım.Nefis görünüyorlar.

pelince dedi ki...

pide enfes olmuş,ellerine sağlık... o şirin köpekçikler ne fena ıslanmışlar öyle...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

harikasın canım pidelerde tırtılların sunumuda mükemmel

tub@ dedi ki...

Geçen gün bende pide yaptım,yanında da bir ayran harika doğrusu.

Ellerine sağlık canım sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

arkadaşşlar hepinize çok çok çok teşekkür ediyorumm sevgiler benden size..:)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ne kadar guzel sahip cikmaniz, gercekten cok takdir ettim.

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkür ederimm sevgili düşbahçesi:) onlara nasıl kıyardık zatenn

Unknown dedi ki...

canım ellerıne sağlık.Bonbon şekerlere bayıldım canlarım benim:))))

kalpkurabiye dedi ki...

sağol tatlımm öpüyorumm