14 Aralık 2009 Pazartesi

Karamelli Kek




Malzemeler:
4 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
Yarım su bardağı süt
1 su bardağı erimiş margarin veya tereyağı
1 su bardağından 3 parmak eksik yoğurt
1 çay kaşığının ucuyla karbonat
1 pk kabartma tozu
2 pk. vanilin
Aldığı kadar un
Karameli için:
1 su bardağı toz şeker
75 gr. tereyağı
1 kutu krema (200 ml.)
Kenarları için:
1 pk toz krem şanti + 1 su bardağı süt

Yapılışı:
Kek için; yumurtalar şeker, süt ve yoğurt krema kıvamı alıncaya kadar yüksek devirde çırpılır. Sırası ile yağ, kabartma tozu, vanilin karbonat ve azar azar un ilavesi ile akışkan kek kıvamı elde edilir .Kelepçeli kalp kalıp  yağlanıp kek karışımı içine ilave edilir . 175 dereceye önceden ısıtılmış fırında kek pişmeye bırakılır.
Karameli için teflon bir tencereye şeker alınıp karamelleştirilir içine küçük doğranmış tereyağları ilave edilip karıştırılır en son kreması ilave edilip hızlıca çırpılır malzemeler birbirinden ayrılır gibi olsada toparlanacaktır. Ağdalaşmaya başladıktan sonra 2 dk daha karıştırılıp ocaktan alınır sos hafif ılınınca kekin üzerine yayılır ben bu aşamada üzerini çatalla çizdim ki afili görünsün:) Kenarları da çırpılmış şanti ile sıvanıp üzeri damla çikolata ile süslenen kekimiz 1 saat dinlendikten sonra servise hazırdır..

Afiyet bal şeker olsunn...

25 yorum:

LEZİZCE dedi ki...

Ellerine sağlık canım, bende sana yarışma için başarılar diliyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkür ederimm canım sevgiler..

Şehnaz dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK...NEFİS GÖRÜNÜUOR...

paşakızı mutfakta dedi ki...

şeker hatika harika ellerine sağlık:)Bir dilim yetmez öptüm:)

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Kalp kurabiye ellerine sağlık. Değişik bir lezzet olmuş. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

canım benim bu güzel kek beğenilmez
mi ellerine sağlık.Menü seçimi ne durumda:))Mutlu haftalar öpüyorum..

kalpkurabiye dedi ki...

şehnazcımm, paşakızımm, derya ablacımm ve sevgili arzu çok teşekkür ederimm sevgiler.. çok sağolunn beğenileriniz beni mutlu ettii:))

Saglıklımutfak dedi ki...

denizciğim ellerine sağlık. tatlı krizindeyim buaralar hepsini mideye yollayabilirim.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Ellerinize sağlık, değişik bir kek tarifi. Yarışmada başarılar diliyorum. Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

hilal ablacımm afiyet olsun ne demekk

birsel hanımm teşekkür ediyorumm sevgiler..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Deniz'ciğim, ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyor. Karamelli tatlılara bayılırım. Canım, bu arda hayırlı olsun. Kalbimiz seninle. Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkür ederimm sevgili beyaz hanımeli destekleriniz yeter çok sağolun herzaman beklerimm..

aysemmutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım yanındada çayla ne güzel gider.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş ya....

keskinli dedi ki...

yanina iyi demlenmis bir bardakta cay harika olur kekinle enfes görünüyor ellerine saglik sevgiler

Işıl dedi ki...

TEŞEKKÜRLER DAHA İYİSİ SİZLERE OLSUN

kalpkurabiye dedi ki...

ayşe hanımm teşekkür ederimmm..

aslıcımm balımmm sağol bitanemm öpüyorumm..

ayşe ablacım kesinlikle haklıısn ben tadını bilmiyorum bu kekin malum diyetteyimm..

ışıl hanımm çok teşekkür ederimm aminn

soft bowl dedi ki...

tatlım şimdiden başarılar hemen alıp yayınlıyorum..
sevgiler
istediğin kadar tarifle katılabilirsin..

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkür ederimm sevgiler..

LEZİZCE dedi ki...

Canım kalp kurabiyem yarışma sitesinde oyladım bile seni canım almasını istediğim yarışmacılardan bir tanesisin.Bir iki tarifle daha katılmanı öneririm canım.Sana başarılar diliyorum bitanem kolay gelsin

kalpkurabiye dedi ki...

canımm çok teşekkür ederimmm:) ayy okadar sevindimkii anlatamam:))

pelince dedi ki...

ohh nefis olmuş,ellerine sağlık...

sevgiler..

TATESAL dedi ki...

Enfes görünüyor canım,senin kalbin gibi bembeyaz pamuk gibi,sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm çok teşekkür ederimm:))canımsınn öpüyorumm pamuk olan senin kalbin ablacımm

Işıl dedi ki...

sevgili rakibim başarılar dilerim